Конспект уроку з географії для 8 класу на тему:" Води суходолу та водні ресурси."

Про матеріал

Конспект уроку може бути використаний як для проведення уроку узагальнення та систематизації знань так і уроку контролю й корекції знань учнів з теми "Води суходолу та водні ресурси". Форма проведення уроку: урок-гра.

Перегляд файлу

План-конспект уроку з географії

для 8 класу

 

Тема:

 Води суходолу та водні ресурси.

 

Мета:

Узагальнити, систематизувати та перевірити знання учнів про гідрогеологічні особливості внутрішніх вод України, їх різноманітність, роль у певних природних процесах та господарській діяльності людини; розвивати допитливість учнів, уміння робити висновки, мову, пам’ять, мислення, інтерес до географічної науки; продовжити формування екологічного світогляду учнів.

 

Обладнання:

Картки – завдання, таблиці, маркери, чисті аркуші паперу.

 

Тип уроку:

 Контролю й корекції знань, умінь та навичок.

 

Форма проведення:

 Урок – гра.

 

Структура і зміст уроку

 

Сутність людини, найкраще,

найшляхетніше і найдосконаліше

виявляється через її діяння,

через її працю та творчість.

                                                                                                          О.Фадєєва

 

І.Розминка

Учитель: Мандруючи лабіринтами географічних знань, ми протягом останніх уроків дізналися дуже багато цікавого про внутрішні води України. І ви, напевно, переконалися: щоб пізнати науку географію, треба багато працювати.

 Погляньте праворуч і усміхніться своєму однокласникові, а потім візьміть за руку свого товариша зліва. У такому гарному настрої спробуйте працювати швидко і творчо, щоб отримати найвищі бали. Наприкінці уроку ми визначимо учнів, які вибороли звання «Найкомпетентніший».

 

ІІ. Основний зміст уроку

 Учні об’єднуються у 3 групи (за бажанням). Виконавши завдання кожної гри, група презентує своє рішення. Обов’язково відбувається оцінювання: у групі -  іншими учнями, зовнішнє оцінювання - членами інших груп, учителем, самооцінювання. Бали занотовуються в залікову картку групи.

  1. Гра «Відгадай назву команди»

Команди мають зібрати свою назву із наборів букв, запропонованих учителем. Після виконання завдання кожна команда повинна дати короткий коментар до цієї назви.

 

Завдання

Складіть географічну назву з букв:

Команда 1о, у, з, д, н, а, в, л /Донузлав/

Команда 2 -  и, н, в, р, е, и, с /Синевир/

Команда 3у, к, р, у, й, у, г, л /Кугурлуй/

 

  1. Гра «Річка місто»

Визначити, яке місто розташоване на берегах названої річки.

Річка        Місто

Десна        Луцьк

Ворскла        Чернігів

Дніпро        Полтава

Південний Буг       Запоріжжя

Інгул         Вінниця

Псел         Суми

Стир         Кіровоград

 

  1. Гра «Хто швидше»

Команди мають якнайшвидше заповнити таблицю «Гідрологічні особливості річок»

 

Поняття

Що означає

  1. Падіння річки
  2. Похил річки
  3. Річкова ерозія
  4. Твердий стік
  5. Базис ерозії
  6. Повінь
  7. Паводок
  8. Межень
  9. Річковий стік
  10. Витрата води в річці

 

 

  1. Гра «Тет – а- тет»

Команди ставлять одна одній по кілька запитань.

 

  1. Гра «Конкурс капітанів»

Беруть участь тільки капітани. Їм дається завдання, яке вони обирають методом жеребкування.

Завдання: За 1 хвилину написати географічні назви:

а) річок України;

б) озер України;

в) водосховищ та каналів України.

Перемагає той, хто напише більше назв.

 

  1. Гра «Відгадай об’єкт»

За частковим описом визначити – про що йдеться.

  1. Річки України, які мають найкоротшу назву, що складається з двох букв. /Уж, Уг/

Уж

/річка Уж/

 

  1. Утворює найбільшу в Україні та одну з найбільших в Європі дельт. Її площа – 5,7 тис. км2. Українська частина дельти щороку висувається в Чорне море на десятки метрів. /р. Дунай/

дунай

/річка Дунай/

  1. Вперше згадує Геродот у V ст.. до н.е. під назвою Гіпаніс – Кінська /на його берегах тоді водилися табуни диких коней/, турки називали Аксі – біла вода. У місцевій вимові назва звучить Бог, рідше Біг, що ймовірно на праслов’янській мові означає потік, струмок. /Південний Буг/

Буг

/Південний Буг/

 

  1. Протікає через Німеччину,  Австрію, Словаччину, Хорватію, Угорщину, Сербію, Болгарію, Румунію, Україну. Каналом він сполучений з Рейном. Цією водною транспортною мережею з України можна дістатися до найбільшого порту світу – Роттердам, що знаходиться у гирлі Рейну. /Дунай/

dunai

/Дунай/

 

  1. Геродотом згадується під назвою Гіріс, скіфи називали його Гірас, молдавани і румуни – Ністру. /Дністер/

Стрий-Дністер

/Дністер/

  1. Озеро, що має запах гнилі. /Сасик/

сасик

/Сасик/

 

  1. Кришталево чиста вода має блакитний відтінок, за що в народі його називають «Морським оком». Назва походить від слів синій і вир – пучина. Глибока яма. /озеро Синевир/

синевир

/озеро Синевир/

 

  1. Воно лежить на абсолютній висоті 1801м біля однойменної вершини Українських Карпат. Це найбільш високогірне озеро в Україні. /озеро Бребенескул/

бребенесу

/озеро Бребенескул/

  1. Гра «Третій зайвий»

Команди отримують завдання на картках: визначити зайву географічну назву.

 

Картка 1.

 

                                      Кагул, Тиса, Синевир

 

 

 

 

Картка 2.

 

Північнокримський, Дністровський, Куяльницький

 

 

 

Картка 3.

 

Прип’ять, Ворскла, Ялпуг

 

 

 

 

ІІІ. Підсумки уроку

Учні підраховують набрані бали, визначають «Найкомпетентніших» і з’ясовують очікування від вивченої теми.

 

IV. Домашнє завдання

Повторити вивчений матеріал

 

docx
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
3761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку