Розробка уроку з хімії на тему: "Хімічні властивості основ. Реакції нейтралізації."

Про матеріал

Урок для формування уявлення про хімічні властивості основ, демонстраціяреакцій нейтралізації, навчання учнів записувати рівняння хімічних реакцій за участю основ, ввести поняття "реакція обміну ": сприяти поглибленню знань з теми "класи неорганічних сполук ".

Перегляд файлу

Урок. Хімічні властивості основ. Реакції нейтралізації   . 8 клас

 

Навчально-освітня мета:Сформувати уявлення про хімічні властивості основ,продемонструвати реакцію нейтралізації, навчити записувати рівняння хімічних реакцій за участю основ,увести поняття "реакція обміну ": сприяти поглибленню знань з теми "класи неорганічних сполук "

 

Тип уроку: набуття нових знань.

 

Навчальне обладнання:Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєв,таблиця розчинності, розчин калій гідрооксиду, фенолфталеїну, лакмусу, метилового оранжевого,хлоридної кислоти, купром 11 сульфату, пробірки.

 

ХІД УРОКУ.

  1. Організаційний  етап.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

█ Фронтальна бесіда.

  • Що називається основами?
  • Які фізичні властивості основ ?
  • Назвіть луги?
  • Охарактеризуйте застосування основ?

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Які хімічні властивості основ
  • Що таке реакція нейтралізації
  • Що таке реакція обміну.

 

 

                     4.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

                               ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ

1. Продемонструвати дії індикаторів на основи

 

Дослід № (1-4)         

 

  • дія лугів на індикатори:
  • а)лакмус забарвлюється у синій колір (продемонструвати на  KOH ) ;
  • б)фенолфталеїн  забарвлюється   у  малиновий колір(продемонструвати на  KOH ) ;
  • в)метилоранж  забарвлюється  жовтий колір(продемонструвати на  KOH);  
  • г)універсальний індикаторний папір забарвлюється у   синій колір (продемонструвати на  KOH ) ;

2. Взаємодія з кислотами    (реакція нейтралізації)

Дослід №5; до розчину лугу додати декілька краплин  фенолфталеїну, а потім розчин кислоти. Що спостерігаєте ?

NaOH  + HCl = NaCl + H2O

Запишіть самостійно інше аналогічне рівняння та урівняєте коефіцієнти

до свіжо приготовленого розчину

 Cu(OH)2  + HCl =

 

3 .Взаємодія з кислотними оксидами

Під час взаємодії лугів з кислотними оксидами утвориться сіль і вода:

 

Дослід №5; Ca(OH)2  + СO2 =  CaCO3 + H2O

 

(Пропускання  оксиду карбону 2 через вапняну воду, випадає білий осад.

Знайдіть на наступний урок. Де такий процес проходить на будівництві?

 

  1. Взаємодія лугів з розчинами солей.

Під час  взаємодії лугів з розчинними солями утвориться нова сіль і нова основа.

Дослід №6:  до розчину ферум  (11) сульфату додали розчин лугу. Чи відбулася хімічна реакція Що спостерігаєте?

2KOH +FeSO4  = Fe(OH)2 + K2SO4

 

Запам'ятайте визначення.

 

 Реакція обміну - це реакція, в яку вступають дві складні речовини, що обмінюються своїми складовими частинами з утворенням двох нових складних речовин.

 

5. Відношення до нагрівання.

Луги стійкі до нагрівання,більшість нерозчинних основ розкладаються з утворенням основних оксидів та води :

Дослід №7

 

Cu(OH)2  =t CuO + H2 O

 

Пропонується учням записати рівняння самостійно.

Fe(OH)3  =t

 

Закріплення вивченого матеріалу

Запишіть самостійно рівняння взаємодії натрій гідроксиду із запропонованими  речовинами, де це можливо . H2SO4 ,+HNO3 ,+CO2 ,+CaO, +BaO,+P2O5,,+SiO2, +HJ ,+H3PO4 ,+SO3

 

 

Підбиття підсумків, оцінювання учнів, висновки

 

Домашнє завдання

Інструктаж з виконання домашнього завдання, параграф підручника, завдання після параграфа.

 

1 та 2 рівні. Обчисліть, яка маса калію гідроксиду витратиться для нейтралізації сульфатної кислоти кількістю речовини 1 моль.

 

111 рівень. Нітратну кислоту кількістю 0,5 моль нейтралізували натрій гідроксидом. Обчисліть, яка маса і кількість речовини солі утворилося.

.До розчину нітратної кислоти масою 100 г з масовою часткою кислоти 0.063 додали кальцій карбонат у надлишку. Обчисліть обєм газу (н.у.), що утворився, та його кількість речовини.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Жовтюк Галина Маркіянівна
    Використаю на своїх уроках.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василюк Марія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маркіна Ірина Геннадіївна
    Методично грамотно побудований урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1531
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку