Розробка уроку фізики у 10 класі "Вільне падіння тіл" допомагає націлити учнів на проведення дослідів, експерименту з даної теми в домашніх умовах: визначати висоту споруди, дерев; опанувати уміння розв'язувати задачі з даної теми
Урок з фізики у 10 класі на тему
«Вільне падіння тіл. Прискорення вільного падіння. Рівняння руху для вільного падіння тіл»
Підготувала
учитель фізики
Галаганівського НВК
Кокошинська З.М.
2017
Тема уроку: Вільне падіння тіл. Прискорення вільного падіння. Рівняння руху для вільного падіння тіл.
Мета уроку:
Тип уроку: комбінований: урок повторення та систематизація набутих знань та вивчення нового навчального матеріалу.
Обладнання: секундомір, стробоскоп, кулька металева, пір’їна, паралон (вата), целофановий пакет, пластмасова кришка.
ХІД УРОКУ
І. Актуалізація опорних знань та вмінь:
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вислів Галілео Галілея: « Рух є явище, очевидно, всім знайоме, але незважаючи на те, що філософи написали велику кількість томів, найважливіші властивості руху залишаються невідомими.»
а) чи за однаковий час падають усі тіла за звичайних умов?
б) доведіть своє твердження.
в) демонстрація досліді
Дослід № 1
Візьміть два аркуша паперу, підніміть на висоту 1м над партою і відпустіть. Що ви бачите?
Дослід № 2
Візьміть два аркуші паперу, підніміть на висоту 1 м над партою, один із аркушів зімніть. Що бачите?
Дослід № 3
Візьміть пластмасову кришку і аркуш паперу і відпустіть їх. Що ви бачите?
Дослід № 4
Візьміть аркуш паперу, покладіть на пластмасову кришку і відпустіть. Що ви бачите?
Дослід № 5
Візьміть пластмасову кришку і зім’яту целофанову стрічку. Відпустіть їх. Що ви бачите?
Дослід № 6
Візьміть пластмасову кришку і покладіть на неї зім’яту целофанову стрічку. Відпустіть їх. Що ви побачите?
ІІІ. Узагальнення і систематизація понять даної теми.
Рівноприскорений рух |
Вільне падіння тіл |
|
|
Важлива особливість: вектор прискорення вільного падіння завжди напрямлений вертикально вниз.
Експеремент:
Обладнання: м’яч, секундомір.
.
Яка глибина колодязя, якщо камінь падає в ньому 2.5 с?
Дано: t=2,5 c g=10 |
|
h - ? υ - ? |
ІV Підсумки уроку:
«Сипле, сипле білий сніг
з неба сірої безодні
міріадами летять
ті метелики холодні»
(запросити учнів 10 класу навести свої приклади прояву вільного падіння тіл)
Графіків класика нас вражає, і ніби музика, супроводжає, і на питання кінематики: «Як?» ми пояснюємо, рухається «так»…
Стовп, вмурований в бетон,
цитадель і бастіон,
шафа, стіл, покрівля дому_
все здається нерухомим.
Але з Місяця і Марса,
навіть з точки зору Барса,
що за кицькою біжить,
не зупиниться на мить,
чи з віконечка маршрутки,
що біжить по трасі хутко,
все рухоме, а чому?
просто: рух завжди бува відносний!
Англійська поряд з нами
Шлях (space) , м
Час (time) , c
Швидкість (velocity) ,
Прискорення (acceleration) ,
Коротенькі анаграми
някрприсоне – прискорення
Ваодниж – довжина
вшитідксь – швидкість
іднапян – падіння
йглеліа –галілей
оректв – вектор
Фізичні явища в прислів’ях і приказках
Д/з. п.12, впр.10 (1,2)
Залишилось побажати фізику всім добре знати, щоб на користь,лиш на користь всі знання застосувати!
1