8 клас. Геометрія
Тема. Площі простих фігур
Мета: формування навичок застосування формул площ простих фігур при розв’язуванні задач практичного змісту; перевірка рівня засвоєння знань учнями з теми в ході застосування різних форм контролю знань і вмінь; формування математичних компетенцій учнів; виховання комунікативних навичок, вміння працювати самостійно і в групі.
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Обладнання: моделі фігур, рулетки, лінійки, картки для практичних завдань під час роботи в групах, малюнки на дошці.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання (усний аналіз ходу розв’язування, звірка відповідей)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Фронтальне опитування:
V. Контроль знань і вмінь учнів
1. Геометричний диктант
1.Зобразіть фігуру, площу якої обчислюють за формулою:
а) а)
б) б)
в) в)
2. До даного малюнка записати формулу для обчислення площі: (фігури та їх елементи позначити буквами)
2. Тестові завдання
1. Площа квадрата зі стороною 1. Площа прямокутника зі
7см дорівнює: сторонами 3см і 7 см дорівнює:
а) 14 см; б) 49 см; а) 21 см; б) 21 см;
в) 49 см; г) 28 см; в) 20 см; г) 10 см;
2. Площа трапеції, основи якої 2. Площа трикутника зі стороною
6см і 10 см, а висота 4см, дорівнює: 12см і висотою, проведеною до цієї
сторони 8см, дорівнює:
а) 240 см; б) 120 см; а) 48 см; б) 10 см;
в) 16 см; г) 32 см; в) 96 см; г) 24 см;
3. Один із катетів прямокутного трикутника дорівнює
4см 8см,
а площа трикутника дорівнює
6 см 24 см.
Знайти другий катет трикутника.
VI. Застосування знань і вмінь для формування практичних навичок
1. Практична робота (робота в групах)
1 група.
Обчислити площу кришки парти.
2 група.
Обчислити площу моделі паралелограма.
3 група. Обчислити площу моделі трикутника і вибрати модель рівновеликого квадрата.
4 група. Визначити, скільки рулонів шпалерів пішло на обклеювання панелі однієї стіни класу, якщо площа одного рулону 5 м, і скільки плиток розміром 30см / 20 см потрібно було б, щоб обкласти цю стіну.
5 група. Визначити, скільки грамів фарби треба, щоб пофарбувати класну дошку, для фарбування 1м йде 150г фарби. Скільки таких дошок можна пофарбувати, якщо купити 3-кілограмову банку фарби?
2. Розв’язування задач
1. № 596 (а)
2. Довести, що площа ромба дорівнює половині добутку діагоналей.
VII. Завдання додому
1. Обчислити житлову площу свого будинку і звірити з технічним паспортом
2. №№ 579, 586 (б).
Оцінювання результатів роботи учнів на уроці.
Узагальнення результатів