Конспект уроку з фізики для 9 класу на тему: "Світлові явища"

Про матеріал
Конспект уроку з фізики у 9 класі Тема: Світлові явища Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми „Світлові явища”, закріпити вміння учнів застосовувати набуті знання до роз”язку задач, розвивати в учнів уміння працювати в групах, виховувати відповідальність за доручену справу, розвивати логічне мислення, спостережливість, формувати інтерес до предмету та культуру усного мовлення
Перегляд файлу

Конспект уроку з фізики у 9 класі

Тема:  Світлові явища

 

Мета уроку: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми „Світлові явища”, закріпити вміння учнів застосовувати набуті знання до роз”язку задач, розвивати в учнів уміння працювати в групах, виховувати відповідальність за доручену справу, розвивати логічне мислення, спостережливість, формувати інтерес до предмету та культуру усного мовлення

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Обладнання: „чорні ящики”, калейдоскоп, плоске дзеркало, дидактичний матеріал.

 

        Епіграф

     „Світло-це саме темне „п”ятно” в фізиці”

     /студентський гумор/

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

  1. Вступ
  2. Ознайомлення з умовами гри

ІІ. Мотивація навчання, повідомлення теми та завдань уроку.

 На уроці ми спробуємо узагальнити та систематизувати ваші знання по темі: „Світлові хвилі”.  Урок буде проходити у вигляді гри-змагання. У ході підготовки клас було поділено на 3 групи-команди, в кожній є командир, він допоможе мені з вирішенням питання оцінки. При обговоренні питань йому краще з”ясувати хто і як працює. А так, як на уроці у нас є гості, то вони будуть членами жюрі. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал, неповна в 0,5 бала, неправильна-0 балів.

ІІІ. Узагальнення і систематизація теоретичних знань з теми.

1.Розминка. Кожна команда отримує по 2 питання з теми:               

І команда

1. Закон прямолінійного поширення світла.

2. Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів

ІІ команда

  1. Закони відбивання світла
  2. Що таке дисперсія світла

ІІІ команда

  1. Закономірності заломлення світла.
  2. Дзеркальне і розсіяне відбивання світла

ІУ. Застосування знань з теми до розв”язування якісних і розрахункових задач

  1. Конкурс  оптичних  чому

 

  1. „Таємниця чорних  ящиків /конкурс капітанів/.

Завдання І капітану

Що таке „шапка-невидимка”?

Внесіть чорний ящик. Ви хочете розкрити таємницю цього „чорного ящика”. Відкрий його. Відкриває, в ньому картинка-етикетка зі словами: „Даремне стараєшся,  все одно не побачиш. На те я і невидимка”

 А тепер поговоримо про фізичну основу теорії невидимок. Багато з вас читали роман Г. Уельса „Людина-невидимка”, де героєм була невидима людина-Грифин.

 Питання:

1) В якому випадку тіло, яке поміщене в середину прозорого матеріалу, буде невидимим?

2) Чи міг бути зрячим Грифин?

Завдання ІІ капітану

Назви прилад для миттєвої зйомки. Внесіть чорний ящик. Відкрий його. /Побудований він так: на внутрішній стороні його кришки прикріплене плоске дзеркало, а поряд написано „ У нас невдалих знімків небуває”.

Підпис: Фотограф-майстер.

На зовнішній стороні кришки написані слова „Підніми кришку, одержиш свій портрет”.

Питання:

1)Де ще крім „нашого фотоапарата застосовують плоскі дзеркала із якою метою?

2) Які особливості має зображення предмета в плоскому дзеркалі?

Завдання ІІІ капітану

Назви прилад, про якого написано такий вірш

„Смотрю- и что в моих глазах?

В фигурах разных и звездах

Сапфиры, яхонты, топазы,

И изумруды, и алмазы,

И аметисты, и жемчуг,

И перламутр- все вижу вдруг!

Лишь сделаю рукой движенье-

И новое в глазах явление!

Внесіть чорний ящик. Відкрий його. Відкриває в ньому іграшка-калейдоскоп.

Питання:

1) Із чого складається цей прилад?

2) Яке його призначення?

3.  Швидкісні перегони. Самостійна робота

 А почати я їх хочу із уривку казки В.Катаєва  „Цветик-семицветик”

„З цими словами бабця зірвала з грядки і дала дівчинці Жені дуже красиву квітку, схожу на ромашку, на якій як у спектрі з райдужним чергуванням кольорів підряд були сім прозорих листочків, кожен іншого кольору: жовтий, червоний, зелений, синій, оранжевий, фіолетовий, голубий.

Питання:

„Чи відповідає чергування кольорів листочків квітки із кольорами спектру Ньютона?”

А сьогодні до нас завітали: „цветики-трьохцветики”

Кожен листочок розрахункова задача з вивчених тем: по рівнях. За розв’язок якої:

Червоний-10-12балів

Розовий- 6-9 балів

Білий – 1-6 балів

Учні кожен бере собі листочок і виконує самостійну роботу.

 Команда, члени якої перші виконають задачі отримує додатковий 1 бал, другі-0,5 балу, треті-0 балів.

5. Пісенно-літературний конкурс.

Вірші, загадки, пісні, прислів’я, приказки про світлові явища.

 

1. Чого в шафу не сховаєш? (Промінь світла)

2. Покажіть, що лежить на землі і його не зафарбувати, не зіскребти, не завалити. (Тінь

ІУ. Підведення підсумків вивчення теми та оцінювання знань учнів. Д/З

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням фізики) 9 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
Додано
17 вересня 2020
Переглядів
1594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку