Конспект уроку може бути використаний як для проведення уроку узагальнення та систематизації знань так і уроку контролю й корекції знань учнів з теми "Води суходолу та водні ресурси". Форма проведення уроку: урок-гра.
План-конспект уроку з географії
для 8 класу
Тема:
Води суходолу та водні ресурси.
Мета:
Узагальнити, систематизувати та перевірити знання учнів про гідрогеологічні особливості внутрішніх вод України, їх різноманітність, роль у певних природних процесах та господарській діяльності людини; розвивати допитливість учнів, уміння робити висновки, мову, пам’ять, мислення, інтерес до географічної науки; продовжити формування екологічного світогляду учнів.
Обладнання:
Картки – завдання, таблиці, маркери, чисті аркуші паперу.
Тип уроку:
Контролю й корекції знань, умінь та навичок.
Форма проведення:
Урок – гра.
Структура і зміст уроку
Сутність людини, найкраще,
найшляхетніше і найдосконаліше
виявляється через її діяння,
через її працю та творчість.
О.Фадєєва
І.Розминка
Учитель: Мандруючи лабіринтами географічних знань, ми протягом останніх уроків дізналися дуже багато цікавого про внутрішні води України. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку географію, треба багато працювати.
Погляньте праворуч і усміхніться своєму однокласникові, а потім візьміть за руку свого товариша зліва. У такому гарному настрої спробуйте працювати швидко і творчо, щоб отримати найвищі бали. Наприкінці уроку ми визначимо учнів, які вибороли звання «Найкомпетентніший».
ІІ. Основний зміст уроку
Учні об’єднуються у 3 групи (за бажанням). Виконавши завдання кожної гри, група презентує своє рішення. Обов’язково відбувається оцінювання: у групі - іншими учнями, зовнішнє оцінювання - членами інших груп, учителем, самооцінювання. Бали занотовуються в залікову картку групи.
Команди мають зібрати свою назву із наборів букв, запропонованих учителем. Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до цієї назви.
Завдання
Складіть географічну назву з букв:
Команда 1 – о, у, з, д, н, а, в, л /Донузлав/
Команда 2 - и, н, в, р, е, и, с /Синевир/
Команда 3 – у, к, р, у, й, у, г, л /Кугурлуй/
Визначити, яке місто розташоване на берегах названої річки.
Річка Місто
Десна Луцьк
Ворскла Чернігів
Дніпро Полтава
Південний Буг Запоріжжя
Інгул Вінниця
Псел Суми
Стир Кіровоград
Команди мають якнайшвидше заповнити таблицю «Гідрологічні особливості річок»
Поняття |
Що означає |
|
|
Команди ставлять одна одній по кілька запитань.
Беруть участь тільки капітани. Їм дається завдання, яке вони обирають методом жеребкування.
Завдання: За 1 хвилину написати географічні назви:
а) річок України;
б) озер України;
в) водосховищ та каналів України.
Перемагає той, хто напише більше назв.
За частковим описом визначити – про що йдеться.
/річка Уж/
/річка Дунай/
/Південний Буг/
/Дунай/
/Дністер/
/Сасик/
/озеро Синевир/
/озеро Бребенескул/
Команди отримують завдання на картках: визначити зайву географічну назву.
Картка 1.
Кагул, Тиса, Синевир
Картка 2.
Північнокримський, Дністровський, Куяльницький
Картка 3.
Прип’ять, Ворскла, Ялпуг
ІІІ. Підсумки уроку
Учні підраховують набрані бали, визначають «Найкомпетентніших» і з’ясовують очікування від вивченої теми.
IV. Домашнє завдання
Повторити вивчений матеріал