ttps://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=f0aca56512&view=att&th=161e0fcd47a09f09&attid=0.1&disp=safe&realattid=f_je8c38vn0&zw&saddbat=ANGjdJ-iD4gJcD8LiolvX5J5ZIJh8ffduW3O6EdLhZIc0Qbch8G3st3bRVmyLW7SCJwf45y4N4r4_8-WNbFXZW1zP85DasEAGrnQ4h4Zo1cZMNa3tLKRISjFgiCFuz_PAMtxk4B---dd8p7IbIRCtd4g_vrvVlh_CiS9m55g05MZx1a7u8vRrHfkPJebd0ftJkbs4FmsefsRAvyN-ynVrm_nl-UHBZN6vexwF8T6xu_heR5mw_QRhurLBvCB_Sb_4Y8IdQ12ZH5SSkLrOd8f6YainiN0FhrJejN_lVj9ZfWO0S0ybHy6vl3Gv7gAbf2q4TyTCrVJo2WEFF8bfCmuQtdwv8PQQtwHP08KToCG17BaUlrQUVy1uf3wwRmpe5ERNBz7EKe1CtgUgGv9W6PmZ6zp0jtYyvcQqmLdzfk3-pzNNJjen9ECYZHTcsb9lOanTVpdExtCaamCaFjhAlX_b64B38k3nSXE_BruUXhiS9uBuUm1QG96w8ERIlRnGmWk3vrtKtfqx8QE3B4kR85OnZ67wlG4p7UDiCzgeev_rG-yQ40XBslPv_vQIexlRg6SL4ecQszGaYJmIHv3dmPGpmBv_k1adn6BRBQZ8u4sbA
Елементи змісту |
Операція, яку має виконувати учень |
Кількість завдань |
1. Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.
2. Фізичні властивості основних класів неорганічних сполук 2.1 Розчинність у воді
3. Хімічні властивості: 3.1 Реакція з водою; 3.2 Реакції представників основних класів неорганічних сполук між собою; 3.3 Дія на індикатори; 3.4 Реакції розкладу; 3.5 Реакції з простими речовинами.
4. Добування представників основних класів неорганічних сполук. |
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає оксиди, основи, кислоти, амфотерні гідроксиди, середні солі за сучасною науковою українською номенклатурою; наводить приклади оснόвних, кислотних і амфотерних оксидів, оксигеновмісних і безоксигенових, одно-, дво-, триосновних кислот, розчинних і нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей. Діяльнісний компонент розрізняє несолетворні й солетворні (кислотні, основні, амфотерні) оксиди, розчинні й нерозчинні основи, кислоти за складом (оксигеновмісні, безоксигенові) та основністю (одно-, дво-, триосновні), середні солі; реакції заміщення, обміну, нейтралізації; описує поширеність представників основних класів неорганічних сполук у природі; складає хімічні формули оксидів, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку), кислот, середніх солей; рівняння реакцій, які характеризують хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, лугів, нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, середніх солей; порівнює за хімічними властивостями основні, кислотні та амфотерні оксиди, луги і нерозчинні основи; класифікує неорганічні сполуки за класами; характеризує поняття амфотерності, фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, амфотерних гідроксидів; установлює генетичні зв’язки між простими і складними речовинами, основними класами неорганічних сполук; обчислює за рівняннями хімічних реакцій масу, кількість речовини та об’єм газу (н. у.) за відомою масою, кількістю речовини, об’єму одного з реагентів чи продуктів реакції, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; використовує сучасну українську номенклатуру основних класів неорганічних сполук; таблицю розчинності кислот, основ та солей для складання рівнянь хімічних реакцій; індикатори для виявлення кислот і лугів; планує експеримент, проводить його, описує спостереження, робить висновки; прогнозує перебіг хімічних реакцій солей і кислот з металами, використовуючи ряд активності металів; дотримується запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами розв’язує експериментальні задачі, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання. Ціннісний компонент обґрунтовує залежність між складом, властивостями та застосуванням неорганічних речовин; оцінює значення найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; висловлює судження про значення хімічного експерименту як способу набуття нових знань; вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини; вплив діяльності людини на стан довкілля й охорону від забруднень. |
4
3
6
7 |
Тести для узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»
Блок А (1 бал за правильну відповідь)
1. Укажіть серед наведених хімічних формул ті, які відповідають оксидам:
Блок Б (1 бал за правильну відповідь)
2. Встановити відповідність між формулою і назвою:
5. Сульфатна кислота
3. Яка з речовин не розчинна у воді?
4. Укажіть число елементів і число атомів у складній сполуці, формула якої NH4NO2:
5. Хімічна взаємодія можлива між:
Блок В (2 бали за правильну відповідь)
6. Який з оксидів реагує з водою?
7. Яка з речовин змінює забарвлення фенолфталеїну?
8. Установіть відповідність між реагентами і продуктами реакції:
5. Луг
9. Вкажіть ряд, в якому містяться назви лише оксигеновмісних кислот:
10. Визначте речовину «Х», що відповідає схемі перетворень: CaO →X →CaCO3
11. В якому варіанті відповіді вказано речовини, які реагують між собою у водному розчині:
12. Обчислити молярну масу ферум (ІІІ) сульфату.
13. Які з представлених металів будуть реагувати з хлоридною кислотою:
14. Виберіть ряд речовин, які розкладаються при нагріванні:
15. Обчисліть кількість речовини кислотного залишку в кальцій нітраті кількістю речовини 0,5 моль.
16. Обчисліть масу кальцій карбонату кількістю речовини 0,3 моль.
Блок Г (3 бали за правильну відповідь)
17. Визначити відповідність між реагентами і продуктами реакції:
5. Cu (NO3)2+H2O
18. Визначте послідовність речовин для добування купрум (ІІ) гідроксиду з міді:
19. Здійсніть перетворення:
S →H2S →SO2 →SO3 →H2SO4 →Na2SO4 →BaSO4
Блок Д (4 бали за правильну відповідь)
20. Обчисліть масу ортофосфатної кислоти, яка утворюється внаслідок розчинення 7,1 г фосфор (V) оксиду у достатній кількості води.