Конспект уроку з хімії для 8 класу

Про матеріал

Урок засвоєння нових знань через дослідницьку роботу учнів.

Мета: ознайомити учнів з хімічними та фізичними властивостями неорганічних сполук на прикладі солей, розвивати навички й уміння складати рівняння реакцій га прикладі хімічних властивостей солей, розвивати вміння спостерігати і робити висновки, формувати вміння використовувати на практиці отримані знання, виховувати бережливе ставлення до хімічного обладнання та реактивів.

Перегляд файлу

Конспект уроку  з хімії у 8 класі

Тема: Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з

           металами, кислотами, лугами та іншими солями.

Мета: ознайомити учнів з фізичними та хімічними властивостями

           класів неорганічних сполук на прикладі властивостей солей,

           розвивати навички й уміння складати рівняння реакцій на

           прикладі хімічних властивостей солей; розвивати вміння

           спостерігати і робити висновки; формувати вміння на практиці

           використовувати отримані знати бережливе ставлення до

           хімічного обладнання та реактивів.ння; виховува

Тип уроку: урок засвоєння нових знань через дослідницьку роботу

                   учнів

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Учень заходить до класу з чорним ящиком, розповідаєта ставить проблемне запитання

«У цьому чорному ящику знаходиться дивовижна речовина. Вважають що вона є даром Божим, символом благополуччя. Разом з тим вона є шкідлива. Проте без неї не проживеш, її властивостям не має меж. Життя без неї справжня біль. Ви знаєте її  бо це — кухонна сіль».

Учень демонструє вміст коробки.

Учитель:

— На попередніх уроках вам було дано завдання підготувати цікаві повідомлення про цю дивовижну речовину.

Повідомлення учнів:

  • Легіонери Давнього Риму отримували частину платні сіллю. У ХІІІ ст. за свідченням Марко Поло в Тибеті монетою служили коржі із солі. За спогадами М. В. Ломоносова, ще за його часів за п’ять плиток гірської солі в Абсинії можна було купити раба.
  • Наші предки зустрічали гостей «Хлібом-сіллю» на знак нерушимої дружби. Перекинута сільничка із сіллю, що розсипалася біля руки Іуди, на відомій картині Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря» відбиває забобон за яким розсипати сіль означає здійснити зраду або накликати лихо.
  • Якщо з води світового океану виділити всю кухонну сіль, о нею можна було б вкрити поверхню Європи шаром завтовшки 5км.
  • Масова частка солі в організмі людини становить 5,5%. Солі у процесі обміну речовин безперервно відновлюються.

Вчитель:

— Отже, як ви здогадалися тема сьогоднішнього уроку — фізичні та хімічні властивості середніх солей. Урок наш буде дослідницьким. Ми з вами дослідимо властивості солей.

Давайте пригадаємо:

  • Які речовини називаються солями?
  • Як даються назви солям?
  • Як класифікуються солі основні, середні і кислотні?

Перед вами зразки солей. Давайте опишемо фізичні властивості солей:

(Смак: солодкий, солоний, гіркий; за звичайних умов тверді кристалічні речовини; забарвлення різне; солі є розчинні і нерозчинні у воді; не молекулярної будови; висока температура плавлення).

Лише одна сіль солона — NaCI. Багато інших розчинних солей гіркі. Гірко-солоні, а солі Плюмбуму і Берилію солодкі — дуже отруйні.

Ми вже вивчили хімічні властивості оксидів, кислот основ і наші дослідження ми заносили до таблиці. Давайте звернемось до наших записів. За допомогою цієї таблиці і експерименту передбачимо хімічні властивості солей і складемо план вивчення властивостей солей. Із якими речовинами можуть взаємодіяти солі:

1) Із кислотами

2) З основами (лугами)

А також дослідимо, чи взаємодіють солі із металами та іншими солями. Давайте ще раз дослідимо чи взаємодіють солі із кислотами. Які ознаки реакції.

Д-ція до натрій карбонату + хлоридну кислоту:

З якої умови солі взаємодіють із кислотами? Коли утворена кислота слабша за ту, що прореагувала? Дана реакція є якісною на карбонат-іони.

Висновок: солі взаємодіють із кислотами. Утворена кислота слабша за ту, що прореагувала.

Записуємо у таблицю.

На столах інструктажі із БЖД.

Які властивості солей ми будемо досліджувати далі?

Солі взаємодіють із лугами

Лабораторний дослід №8

Сіль + луг = нова сіль + нова основа

Учні ознайомлюються із текстом лабораторної роботи

CuSo4 + NaOH

Що спостерігаємо?

Fe + NaOH  назва

Вчитель: якісна реакція

  • Які речовини добули внаслідок реакції?
  • В якому випадку відбудеться реакція — випадає осад?

А тепер давайте дослідимо, чи взаємодіють солі із металами сіль+метал

Лабораторне дослідження №7

Виконуємо завдання

+Zn

+Fe

+Cu

 

Що спостерігаємо?

Дайте назви солям

Додаємо до таблиці

Звернемо увагу на ряд активності металів. Що можна сказати про метали Zn, Fe, Cu цинк і ферум у ряді активності стоять лівіше від Cu тобто є більш активними ніж Cu.

Учні: Метал, який додається, більш активний від металу, що входить до складу солі.

А тепер дослідимо, чи будуть солі взаємодіяти з іншими солями у розчині сіль+сіль

Лабораторний дослід №9

Що спостерігаємо?

Назва утворених речовин:

+  Ba

+ Zn

ІІІ. Закріплення знань

Закінчити рівняння реакцій:

Cu + KOH

Cu + Zn

Fe + A

+

Домашнє завдання: Опрацювати параграф підручника

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку