Конспект уроку з геометрії «Трапеція». 8 клас.

Про матеріал
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вивчення нового з елементами дослідження. Цілі: освітні: • формування в учнів поняття “трапеція”; • умінь називати елементи та види трапеції; • умінь доводити властивості трапеції та застосовувати ці властивості при вирішенні найпростіших завдань. розвиваючі • розвиток спостережливості, умінь порівнювати, узагальнювати, класифікувати об'єкти за якоюсь ознакою; • розвиток мови (розширення математичного словника); • співвідношення вербального значення з математичними символами. виховні • виховання навичок контролю та самоконтролю при роботі в парах; • виховання правильної самооцінки. • виховання інтересу до предмету
Перегляд файлу

Конспект уроку з геометрії

8 клас.

 

Тема: «Трапеція»

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, вивчення нового з елементами дослідження.

 

Цілі:

освітні:

  •    формування в учнів поняття “трапеція”;
  •    умінь називати елементи та види трапеції;
  •    умінь доводити властивості трапеції та застосовувати ці властивості при вирішенні найпростіших завдань.

розвиваючі

  •    розвиток спостережливості, умінь порівнювати, узагальнювати, класифікувати об'єкти за якоюсь ознакою;
  •    розвиток мови (розширення математичного словника);
  •    співвідношення вербального значення з математичними символами.

виховні

  •    виховання навичок контролю та самоконтролю при роботі в парах;
  •    виховання правильної самооцінки.
  •    виховання інтересу до предмету

 

Обладнання: плакати,  картки із завданнями.

 

План уроку

 

1.Організаційний момент.

2.Актуалізація знань учнів та підведення учнів до нової теми.

3. Вивчення нового матеріалу.

4. Закріплення умінь та отримання навичок роботи під час вирішення найпростіших завдань на трапецію.

5. Рефлексія. Підведення підсумків. Виставлення оцінок.

6. Домашнє завдання.

Хід уроку

 

I. Організаційний момент.

Привітання вчителя та учнів.

Вчитель: Епіграф нашого сьогоднішнього уроку: Три шляхи ведуть до знання: шлях роздуми – це шлях найблагородніший, шлях наслідування – це шлях найлегший і шлях досвіду – це найгірший шлях.                             Конфуцій

Ми сьогодні на уроці спробуємо усі три досвіди.

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація знань.

 

Усна робота з готових креслень.

 

Назвіть опуклі чотирикутники. Сформулюйте визначення паралелограма.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Згадайте, із властивостями яких чотирикутників ви добре знайомі.

Графічний диктант: - так, -ні

  1. Паралелограм це чотирикутник, у якого сторони попарно рівні. (так)
  2.  Сума кутів чотирикутника 1800. (ні)
  3. Протилежні кути паралелограма рівні. (так)
  4.  Діагоналі паралелограма рівні (ні)
  5.  Діагоналі ромба перетинаються і точкою перетину діляться навпіл. (так)
  6.  Паралелограм це чотирикутник, у якого сторони попарно паралельні. (так)
  7. Квадрат є ромбом. (так)
  8. Діагоналі прямокутника рівні. (так)
  9. Діагоналі прямокутника перетинаються під прямим кутом. (ні)
  10.          Діагоналі ромба є бісектрисами його кутів. (так)

 

Вчитель:

– Серед представлених фігур, яку фігуру ви помітили? (Відповідь учнів: «Фігура, що стоїть праворуч, незафарбована»).

– Що спільного у цих фігур? (Відповідь учнів: "Усі фігури є чотирикутниками").

– Чим відрізняється виділений чотирикутник від інших? (Відповідь учнів: "Не є паралелограмом. У нього дві сторони паралельні, а дві інші немає").

– А хто знає, як називається цей чотирикутник? (Діти або дадуть відповідь, або ні). Ця фігура називається трапеція.

– Як Ви думаєте, яка тема уроку? (Учні формулюють тему уроку).

– Діти, як ви вважаєте, якою буде мета нашого уроку? (формулюють свої цілі).

– Які потрібно поставити завдання для досягнення нашої мети? (формулюють завдання уроку)

– Записуємо в зошит тему сьогоднішнього уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

Вчитель: Розглянемо чотирикутник, про який можемо сказати, що дві протилежні сторони паралельні, дві інші не паралельні.

Трапеція - (Від грец. Trapezion, літер. - Стол).

Трапеція- Чотирикутник, у якого дві сторони паралельні, а дві інші - непаралельні.

Види трапеції. Рівнобічна - Трапеція, у якої рівні бічні сторони.

Прямокутна- Трапеція, один з кутів якої прямий.

 

 

Робота у групах.

Групи з парними номерами – досліджують діагоналі рівнобедреної трапеції. Групи з непарними номерами – досліджують кути рівнобедреної трапеції.

Вислухати та обговорити результати дослідження, на дошці та у зошитах записати рішення.

Властивості рівнобедреної трапеції.

Властивість 1.У рівнобедреній трапеції кути при кожній підставі рівні.

Властивість 2.У рівнобедреній трапеції діагоналі рівні.

Сформулюйте твердження, обернені властивостями, і з'ясуйте їхню справедливість.

Ознаки рівнобедреної трапеції.

Вислухати та обговорити результати дослідження, на дошці та у зошитах записати рішення.

Ознака 1. Якщо кути при підставі трапеції рівні, вона рівнобічна.

 

Ознака 2. Якщо діагоналі трапеції рівні, вона рівнобічна.

 

IV. Закріплення умінь та навичок.

Розв'язання задач за готовими кресленнями.

І рівень

 

1. Знайдіть невідомі кути трапеції:

 

II рівень

 

2. Знайдіть периметр трапеції АВСD:

 

 

 

III рівень

 

  1.               З вершини тупого кута рівнобедреної трапеції АВСD проведено перпендикуляр СЕ до прямої AD, що містить більшу основу.

Доведіть, що AE=(AD+BC)/2.

 

  1.               У прямокутній трапеції діагоналі взаємно перпендикулярні. Велика діагональ становить з меншою бічною стороною кут 600.

Доведіть, що менша діагональ дорівнює напівсумі основ трапеції.

 

V Домашнє завдання.

docx
Додано
13 січня 2022
Переглядів
1088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку