Конспект уроку з хімії для 9 класу на тему: "Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля. Перегонка нафти".

Про матеріал
Конспект уроку з хімії для 9-го класу на тему: "Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів". По підручнику О.В.Григоровичу, видавництво Ранок.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЦЕНТРАЛЬНОУКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

З хімії у      9       класі

з теми : Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

студента-практиканта     IV    курсу

природничо-географічного факультету

спеціальність: середня освіта. Хімія

Прилипко Алли Олександрівни

 

Дата проведення:

“1” лютого  2021року

 

 

 

Урок 2.

Тема. Поширення вуглеводнів у природі. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля — природні джерела вуглеводнів. Перегонка нафти. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля. Застосування вуглеводнів.

Мета: розширити знання учнів про поширення вуглеводнів у природі , розглянути природний газ, нафту, кам’яне вугілля як  природні джерела вуглеводнів, з’ясувати  суть процесу перегонки нафти та проаналізувати галузі застосування вуглеводнів; запропонувати шляхи    розв’язання  екологічної проблеми, пов’язаної  із переробкою  вуглеводневої сировини;                                                                                                           виховувати  бережливе ставлення до природніх ресурсів, любов до природи.

Формування ключових компетентностей: -   інформаційно – цифрова;

                                                                          - уміння вчитися впродовж життя;

- екологічна грамотність і здорове життя.                                                      

Тип уроку:  комбінований урок.

Форма уроку: урок- проект.

Обладнання: програма Microsoft PowerPoint, інтернет – ресурс, ММК, підручник О. В. Григорович.

               Девіз уроку: "Скажи мені - і я забуду, покажи мені - і я запам'ятаю".

Хід уроку

І.  Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань і практичного досвіду.

  • «Мозковий штурм»
  • Які гомологічні ряди вуглеводнів ви знаєте?
  •  Які загальні формули кожного  з рядів?
  • Який зв’язок  обов’язково є  в алкенах, алкінах?
  • Чому для насичених вуглеводнів притаманна здатність вступити в реакції заміщення, а для ненасичених – приєднання?
  • Чи можуть насичені вуглеводні утворювати  полімери? Чому?
  • Чи утворюють полімери ненасичені вуглеводні?
  • Яка   формула поліетилену?
  • Як ви вважаєте, чому хімічні властивості поліетилену відрізняються від властивостей етилену?
  • Поліетиленова плівка практично  витіснила в  побуті  папір. Чим це можна пояснити? Добре це чи погано? 
  • Як утилізувати вироби із поліетилену?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Створення проблемної ситуації

  • Природний газ, нафта, кам’яне вугілля — природні джерела вуглеводнів - як ви це розумієте ?  
  • Як ви вважаєте, що є продуктом переробки вуглеводневої сировини?
  • Чи готові ви відмовитися від цих речей у своєму житті?
  • Як впливає переробка вуглеводнів на навколишнє середовище?

ІY.  Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Y. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу.

5.1 Учні об’єднуються у групи (дистанційно) і працюють у програмі Microsoft PowerPoint для створення презентації, використовуючи інтернет – ресурс, підручник , додаткові джерела.

Група 1. Поширення вуглеводнів у природі.

Група 2. Природний газ, нафта, кам’яне вугілля — природні джерела вуглеводнів.

Група 3. Перегонка нафти.

Група 4. Вуглеводнева сировина й охорона довкілля.

Група 5. Застосування вуглеводнів.

5.2 Захист проектної роботи кожної групи.

 (Учні роблять відповідні записи до робочого зошита)

YІ. Узагальнення та систематизація знань.

           6.1. Гра «Хімічний волейбол»

6.2. Рефлексія

  • Що нового дізналися?
  • Чи було цікаво на уроці ? Наскільки?
  • Як ви пов’яжете отримані знання на практиці?

VII.    Підведення підсумків уроку

Оцінювання роботи кожної групи.

Домашнє завдання.

  • § 29 опрацювати.
  •  Підготувати вікторину про роль нафти, газу, вугілля в житті людини.
  •  Підготуватися до самостійної роботи.

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку