Конспект уроку з Інформатики 3 клас, тема: "Комп’ютерні мережі"

Про матеріал
Тема Комп’ютерні мережі. Мета  Ознайомити учнів із поняттям «комп’ютерна мережа», із складовими частинами та призначенням комп’ютерних мереж.  Ознайомити з комп’ютерною програмою «Поштовий голуб: Україна» та сформувати навички роботи з нею.  Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення, потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.  Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.
Перегляд файлу

Тема  Комп’ютерні мережі.

Мета

  • Ознайомити  учнів із поняттям «комп’ютерна мережа», із складовими частинами та призначенням комп’ютерних мереж.
  • Ознайомити з комп’ютерною програмою «Поштовий голуб: Україна» та сформувати навички роботи з нею.
  • Розвивати логічне мислення, довільну увагу, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення, потребу в розумовій роботі, інтелектуальній та творчій активності.
  • Виховувати культуру поведінки в комп’ютерному класі, бережливе ставлення до комп’ютерної техніки, інтерес до вивчення предмета.

 

Обладнання: підручники  «Сходинки  до  інформатики. 3 клас»  (Г.В. Ломаковська,  Г.О.Проценко,  Й.Я.  Ривкінд,  Ф.М.  Рівкінд), зошити з друкованою основою, програма «Сходинки до інформатики», картки із зашифрованими словами.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Вже дзвінок сигнал нам дав:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Майже на кожному уроці інформатики ви зустрічаєтеся із Ганнусею та Олесем, які допомагають вам дізнатися багато цікавого і корисного. Одного вечора Олесь зателефонував Ганнусі, і ось яка розмова відбулася між ними:

  • Доброго вечора, Ганнусю! Я такий гарний малюнок намалював на комп’ютері! Дуже хочу, щоб ти його побачила!
  • Нажаль, вже пізно, і сьогодні я не зможу до тебе прийти. Доведеться чекати до завтра.
  • Шкода! От якби можна було відправити мій малюнок прямо на твій комп’ютер!
  • Давай завтра на уроці інформатики запитаємо, як це можна зробити.
  • Згода!

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 Отож і ми разом із Олесем та Ганнусею зможемо дізнатися, чи можна передавати будь-яку інформацію з одного комп’ютера на інший. Якщо ви прочитаєте зашифровані слова, то дізнаєтесь, що для цього потрібно.

 

1

к

9

н

4

п’

15

ж

11

м

5

ю

13

р

8

р

7

е

14

е

2

о

12

е

3

м

10

а

16

а

6

т

                                  (комп’ютерна мережа)

 

Отже, сьогодні на уроці ми з вами будемо говорити про комп’ютерні мережі, дізнаємось, із чого вони складаються та для чого призначені.

ІV. Розумова розминка.

 Вранці Ганнуся та Олесь зустрілися і разом пішли до школи. Дорогою вони пропонували один одному цікаві завдання. Допоможіть друзям швидше впоратися із ними.

  1. Метаграми
  • Полохлива i струнка,

3 роду оленів вона.

Коли ж змінити К на З,

Птах у лісі закує.

  • З К дерева захищає

І на них вона завжди.

З Н звірятко захищає,

Коли треба, від біди.

З Г з-за хмари виглядає,

Шапку сніжну не знімає.

  • Мене ти здавна звик любити,

І завжди ситий ти за це.

Та тільки У на І змінити,-

Залізу я на деревце.

  • Якщо із З це візьмеш слово –

То сильний дощ впаде раптово.

Коли ти З на С заміниш,

То у садку мене зустрінеш.

 

  1. Логічні задачі.
  • Футбольний клуб придбав для футболістів 22 футболки із номерами від 1 до 22. Скільки разів зустрічається цифра 1 у номерах на цих футболках?
  • У квартирах 1, 2, 3 живуть клоуни Веселий, Сумний і Рудий. У квартирах 1 та 2 живе не Сумний. Веселий живе не у квартирі 1. У якій квартирі живе кожний клоун?
  • Чоловіка запитали: «Скільки тобі років?» Він відповів: «Якщо я проживу ще половину того, що прожив, та ще 1 рік, то мені буде 100 років». Скільки років чоловікові?             
  • Степан старший від Руслана на 6 років. А Віктор – на 2 роки. Хто старший – Руслан чи Віктор – і на скільки років?

 

V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

1. Робота з підручником (с. 50-51)

 А зараз давайте дізнаємося, що ж було з Ганнусею та Олесем далі. (читання тексту підручника ланцюжком)

2. Розповідь вчителя.

Перші ЕОМ були призначені лише для швидкої обробки числових даних. Згодом обчислювальна техніка стала широко використовуватися в наукових дослідженнях, виробництві, освіті, побуті тощо. У користувачів віддалених один від одного комп'ютерів з'явилася потреба у швидкому обміні даними. Для цього було запропоновано об'єднати комп'ютери в єдину систему і таким чином передавати дані від одного комп'ютера до іншого. Так були створені комп'ютерні мережі.
         Комп'ютерна мережа — це сукупність комп'ютерів та інших пристроїв, зв'язаних каналами передавання даних. У комп’ютерній мережі може бути об’єднана різна кількість комп’ютерів.
Комп'ютерні мережі забезпечують спільний доступ до різноманітної інформації. Це дає можливість, наприклад, людям, котрі працюють над одним проектом, використовувати дані, створені іншими, тобто працювати над проектом одночасно.
          Створення комп'ютерних мереж відкрило нові можливості для електронного зв'язку. Сьогодні люди, що мають комп'ютери, можуть спілкуватися між собою, незважаючи на віддаль і час. З появою комп'ютерних мереж комп'ютер став своєрідним вікном у величезний світ інформації.
             Основне призначення всіх комп'ютерних мереж — це спільний доступ до мережних ресурсів, спільне використання даних та швидкий обмін ними, спільне використання програмного забезпечення.

                           Фізкультхвилинка

Раз-два! Bci  присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три-чотири! Нахилились,

І з струмочка гарно вмились.

П'ять-шість! Всі веселі

Летимо на каруселі

Сім - вiciм! В поїзд сіли,

Ніжками затупотіли.

Дев'ять-десять! Відпочили

I за парти дружно сіли.

3. Виконання завдань у зошитах із друкованою основою.

VІ. Практична діяльність учнів.

1. Ознайомлення із програмою «Поштовий голуб: Україна». (с. 52)

 Пригадайте, які способи передавання повідомлень на великі відстані використовувались у давні часи, коли не було телефонів та комп’ютерів. Одним із таких способів було використання поштових голубів. Їх брали із собою, коли вирушали у подорож, а якщо потрібно було відправити повідомлення, лист прикріплювали до лапки птаха і випускали у небо. Голуб повертався додому, приносячи повідомлення. Сьогодні ви будете допомагати голубу доставити листи у потрібні міста. На екрані ви бачите карту України, на якій позначені обласні центри. Поштовий голуб тримає конверт, на якому зазначено адресу – назву того міста, куди потрібно відправити лист. Знайдіть це місто на карті та клацніть на назві лівою кнопкою миші – і голуб доставить лист за адресою.

2. Робота із програмою за комп’ютерами.

Вправи для очей

Очки вліво подивились

Там нічого не змінилось!

Вправо поведем  зінички...

Ні зайчика, ні лисички...

Ми нікого там не бачим?

Знову вліво... і направо...

Це не вправа, а забава!

Очі вгору, очі вниз!

Не лінуйся! Посміхнись!

Ще раз вгору, знову вниз.

І на цьому - зупинись!

Оченятам зняли втому,

До роботи, нумо, знову!

VІІ. Виконання логічних завдань «Для кмітливих» (с.53)

VІІІ. Підсумок уроку.

 Коли Олесь і Ганнуся поверталися зі школи, то перевіряли один в одного, чи добре запам’ятали те, про що дізналися на уроці. А ви зможете відповісти на їхні запитання? (інтерактивна вправа «Мікрофон»)

  • Що таке комп’ютерна мережа?
  • Які основні призначення комп’ютерних мереж?
  • Де використовуються комп’ютерні мережі?
  • Як комп’ютерні мережі використовуються у повсякденному житті?

 

 

docx
Додано
26 травня 2019
Переглядів
2121
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку