18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку з геометрії на тему: "Сума кутів трикутника"

Про матеріал

Урок з геометрії в 7-му класі з комп'ютерною підтримкою на тему "Сума кутів трикутника". Матеріал можна використовувати на уроці систематизації та узагальнення знань. Конспект містить багато вправ як усних, так і письмових.

Перегляд файлу

Урок з теми

“Властивості кутів трикутника”

 

Мета. Удосконалити навики та узагальнити методи розв’язування задач на використання властивостей кутів трикутника, а, також, означень і властивостей бісектриси, медіани та висоти трикутника.

Розвивати алгоритмічну культуру мислення, мову, пам’ять, здатність аналізувати та досліджувати.

Виховувати уважність, працьовитість, охайність, колективізм, та інтерес до предмету.

 Тип уроку. Урок  формування і вдосконалення вмінь та навичок.

Обладнання: Комп’ютерна презентація, картки для усних вправ, креслярські інструменти.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

Збираю зошити для перевірки домашнього завдання в кінці уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вступне слово вчителя. Оголошення теми та мети уроку.

 

 

1. Повторення основних понять і властивостей за такими запитаннями, використовуючи технологію «мікрофон»:

 

  1. Які види трикутників ви знаєте, стосовно їхніх кутів?
  2. Який відрізок називається висотою трикутника?
  3. Що називається бісектрисою трикутника?                                                
  4. Що називається медіаною трикутника?
  5. Яку властивість має зовнішній кут трикутника?
  6. Чому дорівнює сума гострих кутів прямокутного трикутника?


 

2. Усні вправи (технологія «мікрофон»):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. Робота за методом “АКВАРІУМУ”

      Вчитель нагадує вислів, що є кредом інтерактивного навчання:

Те, що я чую, я забуваю

Те, що я чую й бачу, я трохи пам’ятаю .

Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

 Робота продовжується за методом “ Акваріуму”.

   До уявного «акваріуму» запрошуються четверо учнів.

   Всі інші діти (зовнішнє коло) уважно слухають обговорення задачі в «акваріумі», але не мають права втручатись в нього.

«Акули акваріуму» самі вирішують, кому йти до дошки і записувати там розв’язання задачі.

 

 


V. Сторінка для допитливих

 

Ви, мабуть, помітили, що в підручнику після кожного параграфа є сторінка для допитливих. Я вирішила теж зробити таку сторінку

 


 

 

 

 


Озвучення слайдів.

 

 Теорему про суму кутів трикутника можна узагальнити і поширити на довільні многокутники.

 Кожний чотирикутник можна розрізати на два трикутники, сполучивши його протилежні вершини відрізком.

 Сума всіх кутів чотирикутника дорівнює сумі всіх кутів двох утворених трикутників, тобто 180°·2.

 Отже, сума кутів будь-якого чотирикутника дорівнює 360°.

 


 


 

Озвучення слайдів.

 

 Якщо один із кутів чотирикутника більший від розгорнутого, то саме його вершину слід сполучити з протилежною.

 Довільний п’ятикутник можна розрізати на три трикутники. Отже, сума кутів п’ятикутника дорівнює 180°·3 = 540°.

 Шестикутник розрізаємо на чотири трикутники. Таким чином, сума його кутів дорівнює 180°·4 = 720°.

 

 

 Аналізуючи вищесказане, спробуйте віднайти формулу, за якою можна обчислити суму кутів довільного n-кутника. ( 180°·(n-2) ).

 

Додаткові вправи

 

 

13.    Вправа 310 (с. 86). (Задача про тунель)

14.   Чому не існує тупокутних рівносторонніх трикутників; прямокутних рівносторонніх трикутників?

15.   Чи можна в трикутнику АВС провести відрізок АМ так, щоб утворилося два гострокутних трикутники?

16.    Вправа 306 (с. 85). (Знайти міри зовнішніх кутів)

 

VІ. Домашнє завдання: Повторити: § 3, 10, розв’язати вправи: 303,305 (І варіант – а, ІІ варіант – б)

 

V. Підсумок уроку

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Геометрія.(підручник) 7 клас (Тадеєв В.О.)
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
1575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку