22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

КОНСПЕКТ УРОКУ З ХІМІЇ У 9 КЛАСІ ХІМІКО-БІОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НА ТЕМУ: РОЗВ`ЯЗУВАННЯ РОЗРАХУНКОВИХ ЗАДАЧ З ТЕМИ «РОЗЧИНИ»

Про матеріал

Мета уроку: закріпити знання учнів про розчини, їх компоненти: повторити класифікацію розчинів : удосконалити вміння та навички у

розв`язуванні задач на обрахування масової частки розчиненої

речовини в розчині,

розвивати обчислювальні навички, індивідуальний стиль мислення

здібності, активність, увагу;

виховувати впевненість у своїх силах, прагнення до успіху, сприяти

практичній спрямованості вивченого матеріалу.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Рівненський природничо-математичний ліцей «Елітар»

Рівненської міської ради

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З ХІМІЇ

 У 9 КЛАСІ ХІМІКО-БІОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ НА ТЕМУ:

 Розв`язування розрахункових задач з теми «Розчини»

 

wsT28-F-k_Y.jpg

 

        Розробив: учитель хімії,

ПМЛ «Елітар»

ДАНИЛЮК РОМАН ЕДУАРДОВИЧ

 

 

Рівне - 2014

 


Тема. Розв`язування розрахункових задач з теми «Розчини». 

Мета: закріпити знання учнів про розчини, їх компоненти: повторити                   класифікацію розчинів : удосконалити вміння та навички у     

 розв`язуванні задач на обрахування масової частки розчиненої   

 речовини в розчині,

 розвивати обчислювальні навички, індивідуальний стиль мислення 

 здібності, активність, увагу; 

виховувати впевненість у своїх силах, прагнення до успіху, сприяти        

 практичній спрямованості вивченого матеріалу.

Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь.

Обладнання: ПСХЕ  Д. І. Менделєєва, дидактичні картки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Привітання учителя і учнів . Перевірка присутніх на уроці та готовності учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Робота з дидактичними картками, різнорівневі завдання. Представлення результатів виконаної роботи.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

  • Міні - вікторина «Поміркуй»

1. Що називають розчином ?

2. Із яких компонентів складається розчин ?

3.  Як класифікують розчини ?

4. Який розчин називається насиченим ненасиченим концентрованим розведеним ?

5. Що таке кристалогідрат ? Наведіть приклади.

6. Як виражають склад розчину ?

7. Що таке масова частка розчиненої речовини ?

8. Де людина використовує розчини ?

(Учитель задає питання «Міні - вікторини», за кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал. )

  • «І сам біля дошки воїн»

  Виконання індивідуального завдання (на дошці - 3 учні )

Картка №1

 У медицині використовують фізіологічний розчин - розчин натрій хлориду.Розрахуйте масову частку солі, якщо для приготування 200г розчину взяли натрій хлорид масою 1,7 г.

  Картка №2

Розчин магній сульфату з масовою часткою 25% використовують при гіпертонічній хворобі. Яка мас цієї солі потрібна для приготування 300 г. розчину ?

Картка №3

Для зберігання буряки обприскують барій хлоридом із масовою часткою 0. 04. Як приготувати 100 кг такого розчину ?

ІY. Повідомлення теми, мети, цілей уроку.

1. Прочитати тему уроку за ходом шахового коня.

2. Очікування

Те, про що хочете дізнатися і що очікуєте після сьогоднішнього уроку, запишіть на стреч -картку і прикріпіть до «Дерева мудрості» (Учні працюють  у парах)

Y. Актуалізація мотивації учіння учнів.

 Учитель. Під час розв’язування учнями задач біля дошки, що ви помітили ? Де можна використовувати дані задачі ? (У медицині, сільському господарстві, побуті, харчовій промисловості) То, чи варто навчитися розв’язувати даного роду задачі ?  Отож, наше з вами завдання на сьогоднішньому уроці навчитися визначати тип задачі, складати план її розв`язку, вибирати свій доступний і зрозумілий варіант розв’язування.

ІY. Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя.

  • Завдання. «Заглянь у підручник»

Робота по варіантах. Учні розв’язують задачі, користуючись алгоритмом розв`язку  , що поданий у підручнику.

І варіант                        ІІ варіант                     ІІІ варіант

         Задача 1 (с. 58)             Задача 2 (ст. 58)            Задача 4 (с. 58)

  • Завдання «Навчаючи - учусь»

Всьому класу для розв’язання надається така задача: До 200 мл розчину з масовою часткою розчиненої речовини 40 % і густиною 1. 44 г / мл додали

120 мл води. Визначте масову частку речовини в утвореному розчині.

  (Учні в групах розв’язують задачу. Якщо є потреба лідери допомагають

товаришам. Група, яка  впоралася найшвидше із задачею, коментує її розв`язок. Інші доповнюють або виправляють.)

  • Завдання «Працюй індивідуально»

     Учні розв’язують самостійно задачі (індивідуальні картки).

  • Творче завдання «Скринька інтелектуала»

Учні отримують три « чорні скриньки» із умовами творчих задач. Працюють учні  у групах, що були створені для завдання «Навчаючи - учусь».Кожна група захищає розв’язані задачі.

І скринька

У лабораторії є розчини з масовими частками натрій хлориду 10 % та 30 %. Яку масу кожного розчину треба взяти, щоб одержати розчин з масовою часткою солі 12 %?

ІІ скринька

Яка маса розчину сульфатної кислоти з масовою часткою кислоти 70 %

 утвориться внаслідок окиснення  діоксид  сульфуру об’ємом 3* 103  м3, якщо при цьому витрачено повітря об’ємом 1.2* 107  м3?

ІІІ скринька

У результаті розчинення питної соди в розчині нітратної кислоти утворився розчин натрій нітрату з масовою часткою солі 7. 5 %. Обчисліть масову частку кислоти у вихідному розчині.

Y. Звіт учнів про роботу і обґрунтування отриманих результатів.

Оцінювання проводять  лідери груп, коментуючи виставлені бали. Учитель оцінює лідерів.

Y І. Підсумки уроку.

           Учні зривають стреч - картки з «Дерева мудрості» й визначають, чи здійснились їхні бажання.

Y ІІ. Домашнє завдання.

Рівень А   Підготуватися до самостійної роботи з теми «Розчини», повторити §§ 4 – 10 ,с. 22 -60  (підручник Н.Буринська)

Рівень Б    Задачі 8*, 9* (с. 59, підр.)

Рівень С  Творче завдання. Скласти самостійно умови задач різного рівня складності і розв`язати їх.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
12 вересня 2018
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку