№ 29
Дата: __________
Тема: Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду).
Очікувані результати: учень характеризує хімічні властивості кисню, складає рівняння реакцій кисню з метаном, гідроген сульфідом, карбон(ІІ) оксидом.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми: словесні, наочні, практичні.
Клас: 7 клас.
Обладнання: ПСХЕ Д. І. Менделєєва.
Перебіг уроку
I. Організаційна частина.
II. Перевірка домашнього завдання.
Бесіда за питаннями:
1. Значення кисню.
2. Умови виникнення та припинення горіння.
3. Дати визначення окиснення – це…
Окиснення – це хімічна реакція взаємодії речовин (простих і складних), з киснем.
4. Дати визначення горіння – це…
Горіння – це хімічна реакція, за якої відбувається окиснення речовин з виділенням тепла і світла. У більшості випадків у результаті цих реакцій утворюються оксиди.
5. Дати визначення оксиди – це…
Оксиди – це складні речовини, що складаються з двох елементів, один з яких – Оксиген з валентністю II.
Загальна формула оксидів ЕnOm.
6. Поширення оксидів у природі.
Перевірка виконання вправи № ______
7. Представлення повідомлень учнів:
Значення кисню.
Оксиди у природі.
Умови виникнення і припинення горіння.
III. Актуалізація знань
Перерва загадок
Чтоб появиться я сумел,
Прокаливают белый мел.
Меня дает огонь в печи
И пламя маленькой свечи.
И стоит только сделать вздох,
Чтоб я на свет явиться мог.
Я в газированной воде,
Я в хлебе, в соде; я везде.
(диоксид углерода (углекислый газ))
Я коварный поджигатель.
Вы огня хотите - нате!
Я всесильный окислитель
(Если только дров дадите).
(кислород)
Гулять в грозу - какой резон?
Подышим воздухом, дружище.
В природе словно стало чище,
Повсюду в воздухе …
(озон)
А ну, скорей снимите шляпу!
Я дочь космического папы.
И вездесуща и легка,
- Я лед, я пот, я - облака.
Я иней, чай, бульон, туман,
Река, ручей и океан.
Когда я злюсь, то закипаю;
А от мороза - застываю.
(вода)
Допишіть рівняння реакції горіння і розставте коефіцієнти.
Zn + O2 →
Na + O2 →
Al + O2 →
Ca + O2 →
Si + O2 →
S + O2 →
Mg + O2 →
Li + O2 →
Cr + O2 →
Cu + O2 →
Hg + O2 →
K + O2 →
Напишіть формули оксидів:
нітроген(І) оксид –
нітроген(ІІ) оксид –
нітроген(ІІІ) оксид –
нітроген(ІV) оксид –
нітроген(V) оксид –
барій оксид –
алюміній оксид –
кальцій оксид –
ферум(ІІІ) оксид –
IV. Вивчення нового матеріалу.
Взаємодія речовин з киснем не завжди супроводжується горінням. Більшість таких реакцій відбувається непомітно. Речовина, взаємодіючи з киснем, зазнає окислення, тобто змінюється за участю кисню.
Взаємодія кисню з складними речовинами.
- з метаном:
CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
- з гідроген сульфідом:
2H2S + 3O2 → 2SO2 + 2H2O
- з глюкозою:
C6H12O6 + 6O2 → 6CO2 + 6H2O
- з етиловим спиртом:
С2Н5ОН + 3O2 → 2CO2 + 3H2O
- з чадним газом:
2CO + O2 → 2CO2
V. Закріплення знань.
Розв’язування вправ:
NH3 + O2 →
C2H6 + O2 →
SO2 + O2 →
PbS + O2 →
HgS + O2 →
ZnS + O2 →
C2H2 + O2 →
N2O + O2 →
Здійсніть перетворення:
Н2О → О2 → СО → СО2
VI. Підсумок уроку.
VІI. Домашнє завдання.
Повторити §
Завдання №____________.