Конспект уроку з інформатики для 3 класу на тему: «Істинні та хибні висловлювання» містить у собі завдання по впорядкуванню алгоритма, логічну задачу на тему: "Істина або хиба", її розв'язок, завдання для роботи в командах, бесіду учителя, текст гри «Виправ помилку, заміни слово»,гри «Істинне чи хибне?» з правил поведінки в комп'ютерному класі, фізкультхвилинку, інструктаж учителя щодо роботи за комп'ютером, завдання разнорівневі, "розсипане прислів'я" патріотичного змісту.
Конспект уроку з інформатики для 3 класу на тему: «Істинні та хибні висловлювання» створювався разом з Презентацією уроку з інформатики для 3 класу на тему: «Істинні та хибні висловлювання», тому рекомендовано використовувати ці два продукти разом на уроці. Вони доповнюють один одного.
Інформатика. 3 клас. Згідно з навчальною програмою (оновленою в 2017 році) інформатика для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів:
http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html 2017-2018 н.р.
Інформатика. 3 клас.
Тема 4. Алгоритми і виконавці
Тема уроку 19: «Істинні та хибні висловлювання».
Мета уроку:
Навчальна: види висловлювань; розвивати вміння розрізняти істинні та хибні висловлення, утворювати їх; повторити поняття «алгоритм», «виконавець».
Розвивальна: розвивати увагу, вміння робити висновки, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення.
Виховна: виховувати інтерес до інформатики, повагу до думки інших людей, самостійність у роботі, патріотичний настрій.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.
Обладнання та наочність: дошка, підручник, презентація до уроку.
Програмне забезпечення: «Скарбниця знань», Scratch.
Хід уроку:
1. Організаційний етап.
Учитель привітається, налаштовує учнів на увагу, перевіряє готовність до уроку, відмічає відсутніх.
2. Актуалізація опорних знань. (Слайд 3, 4, 5)
Фронтальне опитування:
Алгоритм – це послідовність команд. (Слайд 3)
Завдання1: упорядкуйте команди, щоб отримати результат – скласти портфель до школи
1.Поклади підручники до портфеля.
2.Поклади зошити до портфеля.
3.Відкрий портфель.
4.Поклади пенал до портфеля.
5.Закрий портфель.
Перевірте: (Слайд 3)
1.Відкрий портфель.
2.Поклади підручники до портфеля.
3.Поклади зошити до портфеля.
4.Поклади пенал до портфеля.
5.Закрий портфель.
Виконавши алгоритм, виконавець повинен досягнути поставленої мети.
Хто виконавець команд? (Слайд 4)
Кожен виконавець має свою систему команд. (Слайд 5)
3. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 6, 7)
Задача (Слайд 6). Фронтальна робота.
Є два селища, що розташовані недалеко одне від одного. Мешканці одного селища завжди кажуть правду, а мешканці іншого завжди брешуть. І ті, й інші ходять одне до одного в гості. Яке одне запитання потрібно задати перехожому, щоб дізнатися, у якому селищі ви зараз перебуваєте?
Відповідь (Слайд 7)
Потрібно запитати: «Ви прийшли в це селище в гості?»
Якщо пролунає відповідь: «Так», то це селище брехунів, а якщо відповідь: «Ні» - селище, де завжди кажуть правду.
Робота в командах.
Завдання 2. Визначити, яке це висловлювання: хибне чи істинне. (Слайд 8)
1. Місто Запоріжжя стоїть на берегах Дніпра.
2. Ви навчаєтесь в школі №109.
3. Дельфіни бігають по лісу.
4. Узимку іде сніг.
5. Зайці живуть на деревах.
6. Слово «стіл» - прикметник.
4. Вивчення нового матеріалу. (Слайд 9)
Бесіда. Істинне висловлювання легко перетворити на хибне, замінивши в ньому будь-яке слово на інше. І навпаки, хибне висловлення стане істинним, якщо замість одного слова поставити інше. Зараз ми з вами пограємо в таку гру.
(Наприклад: Ми навчаємося в 8 класі. – Ми навчаємося в 3 класі.)
Робота в командах.
Завдання 3. Гра «Виправ помилку, заміни слово». (Слайд 9)
З хибного висловлювання утвори істинне:
1. Груші ростуть на березах.
2. Скрейч – це прізвисько собаки.
3. Зайці бігають по деревах.
4. Яблука ростуть на кущах.
5. Шафу купують в магазині «Продукти».
6. Учні 8 років навчаються в інституті.
5. Фізкультхвилинка. (Слайд 10) Фронтальна робота.
Відчинились двері – рип.
З-за порогу зайчик – стриб!
Хто тут є? Що тут є?
Хто в будиночку живе?
Із кімнати чути: „Цить
Тут хазяїном – ведмідь!
Я на гостя не чекав!”
Швидко зайчик пострибав.
6. Засвоєння нових знань, формування вмінь. (Слайд 11)
Робота за комп’ютером. (Слайд 11)
Гра «Істинне чи хибне?» Фронтальна робота.
У кабінеті інформатики можна бігати. (х)
Натискати можна на всі клавіши та кнопки одночасно. (х)
Спину тримай рівно. (і)
Не нахиляйся близько до комп’ютера. (і)
Не забувай перевірити усі дроти та розняття. (х)
Лікті тримай на клавіатурі. (х)
Сьогодні ви будете працювати з програмою «Скарбниця знань». Вам потрібно буду відрізнити істинні висловлювання від хибних. Знайти потрібну програму можна за таким маршрутом: Скарбниця знань, 3 клас, Логіка, Істинні та хибні твердження (4-6). (Слайт 13) Індивідуальна робота.
Додаткове завдання за комп’ютером у середовищі Скрейч. (Слайт 14)
Вам потрібно для об’єкта Кота скласти скрипти так, щоб Кіт переміщався по сцені з кроком 10, міняв костюм (утворити рух ніжок), повертався, якщо буде край сцени, за кнопкою Пропуск змінював колір на 25. Перевірити роботу проекту. Проект зберегти у своїй папці з ім’ям Кошетятко. Індивідуальна робота.
Творча робота. За бажанням можна додати до проекту друга Коту. Для друга скласти рух по сцені за зразком Кота. Перевірити роботу проекту. Наступний проект зберегти в своїй папці з ім’ям Кошенятко з другом. (Слайд 15) Індивідуальна робота.
7. Вправи для очей. (Слайд 16) Фронтальна робота.
8. Рефлексія. (Слайд 17, 18, 19)
Підсумок уроку
Гра «Знайди істинні висловлювання» (Слайд 17). Визначити істинні висловлювання:
1.Висловлення – це повідомлення, новини, відомості.
2. Висловлення можуть бути істинними або хибними.
3.Висловлення «Сьогодні 8 березня» - істинне.
Допоможіть кошенятку Скрейтчу скласти розсипане прислів’я (Слайд 18):
рідної Грудка дорожча землі за золото.
(Відповідь: Грудка рідної землі дорожча за золото. )
Що сподобалося на уроці? (Слайд19)
Що було важко?
Про кого ще ви б хотіли створити проект?