Конспект уроку з геометрії 8 клас на тему " Розв*язування вправ" ( теорема Піфагора)

Про матеріал
Мета:повторити з учнями зміст теореми Піфагора та наслідків з неї; формувати вміння застосування теореми при розв’язуванні задач. Розвивати логічне мислення, пізнавальну активність учнів,обчислювальні навички, увагу, кмітливість, формувати навички самооцінки, виховувати інтерес до математики. розуміння ролі геометрії у вирішенні практичних завдань
Перегляд файлу

Несватківська філія КЗ « Олександрівське НВО № 2»

 

 

 

 

конспект уроку геометрії

у 8 класі

 

на тему:

 

 

( Теорема Піфагора. Перпендикуляр і похила)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

Коломієць  В. О.

 

 

 

 

 

 

 

2019 р.

 

Тема: Розв'язування вправ

Мета:повторити з учнями зміст теореми Піфагора та наслідків з неї; формувати вміння застосування  теореми при розв’язуванні задач. Розвивати логічне мислення, пізнавальну активність учнів,обчислювальні навички, увагу, кмітливість, формувати навички самооцінки, виховувати інтерес до  математики. розуміння ролі геометрії у вирішенні практичних завдань

Тип уроку:комбінований

Обладнання: конспект, підручник, портрет Піфагора, картки для практичних робіт.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Світ, що нас оточує, - це світ геометрії. Нехай  сьогоднішній урок стане ще одним віконцем у дивовижний і цікавий математичний простір.

ІІ Перевірка домашнього завдання

Фронтальне опитування

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

Найпопулярнішою з усіх теорем планіметрії є теорема Піфагора. Причинами такої популярності є простота, краса і значення.

В будь-якій задачі, де ми стикаємося з прямокутним трикутником завжди є місце для теореми Піфагора. А прямокутний трикутник зустрічається і в квадраті, і в прямокутнику, ромбі, трапеції, в колі і в багатьох інших фігурах.

Тому метою нашого уроку буде:  повторення знань про властивості прямокутного трикутника; застосовування набутих знань, умінь і навичок до розв’язування задач які містять прямокутний трикутник, безпосередньо застосовування теореми Піфагора для знаходження відстаней між точками.

ІV. Актуалізація опорних знань та умінь.

Бліц-опитування

1. Як називаються сторони прямокутного трикутника, які утворюють гострий кут?

(катет і гіпотенуза )

2. Сторони прямокутника 8 см і 15 см. Знайдіть його діагональ. (17 см)

3. Як читається теорема Піфагора?

  (квадрат гіпотенузи прямокутного трикутника дорівнює сумі квадратів його  катетів)

4. Катети прямокутного трикутника дорівнюють 5 і 12 см. Чому дорівнює гіпотенуза трикутника?       (13 см  )         

5. Гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 10 см, а один з катетів 8 см. Чому дорівнює другий катет?              (6 см )          

6. Порівняйте катети а і в прямокутного трикутника з його гіпотенузою с.

 (a<c, в <c)

7. Чи буде прямокутним трикутник зі сторонами 9 см, 12 см і 15 см. (ні  )         

  1. Відрізок, що з’єднує основу перпендикуляра з основою похилої, проведеної з тієї ж точки, називається ( проекцією)
  2. Рівні похилі мають рівні (проекції)

V. Формування вмінь

1)Робота з підручником колективно

№ 432. №446

 

Вправи для зняття втоми очей.

1.Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок „раз-чотири”, повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок „п’ять-вісім” і повернутися у вихідне положення. Повторити 5 разів.

2.Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.

2)Робота з індивідуальними картками

 Опорна  картка –підказка (один слабкий учень)

1  Серед даних трикутників вказати прямокутний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Яку назву мають сторони що утворюють прямий кут?

 

 

 

 

 

 

3 Як  називається найбільша сторона прямокутного трикутника?

 

 

 

 

 

 

4 Теорема Піфагора формулюється так: Квадрат гіпотенузи дорівнює сумі....

5 Задача

Знайти гіпотенузу прямокутного трикутника якщо катети дорівнюють 6 см та 8 см

 

АВ2=АС2+СВ2

АВ= АС2+СВ2 =

 

1 Діагональ прямокутника дорівнює 10см, а одна з його сторін 8 см. Знайдіть периметр прямокутника.

Картка-підказка для учня(один учень)

661)Розглянути трикутник   АВД (кут А=90°  АД=8 см  ВД= 10 см

  1. Знайти АВ застосувавши теорему Піфагора

ВД2= АВ2+ АД2

АВ2=

АВ=

3) Що таке периметр?

4)Як обчислити периметр прямокутника?

                                           Р=2АД+

5)Р=2•8+2• АВ=

Відповідь:

Картка для роботи в парі

1 Діагональ прямокутника дорівнює 10см, а одна з його сторін 8 см. Знайдіть периметр прямокутника

2. У прямокутній трапеції АВСД з основами АД і ВС, кут А прямий, АВ = 4 дм. з вершини С до основи АД проведений перпендикуляр СК, КД= 3дм,  Знайдіть СД.

 

66Дано: АВСД – прямокутник, ВД -  діагональ, ВД = 10 см,                                        АД=8 см.

Знайти: Р

Розв’язання:

          Р=(АВ +ВС)× 2

 Трикутник АВД - прямокутний, за теоремою Піфагора

    АВ=

АВ=

Р=(6+8)× 2 = 28(см)

 

44

Дано: АВСД – трапеція, <А = АВ=4 дм.

СК АД  КД=3 Знайти: СД

         Розв’язання

 Оскільки АВСД трапеція АД//ВС

 АВ//СК, АВ=СК=4 дм; Розглянемо

  По теоремою Піфагора    СД²=КД² + СК²;

(дм.)

 Відповідь 5дм.

 


Задача . ( для  пожежників) практичне застосування  теореми Піфагора

  Якої  довжини  має  бути  драбина, щоб  її  можна  було б   приставити  до  вікна,  що  знаходиться  на  висоті  6 м  від  землі,  коли  відстань  від  нижнього  кінця   драбини  до  будинку   повинна  дорівнювати  2,5 см?

 

Розв’язання.

Так  як  стіна    перпендикулярна  до  землі  драбина  і  стіна  утворять         прямокутний

                            За  т. Піфагора 

              АВ = =   = = = 6,5 ( м)

Відповідь: 6,5 м.

 

 

VІІ. Підсумки уроку.

«Корисні та шкідливі звички».

  • Які риси характеру допомагали вам досягти успіху на уроці?
  • Які заважали?                                                                                                              

активність

пасивність

ввічливість

Упертість

дисциплінованість

допитливість

ініціативність

Наполегливість

неуважність

незібраність

недбалість

працелюбство

організованість

лінь

уважність

відповідальність

 

VІІІ. Домашнє завдання:

Повторити §13

Скласти задачу практичного змісту для розв'язування якої необхідне застосування теореми Піфагора

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
3248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку