Конспект уроку складений згідно нової програми для основної школи. Містить цікаві завдання ігрової, групової та індивідуальної форми роботи з елементами впровадження критичного мислення на уроках географії.
Урок 30 Дата__________ Клас__________
Тема Роль машинобудування в сучасному світі
Мета: систематизувати знання учнів про машинобудівну продукцію, виокремити її основні види, удосконалювати навички аналізу тематичних карт та різноманітних джерел інформації; розвивати наукове, технологічне, просторове мислення, ерудицію, навички аналізу та синтезу інформації; виховувати повагу до думки інших, дбайливе ставлення до предметів споживання
Обладнання: підручник, атлас, карти машинобудування, презентація, роздатковий матеріал
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Вивчаючи будь-яку галузь промисловість, завжди згадувалась машинобування. Перелік продукції, що виробляє машинобудування, буде найбільшим з усіх галузей господарської діяльності людини. Про сучасний стан галузі та подальші її перспективи ми дізнаємося на найближчих уроках.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Назвіть асоціації до слова «машинобудування»
Чи змінилося розуміння поняття «машина» з часів технічної революції ХVIII – XIX ст.? чи можна комп’ютер вважати машиною? Що є обов’язковою умовою роботи будь-якої машини? Яку функцію вона виконує? У чому полягає різниця між машиною та устаткуванням?
Сформулюйте визначення поняття «машинобування»
Отож машинобудування є провідною є провідною складовою частиною промисловості, яка визначає науково-технічний прогрес, забезпечує технічне переорієнтування економіки, інтенсифікацію і підвищення ефективності всього суспільного виробництва. Машинобудування – своєрідний індикатор, що вказує на загальний рівень соціально-економічного розвитку країни: що більший асортимент продукції воно виробляє, що міцніші його позиції на міжнародному ринку, то вищий рівень розвитку країни та її обороноздатності.
Літак складається з понад 120 тис деталей. Які способи організації виробництв галузі будуть доцільними?
Кооперування в машинобудуванні об’єднує підприємства що взаємодіють, які розташовані або на певній відносно невеликій території, або ж у різних регіонах країни чи різних країнах. Таким чином виникають локальні машинобудівні кущі, у яких різні спеціалізовані заводи спільно беруть участь у випуску готової продукції.
Швидко та коротко визнач основні чинники розміщення підприємств машинобудівної промисловості
Учні працюють в парах, визначають галузь машинобудівного комплексу, її склад та країни-світові лідери за кількістю виготовленої продукції.
Пара 1 – електронна промисловість
Пара 2 – автомобілебудування
Пара 3 – літакобудування
Пара 4 – судно-та верстатобудування
Після опрацювання інформації учні узагальнюють опрацьований матеріал у вигляді таблиці
ГЕОГРАФІЯ ВИРОБНИЦТВА МАШИН І УСТАТКУВАННЯ СВІТУ
Галузь машинобудування |
Країни-виробники |
Електронна промисловість |
|
Автомобілебудування |
|
Літакобудування |
|
Суднобудування |
|
Верстатобудування |
|
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів
Створіть сенкан зі словом машинобудування
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
Допомагає навчитися знаходити вагомі аргументи і формулювати свою думку відносно спірного питання.
Запитання Чому Азійський регіон має найвищі темпи розвитку машинобудування в сучасному світі?
VII. Домашнє завдання