Урок з хімії для 8-го класу за темою:"Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали." проводиться за методом перегорнутого класу.
Для оптимізації уроку та підвищення пізнавального інтересу учнів використовуються хмарні технології (платформа Google та Office 365), ІКТ (електронна пошта Outlook, Інтернет, ППЗ «Хімія. 9 клас», сайт znanius.com) та різноманітні форми навчання : індивідуальні (розв'язання розрахункових задач, створення таблиці, робота із підручником), групові (створення схеми, робота із підручником, лабораторний дослід), фронтальне опитування, робота біля дошки, евристична бесіда, самостійна робота. Встановлюються міжпредметні зв'язки з інформатикою, фізикою, мистецтвом.
Клас: 8-А Вчитель: Гавриліна В.В.
Урок
Тема: Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали.
Мета:
Очікувані результати: учні мають уміти визначати особливості будови аморфних та кристалічних речовин; виявляти залежність між будовою кристалічних речовин та їхніми фізичними властивостями; визначати тип кристалічних ґраток речовини за їх фізичними властивостями.
Базові поняття й терміни: кристалічні ґратки, йонні кристалічні ґратки, атомні кристалічні ґратки, молекулярні кристалічні ґратки, металічні кристалічні ґратки, хімічний зв’язок, електронегативність.
Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, ноутбук, мобільні телефони учнів, колби, спиртівка, ложки для спалювання, сірники, ступка з товкачем, штатив з пробірками.
Реактиви: вода, кухонна сіль, цукор, пісок.
Методи навчання: метод перегорнутого класу, проблемне навчання, дослідницький метод, ілюстративно-наочний, дистанційне навчання, пояснювально-евристичний, аналітичний, контролюючо-корегуючий.
Форми навчання: індивідуальні (розв’язання розрахункових задач, створення таблиці, робота із підручником), групові (створення схеми, робота із підручником, лабораторний дослід), фронтальне опитування, робота біля дошки, евристична бесіда.
Технології: хмарні (платформа Google та Office 365), ІКТ (електронна пошта Outlook, Інтернет, ППЗ «Хімія. 9 клас», сайт znanius.com).
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку.
2.1. Тестування Forms на платформі Office 365 (використання мобільних телефонів та мережі Інтернет). Із самоперевіркою. Аналіз результатів тестування на екрані інтерактивної дошки (діаграми сводних результатів класу)
2.2. Бесіда.
1. Із яких частинок виготовлені екрани ваших мобільних телефонів, планшетів, ноутбуків та сучасних телевізорів? (На екрані інтерактивної дошки картинки демонструються із зображенням мобільного телефона та карамельок на паличці).
2. Як виготовити карамельку, яка зображена на екрані?
2.3. Показ практичного значення вивчення нового матеріалу.
Слово вчителя
Розгляньте речовини, які лежать на ваших столах. Чим вони відрізняються між собою? Як ви вважаєте, що це за речовини? Правильно, це знайомі вам цукор, кухонна сіль, пісок та крохмаль. Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати властивості цих речовин. Але вивчення матеріалу буде відбуватися за методом перегорнутого класу. Ви вже отримали домашнє завдання розібрати параграф 22 підручника, ви опрацювали параграфи електронного підручника «Хімія. 9 клас» та попрацювали із дистанційним уроком на платформі klasna.ocinka за посиланням http://klasnaocinka.com.ua/ru/dl/course/view/course_id/14857. Тому на уроці ми більш активно засвоїмо тему.
2.4. Повідомлення теми і мети уроку.
План пояснення нового матеріалу. Евристична бесіда. На екрані інтерактивної дошки відкриваються сторінки дистанційного уроку на платформі klasna.ocinka
Демонстрація. Аморфні (скло, смола) і кристалічні (графіт, кухонна сіль) речовини.
На екрані картинки виробів із скла, мозаїки із скла, фото майстра, який в Діснейленді в Парижі виготовляє фігурки із скла на очах дітей.
Що таке кристал? Ви повинні були виписати правило в зошит. Знайдіть формулювання цього поняття в підручнику.
Демонстрація. Моделі кристалічних ґраток різних типів. (Стоять на демонстраційному столі)
Що називають кристалічними ґратками? (робота із підручником)
( Відповідь: Станум)
Робота із підручником по малюнкам кристалічних ґраток (с. 121-122).
Інструктаж з БЖД (в зошитах для лабораторних робіт)
Виконання лабораторного досліду. Дослідження кухонної солі, цукру і піску на розчинність у воді, твердість та здатності розплавлятися при нагріванні.
6.1. Завдання для всього класу.
Індивідуальне завдання.
та записати свої враження від уроку:
Учитель разом з учнями підбиває підсумки уроку. Оцінка буде складатися із балів, які ви набрали за урок: по 4 бали за два тестування (при всіх правильних відповідях), 3 бали за лабораторний дослід та 1 бал за активність на уроці.
Учні через мобільні телефони заходять за посиланням на віртуальну інтерактивну дошку https://padlet.com/v1kgavr72/69b3kkcmnc09
та записують свої враження від уроку:
Тест на перевірку домашнього завдання: