Конспект уроку з географії 9 клас на тему "Роль машинобудування в сучасному світі" (згідно нової програми)

Про матеріал

Конспект уроку складений згідно нової програми для основної школи. Містить цікаві завдання ігрової, групової та індивідуальної форми роботи з елементами впровадження критичного мислення на уроках географії.

Перегляд файлу

Урок 30    Дата__________    Клас__________

Тема Роль машинобудування в сучасному світі

Мета: систематизувати знання учнів про машинобудівну продукцію, виокремити її основні види, удосконалювати навички аналізу тематичних карт та різноманітних джерел інформації; розвивати наукове, технологічне, просторове мислення, ерудицію, навички аналізу та синтезу інформації; виховувати повагу до думки інших, дбайливе ставлення до предметів споживання

Обладнання: підручник, атлас, карти машинобудування, презентація, роздатковий матеріал

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

  1. Прийом «Я знаю карту» (учні виходять до карти і по черзі називають країни, що є лідерами за виробництвом металургійної продукції, основні райони металургійної промисловості в Україні)
  2. Зазначте регіони та центри розвитку галузей в Україні значками-наліпками
  • Лісозаготівля
  • Виробництво фанери
  • Меблева промисловість
  • Лісохімія
  • Целюлозно-паперова промисловість
  1. Прийом «Географічний крос»
  1. Підприємства чорної металургії утворюють … . (металургійні райони)
  2. Країною-лідером з виробництва сталі є … . (Китай)
  3. Найбільші українські металургійні комбінати повного циклу побудовані у … . (Запоріжжі, Кривому Розі, Кам’янському, Маріуполі)
  4. Основними чинниками розміщення підприємств чорної металургії в Україні є … . (сировинний і паливний)
  5. Алюмінієва промисловість України нині представлена одним з найбільших в Європі заводом … . (Миколаївський глиноземний завод)
  6. Найбільшими виробниками й постачальниками фармацевтичної продукції в світі є … . (Німеччина, США, Швейцарія)
  7. Головними експортерами продукції лісової  і деревообробної промисловості в світі є … . (Канада, США, країни Північної та Західної Європи, Росія)
  8. У виробництві паперу і картону першість належить … . (Китаю і США)
  9. Лідером в Україні за обсягами виробництва і продажу готових лікарських засобів є … . (Фармацевтична фірма «Дарниця»)
  10.  Країнами Бенілюксу є … . (Бельгія, Нідерланди, Люксембург)

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Вивчаючи будь-яку галузь промисловість, завжди згадувалась машинобування. Перелік продукції, що виробляє машинобудування, буде найбільшим з усіх галузей господарської діяльності  людини. Про сучасний стан галузі та подальші її перспективи ми дізнаємося на найближчих уроках.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Роль машинобудування в сучасному світі
  • Прийом «Асоціація»

Назвіть асоціації до слова «машинобудування»

  • Прийом «Мозковий штурм»

Чи змінилося розуміння поняття «машина» з часів технічної революції ХVIIIXIX ст.? чи можна комп’ютер вважати машиною? Що є обов’язковою умовою роботи будь-якої машини? Яку функцію вона виконує? У чому полягає різниця між машиною та устаткуванням?

  • Прийом «Формулюємо поняття»

Сформулюйте визначення поняття «машинобування»

Отож машинобудування є провідною є провідною складовою частиною промисловості, яка визначає науково-технічний прогрес, забезпечує технічне переорієнтування економіки, інтенсифікацію і підвищення ефективності всього суспільного виробництва. Машинобудування – своєрідний індикатор, що вказує на загальний рівень соціально-економічного розвитку країни: що більший асортимент продукції воно виробляє, що міцніші його позиції на міжнародному ринку, то вищий рівень розвитку країни та її обороноздатності.

  1. Склад машинобудування

Картинки по запросу склад машинобудування мал 121

 

  1. Спеціалізація та кооперування в машинобудуванні
  • Прийом «Підказка»

Літак складається з понад 120 тис деталей. Які способи організації виробництв галузі будуть доцільними?

Картинки по запросу види спеціалізації в машинобудуванні мал 123.

Кооперування в машинобудуванні об’єднує підприємства що взаємодіють, які розташовані або на певній відносно невеликій території, або ж у різних регіонах країни чи різних країнах. Таким чином виникають локальні машинобудівні кущі, у яких різні спеціалізовані заводи спільно беруть участь у випуску готової продукції.

  1. Чинники розміщення підприємств
  • Прийом «Піт-стоп»

Швидко та коротко визнач основні чинники розміщення підприємств машинобудівної промисловості

  1. Географія виробництва машин  і устаткування
  • Прийом «Творча лабораторія учнів» - робота в парах

Учні працюють в парах, визначають галузь машинобудівного комплексу, її склад та країни-світові лідери за кількістю виготовленої продукції.

Пара 1 – електронна промисловість

Пара 2 – автомобілебудування

Пара 3 – літакобудування

Пара 4 – судно-та верстатобудування

Після опрацювання інформації учні узагальнюють опрацьований матеріал у вигляді таблиці

ГЕОГРАФІЯ ВИРОБНИЦТВА МАШИН І УСТАТКУВАННЯ СВІТУ

Галузь машинобудування

Країни-виробники

Електронна промисловість

 

Автомобілебудування

 

Літакобудування

 

Суднобудування

 

Верстатобудування

 

 

V. Закріплення нових знань і вмінь учнів

  • Прийом «Сенкан»

Створіть сенкан зі словом машинобудування

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Прийом «Прес»

 Допомагає навчитися знаходити вагомі аргументи і формулювати свою думку відносно спірного питання.

Запитання Чому Азійський регіон має найвищі темпи розвитку машинобудування в сучасному світі?

  1. «Я вважаю…»;
  2. «Тому що …»;
  3. «Наприклад …»;
  4. «Отже …», «Таким чином…»

VII. Домашнє завдання 

  1. § 28, 29, повторити § 7
  2. Дізнайтесь на сайті обласної державної адміністрації, які підприємства машинобудування є в області.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. VALENTINA Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Географія 9 клас (Бойко В.М., Дітчук І.Л., Заставецька Л.Б., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М.)
Додано
4 березня 2018
Переглядів
13404
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку