Урок засвоєння нових знань через дослідницьку роботу учнів.
Мета: ознайомити учнів з хімічними та фізичними властивостями неорганічних сполук на прикладі солей, розвивати навички й уміння складати рівняння реакцій га прикладі хімічних властивостей солей, розвивати вміння спостерігати і робити висновки, формувати вміння використовувати на практиці отримані знання, виховувати бережливе ставлення до хімічного обладнання та реактивів.
Конспект уроку з хімії у 8 класі
Тема: Фізичні та хімічні властивості середніх солей: взаємодія з
металами, кислотами, лугами та іншими солями.
Мета: ознайомити учнів з фізичними та хімічними властивостями
класів неорганічних сполук на прикладі властивостей солей,
розвивати навички й уміння складати рівняння реакцій на
прикладі хімічних властивостей солей; розвивати вміння
спостерігати і робити висновки; формувати вміння на практиці
використовувати отримані знати бережливе ставлення до
хімічного обладнання та реактивів.ння; виховува
Тип уроку: урок засвоєння нових знань через дослідницьку роботу
учнів
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Учень заходить до класу з чорним ящиком, розповідаєта ставить проблемне запитання
«У цьому чорному ящику знаходиться дивовижна речовина. Вважають що вона є даром Божим, символом благополуччя. Разом з тим вона є шкідлива. Проте без неї не проживеш, її властивостям не має меж. Життя без неї справжня біль. Ви знаєте її бо це — кухонна сіль».
Учень демонструє вміст коробки.
Учитель:
— На попередніх уроках вам було дано завдання підготувати цікаві повідомлення про цю дивовижну речовину.
Повідомлення учнів:
Вчитель:
— Отже, як ви здогадалися тема сьогоднішнього уроку — фізичні та хімічні властивості середніх солей. Урок наш буде дослідницьким. Ми з вами дослідимо властивості солей.
Давайте пригадаємо:
Перед вами зразки солей. Давайте опишемо фізичні властивості солей:
(Смак: солодкий, солоний, гіркий; за звичайних умов тверді кристалічні речовини; забарвлення різне; солі є розчинні і нерозчинні у воді; не молекулярної будови; висока температура плавлення).
Лише одна сіль солона — NaCI. Багато інших розчинних солей гіркі. Гірко-солоні, а солі Плюмбуму і Берилію солодкі — дуже отруйні.
Ми вже вивчили хімічні властивості оксидів, кислот основ і наші дослідження ми заносили до таблиці. Давайте звернемось до наших записів. За допомогою цієї таблиці і експерименту передбачимо хімічні властивості солей і складемо план вивчення властивостей солей. Із якими речовинами можуть взаємодіяти солі:
1) Із кислотами
2) З основами (лугами)
А також дослідимо, чи взаємодіють солі із металами та іншими солями. Давайте ще раз дослідимо чи взаємодіють солі із кислотами. Які ознаки реакції.
Д-ція до натрій карбонату + хлоридну кислоту:
З якої умови солі взаємодіють із кислотами? Коли утворена кислота слабша за ту, що прореагувала? Дана реакція є якісною на карбонат-іони.
Висновок: солі взаємодіють із кислотами. Утворена кислота слабша за ту, що прореагувала.
Записуємо у таблицю.
На столах інструктажі із БЖД.
Які властивості солей ми будемо досліджувати далі?
Солі взаємодіють із лугами
Лабораторний дослід №8
Сіль + луг = нова сіль + нова основа
Учні ознайомлюються із текстом лабораторної роботи
CuSo4 + NaOH
Що спостерігаємо?
Fe + NaOH назва
Вчитель: якісна реакція
А тепер давайте дослідимо, чи взаємодіють солі із металами сіль+метал
Лабораторне дослідження №7
Виконуємо завдання
+Zn
+Fe
+Cu
Що спостерігаємо?
Дайте назви солям
Додаємо до таблиці
Звернемо увагу на ряд активності металів. Що можна сказати про метали Zn, Fe, Cu цинк і ферум у ряді активності стоять лівіше від Cu тобто є більш активними ніж Cu.
Учні: Метал, який додається, більш активний від металу, що входить до складу солі.
А тепер дослідимо, чи будуть солі взаємодіяти з іншими солями у розчині сіль+сіль
Лабораторний дослід №9
Що спостерігаємо?
Назва утворених речовин:
+ Ba
+ Zn
ІІІ. Закріплення знань
Закінчити рівняння реакцій:
Cu + KOH
Cu + Zn
Fe + A
+
Домашнє завдання: Опрацювати параграф підручника