Конспект уроку з геометрії для 7 класу на тему: "Трикутники"

Про матеріал
Конспект уроку геометрії для 7 класу по темі: "Трикутники" Урок систематизації знань, умінь та навичок вивченій темі, підготовка до контрольної роботи.
Перегляд файлу

Предмет   Геометрія  Клас   7

 

Тема уроку: Трикутники.

Мета уроку: Систематизувати та узагальнити знання учнів про зміст основних понять теми; систематизувати та узагальнити знання, вміння й навички  учнів для розв’язування задач. Вдосконалювати навички пошуку раціональних шляхів розв’язування задач. Розвивати логічне мислення учнів, вміння узагальнювати, систематизувати, робити висновки. Виховувати інтерес до вивчення математики; вміння раціонально використовувати робочий час, виховувати культуру письма.

 

На уроці впроваджуються ключові компетентності:

-         Вільне володіння державною мовою;

-         Математична компетентність;

-         Культурна компетентність.

 

Тип уроку:  систематизація та узагальнення знань та умінь.

 

Очікувані результати: Учні повинні вміти розв’язувати задачі  по темі «Трикутники».

Хід уроку

 

І Організаційний момент.

Учні займають свої місця. На дошці – прикріплені карточки із номером запитання, на які учні будуть давати відповіді.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Оголошую тему уроку, місце уроку в темі; мету уроку.

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Звіт про виконання домашнього завдання

Актуалізація опорних знань.

Перша частина уроку проводиться як бізнес-гра. Клас поділяється на три фінансові банки. Вчитель – представник Національного Банку України.

 

Фронтальне опитування проводиться у вигляді аукціону відповідей – це буде накопиченням початкового капіталу. Правильна відповідь оцінюється

1 балом.

 

Фронтальне опитування.

1. Що таке трикутник?

2. Назвіть і поясніть класифікацію трикутників відносно його сторін.

3. Назвіть класифікацію трикутників відносно його кутів.

4. Яким – гострокутним, тупокутним чи прямокутним є трикутник, коли:

А) один із його кутів дорівнює сумі двох інших;

Б) один із його кутів більший за суму двох інших;

В) один із його кутів менший за суму двох інших?

5. Чи може трикутник мати такі сторони 7см, 8 см, 9 см? Відповідь поясніть.

6. Що називається медіаною трикутника?

7. Що називається висотою трикутника?

8. Що таке бісектриса трикутника?

9. Завдання (демонструється на екран і додаються картки для кожної групи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.  Чи можуть кути трикутника дорівнювати 450. 450, 1000? Відповідь поясніть..

11. Що таке зовнішній кут трикутника?

12. Яка з рівностей правильна?

 

 

 

 

 

 

 

 

13. Які  геометричні фігури називаються рівними?

14. Сформулюйте ознаки рівності трикутників.

15. Які ви знаєте ознаки рівності прямокутних трикутників? Назвіть їх.

16. Сформулюйте теорему про властивості рівнобедреного трикутника.

17. Сформулюйте теорему про ознаку рівнобедреного трикутника.

 

IV. Основна частина уроку.

Наступний етап – придбання інвестицій. Правильно розв’язана задача оцінюється 2 балами.

 

Усне розв’язування задач.

 

1. Задачі на ознаки рівності трикутників.

Представники трьох банків вибирають  завдання для вирішення (для кожної групи учнів різні завдання)

 

Завдання 1.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Задачі на рівнобедрений трикутник і суму кутів трикутника

 

Завдання1.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Застосування навичок і вмінь.

 

Розпочинаємо  тендер на придбання  основних інвестицій. Кожна задача оцінюється 3 балами. На тендер виставляються задачі:

 

1.У рівнобедреному трикутнику АВС з основою АС проведено

 бісектрису AD. Знайдіть кути трикутника АВС, якщо САD = 280.

 

2.У трикутнику MNK проведено медіану NA. Сторона NK дорівнює 9 см,

а NM на 3 см менша від неї. Знайти довжину відрізка МА, якщо периметр трикутника дорівнює 25 см.

 

3.Периметр рівнобедреного трикутника 140 см, а його бічна сторона відноситься до основи як 5 : 4. знайдіть сторони цього трикутника.

 

4. (додаткові бали). З вершини прямого кута прямокутного трикутника проведено бісектрису і висоту, кут між якими дорівнює 190. Знайдіть гострі кути трикутника.

 

Кожна група учнів розв’язує одну із задач (вибираються задачі методом жеребкування). Потім представники банків (по одному від банку), пояснюють  розв’язки (при потребі їм допомагають співробітники своїх банків).. Бали за відповіді записуються в таблицю.

Підводяться підсумки бізнес-гри. Визначається, який банк зайняв І,ІІ, ІІІ місце у бізнес-грі. Визначаються учні, які внесли найбільшу кількість правильних відповідей.

 

VI. Завдання творчого характеру.

Розв’яжіть задачу:

1. Висоти трикутника АВС, проведені  з вершин А і С, перетинаються в точці D. Знайдіть С, якщо ADC = 1100 і А = 700.

2. Довести, що в рівнобедреному трикутнику бісектриси кутів при основі рівні.

 

VII. Домашнє завдання.

1. Підготуватися до контрольної роботи.

2.Для учнів, які мають достатній і високий рівні – розв’язати задачу 4 (додаткову)

 

VIII. Підсумок уроку.

 

doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
16 лютого
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку