Конспект уроку містить розроблені різноманітні форми і методи, які може використати вчитель на уроці, наприклад: робота з картками; робота з підручником; відгадування загадок; робота в групах; виконання завдання за комп'ютером; виконання тесту; гра «мікрофон».
7 КЛАС
Тема. Відносна молекулярна маса речовини. Її обчислення за хімічною
формулою.
Навчальні цілі:
речовин за їх формулами;
Очікувані результати навчання
Учень повинен знати:
Учень повинен уміти:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форми роботи: розповідь, самостійна робота, робота в парах.
Обладнання: періодична система хімічних елементів, підручник, дидактичні картки, картки із задачами, набір відповідей до задач, концентрована хлоридна кислота, розчин аміаку.
Міжпредметні зв’язки: математика, українська література.
Базові поняття та терміни: відносна молекулярна маса речовини.
Конструктор уроку хімії «Відносна молекулярна маса речовини.
Її обчислення за хімічною формулою»
Тема уроку |
Форми роботи на уроці |
|
|
учнів |
вчителя |
Відносна молекулярна маса речовини. Її обчислення за хімічною формулою
|
|
|
ХІД УРОКУ
І. Релаксація (2хв).
Учні слухають та уявляють
Слухаючи вислів про найпоширенішу речовину на землі – воду, ви заплющіть очі й уявіть воду у її природних станах: річку, озеро, море.
Вода – ти саме життя, ти наповнюєш нас радістю,що не пояснити ніякими почуттями, з тобою повертаються до нас сили з якими ми вже попрощалися”
Антуан де Сент-Екзюпері
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (5хв).
Запитання вчителя
Учитель демонструє формули сполук, учні називають відмінність у цих формулах. Наприклад, Cu2O і CuO, NО2 і N2О.
Відповіді учнів
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (2хв).
П’ятачок та Вінні-Пух йшли на День народження до ослика Іа та несли йому три кульки. Кульки були заповненні різними газами: киснем, воднем та повітрям. Одна з них весь час чомусь хотіла злетіти, інша намагалася впасти на землю. П’ятачок та Вінні-Пух вирішили дізнатися про причину цього явища у Мудрої Сови.
Як ви вважаєте, якою була її відповідь? Пропозиції учнів
Запитання:
- З чого складаються речовини?
- А молекули?
- Про яку характеристику атома ми вже говорили?
- А чи має масу молекула?
Повідомлення вчителем теми уроку
Отже, завданням нашого уроку є:
навчитися визначати хімічну величину, яка дає змогу порівняти маси різних речовин однієї і тієї ж кількості.
В основі цих обчислень лежить поняття «відносна молекулярна маса».
Учитель називає навчальні цілі уроку
речовин за їх формулами;
ІV. Вивчення нового матеріалу (15хв)
Запитання вчителя
1. Бесіда:
Відповіді учнів
Термінологічна робота
Після виконаного завдання учні роблять перевірку за допомогою слайда презентації.
Перед вами завдання: обчислити відносні молекулярні маси речовин, які є відгадками до загадок від Мудрої Сови.
Учитель загадує загадки
Загадки:
Я непомітний в вишині.
Та жити, друзі, неможливо
Без мене людям на Землі.
Я вам будинок обігрію,
В лікарні вилікую вас.
А, реагуючи із воднем,
Я воду утворю для вас.
Якщо колись (не дай-то Боже),
Я зникну раптом на Землі,
Життя зупиниться назавжди.
Я – найцінніший на Землі.
(Кисень)
Обчислення відгадують і обчислюють Mr кисню:
Мr (О2)=16·2=32
Знають всі тебе сповна.
Не звариш без тебе страви,
Хоч сама ти несмачна.
(Вода)
Обчислення відгадують і обчислюють Mr води:
Мr (Н2О)=1·2+16=18
Учні роблять записи на дошці і в зошиті
Оцінювання.
Учитель демонструє
А зараз давайте поспостерігаємо цікаве явище, яке має назву «Шипучка».
Учні спостерігають та
обчислюють відносну молекулярну масу натрій гідроген карбонату, що утворився під час реакцій:
Мr (NаНСО3)=23+1+16·3=72,
Один учень робить обчислення на комп’ютері та
висвітлює його на дошці за допомогою проектора.
Оцінювання
Мотиваційний елемент (бесіда): Чи зустрічали ви таке явище в побуті?
Яке його значення?
Чи правильно роблять дорослі?
Чи має ця рочовина інше використання?
V. Фізкульт хвилинка (1хв).
Учні виконують вправи
Раз - підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три, чотири – рівно встати,
Будем знову працювати.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу (15хв)
Учні працюють у групах
Учні кожної групи одержують завдання пізнавального характеру. Потрібно прочитати запропонований матеріал та обчислити відносну молекулярну масу речовини.
Завдання:
Працюючи над завданням, один учень з групи, що виконала завдання заносить правильний запис в комп’ютер. Усі результати показуються на екрані.
Інший учень з кожної групи на коках розміщує свій результат.
Оцінювання.
Учитель звертає увагу на те, яка кулька найлегша, а яка найважча.
Оцінювання
Запитання до учнів: Чи виконали ми завдання , що було поставлене перед нами на початку уроку?
Запитання до учнів
Як її позначають?
Оцінювання
VІІ. Підведення підсумків. Оцінювання (4хв)
Гра «Мікрофон»
Озвучте свою думку про цікаві моменти уроку за допомогою уявного мікрофона.
На уроці я дізнався про…
VІІІ. Домашнє завдання (1хв).