Урок для формування уявлення про хімічні властивості основ, демонстраціяреакцій нейтралізації, навчання учнів записувати рівняння хімічних реакцій за участю основ, ввести поняття "реакція обміну ": сприяти поглибленню знань з теми "класи неорганічних сполук ".
Урок. Хімічні властивості основ. Реакції нейтралізації . 8 клас
Навчально-освітня мета:Сформувати уявлення про хімічні властивості основ,продемонструвати реакцію нейтралізації, навчити записувати рівняння хімічних реакцій за участю основ,увести поняття "реакція обміну ": сприяти поглибленню знань з теми "класи неорганічних сполук "
Тип уроку: набуття нових знань.
Навчальне обладнання:Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєв,таблиця розчинності, розчин калій гідрооксиду, фенолфталеїну, лакмусу, метилового оранжевого,хлоридної кислоти, купром 11 сульфату, пробірки.
ХІД УРОКУ.
█ Фронтальна бесіда.
4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
█ ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ
1. Продемонструвати дії індикаторів на основи
Дослід № (1-4)
2. Взаємодія з кислотами (реакція нейтралізації)
Дослід №5; до розчину лугу додати декілька краплин фенолфталеїну, а потім розчин кислоти. Що спостерігаєте ?
NaOH + HCl = NaCl + H2O
Запишіть самостійно інше аналогічне рівняння та урівняєте коефіцієнти
до свіжо приготовленого розчину
Cu(OH)2 + HCl =
3 .Взаємодія з кислотними оксидами
Під час взаємодії лугів з кислотними оксидами утвориться сіль і вода:
Дослід №5; Ca(OH)2 + СO2 = CaCO3↓ + H2O
(Пропускання оксиду карбону 2 через вапняну воду, випадає білий осад.
Знайдіть на наступний урок. Де такий процес проходить на будівництві?
Під час взаємодії лугів з розчинними солями утвориться нова сіль і нова основа.
Дослід №6: до розчину ферум (11) сульфату додали розчин лугу. Чи відбулася хімічна реакція Що спостерігаєте?
2KOH +FeSO4 = Fe(OH)2↓ + K2SO4
Запам'ятайте визначення.
Реакція обміну - це реакція, в яку вступають дві складні речовини, що обмінюються своїми складовими частинами з утворенням двох нових складних речовин.
5. Відношення до нагрівання.
Луги стійкі до нагрівання,більшість нерозчинних основ розкладаються з утворенням основних оксидів та води :
Дослід №7
Cu(OH)2 =t CuO + H2 O
Пропонується учням записати рівняння самостійно.
Fe(OH)3 =t
Закріплення вивченого матеріалу
Запишіть самостійно рівняння взаємодії натрій гідроксиду із запропонованими речовинами, де це можливо . H2SO4 ,+HNO3 ,+CO2 ,+CaO, +BaO,+P2O5,,+SiO2, +HJ ,+H3PO4 ,+SO3
Підбиття підсумків, оцінювання учнів, висновки
Домашнє завдання
Інструктаж з виконання домашнього завдання, параграф підручника, завдання після параграфа.
1 та 2 рівні. Обчисліть, яка маса калію гідроксиду витратиться для нейтралізації сульфатної кислоти кількістю речовини 1 моль.
111 рівень. Нітратну кислоту кількістю 0,5 моль нейтралізували натрій гідроксидом. Обчисліть, яка маса і кількість речовини солі утворилося.
1У .До розчину нітратної кислоти масою 100 г з масовою часткою кислоти 0.063 додали кальцій карбонат у надлишку. Обчисліть обєм газу (н.у.), що утворився, та його кількість речовини.