Урок з геометрії в 7-му класі з комп'ютерною підтримкою на тему "Сума кутів трикутника". Матеріал можна використовувати на уроці систематизації та узагальнення знань. Конспект містить багато вправ як усних, так і письмових.
Урок з теми
“Властивості кутів трикутника”
Мета. Удосконалити навики та узагальнити методи розв’язування задач на використання властивостей кутів трикутника, а, також, означень і властивостей бісектриси, медіани та висоти трикутника.
Розвивати алгоритмічну культуру мислення, мову, пам’ять, здатність аналізувати та досліджувати.
Виховувати уважність, працьовитість, охайність, колективізм, та інтерес до предмету.
Тип уроку. Урок формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Обладнання: Комп’ютерна презентація, картки для усних вправ, креслярські інструменти.
Збираю зошити для перевірки домашнього завдання в кінці уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вступне слово вчителя. Оголошення теми та мети уроку.
1. Повторення основних понять і властивостей за такими запитаннями, використовуючи технологію «мікрофон»:
2. Усні вправи (технологія «мікрофон»):
Те, що я чую, я забуваю
Те, що я чую й бачу, я трохи пам’ятаю .
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
Робота продовжується за методом “ Акваріуму”.
До уявного «акваріуму» запрошуються четверо учнів.
Всі інші діти (зовнішнє коло) уважно слухають обговорення задачі в «акваріумі», але не мають права втручатись в нього.
«Акули акваріуму» самі вирішують, кому йти до дошки і записувати там розв’язання задачі.
V. Сторінка для допитливих
Ви, мабуть, помітили, що в підручнику після кожного параграфа є сторінка для допитливих. Я вирішила теж зробити таку сторінку
Озвучення слайдів.
Теорему про суму кутів трикутника можна узагальнити і поширити на довільні многокутники.
Кожний чотирикутник можна розрізати на два трикутники, сполучивши його протилежні вершини відрізком.
Сума всіх кутів чотирикутника дорівнює сумі всіх кутів двох утворених трикутників, тобто 180°·2.
Отже, сума кутів будь-якого чотирикутника дорівнює 360°.
Озвучення слайдів.
Якщо один із кутів чотирикутника більший від розгорнутого, то саме його вершину слід сполучити з протилежною.
Довільний п’ятикутник можна розрізати на три трикутники. Отже, сума кутів п’ятикутника дорівнює 180°·3 = 540°.
Шестикутник розрізаємо на чотири трикутники. Таким чином, сума його кутів дорівнює 180°·4 = 720°.
Аналізуючи вищесказане, спробуйте віднайти формулу, за якою можна обчислити суму кутів довільного n-кутника. ( 180°·(n-2) ).
Додаткові вправи
13. Вправа 310 (с. 86). (Задача про тунель)
14. Чому не існує тупокутних рівносторонніх трикутників; прямокутних рівносторонніх трикутників?
15. Чи можна в трикутнику АВС провести відрізок АМ так, щоб утворилося два гострокутних трикутники?
16. Вправа 306 (с. 85). (Знайти міри зовнішніх кутів)
VІ. Домашнє завдання: Повторити: § 3, 10, розв’язати вправи: 303,305 (І варіант – а, ІІ варіант – б)
V. Підсумок уроку
1