Узагальнюючий урок в 7 класі по темі «Океани»
Мета уроку: Повторити і закріпити знання за картами і додатковою літературою. Продовжити закріплення термінів. Удосконалити навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами географічних знань. Розвиток в учнів навичок самоаналізу та самоконтролю ( взаємна перевірка, рецензування, вміння поставити запитання тим, хто відповідає).
Формувати знання про основні джерела забруднення вод; розкрити шлях охорони вод, екологічну ситуацію океанів. Розвивати пам`ять, логічне мислення, творчі здібності, самостійність. Формувати навички колективної роботи. Сприяти актуальності процесу навчання. Застосовувати диференціацію знань .
Виховувати почуття прекрасного, любов до природи, відповідальність за стан природи , бережливе ставлення до неї.
Тип уроку: урок - гра
Обладнання:
Учні завчасно поділені на чотири групи (по кількості океанів), кожній групі дається домашнє завдання:
Доброго дня, діти! Сьогодні на уроці в формі гри, ми з вами повторимо і узагальнимо знання, які отримали при вивченні цікавої теми « Океани».
Продовжимо закріплення термінів. Удосконалимо навички роботи з картами атласу, текстом підручника та іншими джерелами географічних знань. Дізнаємось про основні джерела забруднення вод, багатства океанів, про органічний світ океанів, розкриємо шлях охорони вод, екологічну ситуацію океанів.
Презентація «Океани»
Французький океанолог Жак – Ів Кусто говорив: « Постійно я ставлю собі запитання: чому наша планета називається Землею? Адже сімдесят процентів її поверхні – Океан! Це цілий світ. Дивний і прегарний. І я його люблю. І намагаюся зробити так, щоб його любили всі. Океан нині дає людству багато, а з часом - можливо все! »
Отже, відправляємось в захоплюючу мандрівку по океанах, помандруємо найцікавішими місцями. Поплаваємо в океані знань.
Запитання ? Перед вами океан, назвіть, які океани складають це чудо.
Увага, діти! За кожну правильну відповідь ви дістанете золоту рибку. Яка група дістане найбільшу кількість рибок - переможець теми « Океани».
Презентація океану
З кожної групи 1 представник представляє океан.
Учні готують вірші.
Цікаві вислови
Загадки
Малюнки
Емблеми океанів
«Не встигли ми увійти в це море (яке інші називають Тихим, а для нас воно виявилося Скаженим), як почалася така несамовита буря, якої ми ще не бачили. Вона тривала 52 дні.»
Із щоденника англійського королівського пірата Френсіса Дрейка, 1578р.
« В океані є річка. Вона не пересихає і в найсильніші посухи, і не виходить з берегів навіть під час найбільшої повені. Її береги та ложе з холодної води, а бистрина – з теплої». Писав М. Ф. Морі про найбільшу теплу течію Гольфстрім, яка проходить у Атлантичному океані.
О моє чудове море!
Де ж мені красок узяти,
Щоб весь чар твій, всю принаду
На папері змалювати.
(Б. Лепкий)
Магеллан
Іспанський флот. І мужній капітан.
П`ять кораблів в надії вирушають.
Надіявся й Фернандо Магеллан,
Що віднайдуть оте, чого шукають.
Усяк було. Хтось вже розчарувався.
Вузька протока вийшли в океан,
Який « Південним морем» називався.
На «Тихий»змінить назву Магеллан.
Ото й назвав, не зважуючи слова,
Бо назва океану – помилкова!
Хоч назва мила в океану цього,
Що ж можна сподіватися від нього?
Тут шторм за штормом хвилю підганяє,
Коли він «тихий», то ніхто не знає. Савка О. учениця 11 класу
Джеймс Кук
Стоїть відважний капітан
На кораблі «Індевор».
А попереду? Океан…
Життя чи смерть? Вода …Стихія…
Минає час.
І раптом берег виринає
«Земля!» О мрії невблаганні…
Нову Голландію, Кук відкриває .
Ось допливли до островів
Гавайськими їх називали
Тут моряків зустріли дикуни,
які камінням воювали
Дарма чекали моряки, на капітана свого
Там Кук загинув
Туземці лиш кістки віддали,
Останки КУКА в безодні океану поховали.
Паславський І. учень 11 класу
До кожної групи прийшов лист з дуже цікавим завданням
2.ЛИСТ « ХТО МАНДРІВНИК , ЙОГО СЛІД В ІСТОРІЇ?»
Робота в групах
Всім групам прийшли листи, «ХТО МАНДРІВНИК?». Який внесок вони внесли в вивчення Океану і його частин?
ЛИСТ №1
Йому дали 5 кораблів, 265 чоловік команди і 20 вересня 1519 року він відправився в мандрівку. Він чекав цієї хвилини – « Підняти якір! Розпустити вітрила!» Він зробив подвиг.
|
|
|
|
|
|
|
|
ЛИСТ№2
Англійський мореплавець на кораблі «Індевор» 19 квітня 1770 року підійшов до материка зі сходу і попрямував на північ. Плавання тривало спокійно …,аж раптом корабель сів на кораловий риф. Тільки неймовірні зусилля капітана і моряків врятували корабель.
|
|
|
ЛИСТ№3
Голландський мореплавець, під час плавання (1642 – 1643рр) відкрив острів, який названий на його честь. Біля берегів ще одного острова , піддався нападу маорі. Дослідив велику кількість островів, але так і не побачив узбережжя материка. Хоча знаходився дуже близько…
|
|
|
|
|
|
ЛИСТ № 4
Португальський мореплавець вперше у 1497- 1499рр. відправився з одної частини материка до іншої морським шляхом. Європейці хотіли знайти шлях в казково багату країну. Мореплавець тричі там був.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Запитання до учнів ? В сучасному світі доставити лист адресату простіше простого . Пошта , комп`ютер, листи в електронному вигляді, А як доставляли листи в минулому?
3. ЧУДО ІЗ ЧУДЕС
Відгадайте, про що йде мова, що за чудо і де воно розміщене. Відповідає кожна група. Якщо група не знає відповіді право надається іншій. Тож , які це чудеса… нехай про них дізнаються всі.
11022 -
Філіппінське море -
Червоне море -
Мауна - Кеа -
Острів Нова Гвінея -
Фернан Магеллан -
14. 75 км. -
Протока Дрейка -
Бенгальська затока -
Серединно – Атлантичний океан -
Течія Західних вітрів -
Саргасове море -
Вогняне кільце -
Острів Гренландія -
Васко да Гама -
Атол –
Що ти нам подаруєш?
Що ти подаруєш, людям ,синій океан?
а дальше будьте уважні діти…( Презентація « Багатства океану»)
Продовжіть розповідь про те, що океан дає людям , чому люди забруднюють його?
Океан дає
Корисні копалини
Місце відпочинку
Сіль (сировина)
Транспортні шляхи
Енергію (тепло)
Рибу (водні ресурси)
Морепродукти
Отже, океан дає людині все, що необхідне для життя, а дістає що?
Постійні аварії танкерів
Забруднення берегів відпочивальниками
Забруднення водами річок, які свої води несуть в океан
Всі ми знаємо, кораблі, які попадають в аварії, відсилають позивні «SOS» - це позивні допомоги. Як розшифровується слово «SOS» (рятуйте наші душі). А тепер, увага !
5.ПЛЯШКОВА ПОШТА
У пляшках, які прибило до берегів прохання допомоги . Це фрагменти карт. Відгадайте хто просить допомоги. По фрагментах карт визначте частини Світового океану. Покажіть ці об`єкти на карті.
6. «НАЙ, НАЙ, НАЙ..». (Комп`ютерна презентація)
Зараз учні ознайомлять вас з унікальними жителями Світового океану. (Виступ супроводжується показом слайдів ) Комп`ютерна презентація
7. В ЗАПИСКАХ ЮНГИ Знайдіть помилки
Наше завдання полягало за коротке полярне літо доплисти до берегів острова Шпіцбергена.
Покидаючи порт Гусаків по річці Бухті ми відправились до Чорного моря. Який цікавий тваринний світ : білий ведмідь, дельфіни, скати… тисячі маленьких рибок супроводжували наш корабель. Наш шлях лежав через найширшу протоку світу Гібралтарську. Перед нами відкрилась прекрасна панорама Атлантичного океану. Подув сильний вітер, який піднімав хвилі, здавалось, вище корабля. Та це ж були велетенські хвилі цунамі !
Допливши до Азорських островів, ми сіли на коралові рифи. Здивувала мене природа острова Гренландія, нас зустріли зелені пальми, тисячі маленьких мавпочок бігли нам
назустріч.
8. КРОСВОРД
Дві затоки, дві протоки,
Одно море і ріка
Букви в клітки ти впиши
І кросворд скоріш ріши.
Назвіть протоку, що з`єднує два океани, два моря, розділяє два материки, дві частини світу, два півострови, дві країни. (Берінгова)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підведення підсумків.
Виставлення балів.
Д/З Підготовка до контрольної роботи
І на прощання я хочу всім побажати: « Щасливого плавання в океані Знань».