Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конспект уроку з фізики для 9 класу на тему: "Відбивання світла. Закони відбивання світла. Плоске дзеркало"

Про матеріал
Розробка уроку з фізики для 9 класу по темі "Відбивання світла. Закони відбивання світла. Плоске дзеркало". В даній розробці використано такі методи і прийоми як: "Мікрофон", "Незакунчене речення", "Третій зайвий", "Творча лабораторія", "Снігова лавина " та інші. Використовуються інтерактивні вправи, історичний екскурс.
Перегляд файлу

Розробка уроку з фізики для 9 класу   (підготувала вчитель  Оленич Алла)

Тема. Відбивання світла. Закони відбивання світла. Плоске дзеркало

Мета: розширити й поглибити знання учнів про світлові явища; сформувати поняття відбивання світла та зображення предмета в плоскому дзеркалі; розвивати критичне мислення; виховувати уважність учнів , вміння працювати колективно, робити самостійно висновки.

Тип уроку: формування нових знань

                                     Хід уроку.

І. Організаційний момент

   З яким настроєм ви прийшли на урок? (намалюйте смайлик на полях у зошиті)

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 Прийом «Бліц- опитування» метод «Мікрофон»:

  1. Що таке світло?
  2. Які джерела світла ви знаєте?
  3. Які дії світла вам відомі?
  4. Назвати природні джерела світла?
  5. Назвіть штучні джерела світла?
  6. Які ви знаєте приймачі світла?
  7. Як поширюється світло в однорідному середовищі?
  8. Що є доказом прямолінійного поширення світла?

Інтерактивна вправа «Третій зайвий»

   1.Зорі, Сонце, Місяць.

   2.Багаття, полум’я свічки, полярне сяйво.

   3.Блискавка, лампа денного світла, факел.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прийом «Проблемне запитання»

  • Чому ми бачимо предмети?

Ознайомившись із матеріалом нашого уроку ви зможете відповісти на дане запитання.

На минулому уроці ми встановили, що в однорідному середовищі світло поширюється прямолінійно. А як поводитиме себе світловий промінь, дійшовши до іншого середовища.

Фізичний експеримент.

Демонстрація за допомогою оптичного диска поведінки променя, що падає на скляну пластинку. Учні помічають, що промінь частково проходить крізь пластинку, а частково відбивається.

ІV.Повідомлення теми і завдань уроку

V. Вивчення нового матеріалу

За допомогою дослідів з оптичним диском, показуємо учням, що кут падіння дорівнює куту відбивання, при зменшенні кута падіння зменшується і кут відбивання, при збільшенні – збільшується.

 Формулюємо та пояснюємо другий закон відбивання.

Історична довідка:

Закони відбивання світла установив давньогрецький вчений Евклід ще в ІІІ ст. до н.е.

Демонструємо й пояснюємо оборотність ходу світлових променів.

(Учні в зошитах виконують відповідні малюнки)

  • Розглядаємо, як утворюється зображення в плоскому дзеркалі та характеризуємо дані зображення.

Метод «Снігова лавина»: один учень починає давати характеристику зображення інший продовжує і т.д. Потім робимо колективно висновки:

  1. Плоске дзеркало дає уявне зображення предмета
  2. Зображення предмета в плоскому дзеркалі та предмет є симетричними відносно поверхні дзеркала, а тому:

а) зображення предмета дорівнює за розміром самому предмету;

б) зображення предмета розташоване на тій самій відстані від дзеркала, що й предмет;

в) відрізок, який сполучає точку на предметі з відповідною їй точкою на зображенні є перпендикулярним до поверхні дзеркала.

Прийом «Проблемне запитання»

  • Чому в дзеркалі ми бачимо своє зображення, а на білому аркуші паперу – ні?

(Чи змінився ваш настрій ? Прошу на полях намалювати смайлик)

Робота в група. Клас ділимо на групи і учні працюють самостійно над матеріалом підручника «Дзеркальне і розсіяне відбивання світла»

Прийом міні-твір «Мої відкриття». Опрацювавши матеріал підручника учні роблять висновки про дзеркальне і розсіяне відбивання світла.

Дають відповідь на поставлене запитання.

VІ. Закріплення й узагальнення вивченого матеріалу

Прийом «Незакінчене речення»

1. Кут падіння променя  дорівнює 300, а кут відбивання……

2. Якщо кут між падаючим і відбитим променями дорівнює 900, то кут падіння …..

3. Людина бачить предмет, або його зображення за умови…………….

4. Плоским називають дзеркало…………

5. Причиною розсіяного відбивання є те, ……….

6. Зображення в плоскому дзеркалі є………..

7.  Майже не відбивають світло…………

8. Кут падіння збільшили в два рази……….

VІ. Підсумок уроку .Рефлексія

  • На уроці ми вивчили…..
  • Мені найкраще запам’яталось….
  • Тепер я буду знати……
  • Це мені згодиться в житті…..
  • Я зрозумів(ла)………
  • Для мене важливо……

Намалюйте на полях зошита смайлик. Як змінився ваш настрій протягом уроку? (Дуже добре, якщо ваш настрій покращився)

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника по даній темі; виконати завдання №4-5 письмово; записати кілька прислів’їв чи приказок про дзеркало.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
Додано
11 січня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку