Дата: 27.01.2020
Предмет: Я досліджую світ
Тема: Навчання і життєвий успіх
Мета: формувати поняття про освіту як складову успіху людини в житті, розширити уявлення про те, що школа дає основу знань використовуючи інтерактивні методи навчання;
навчити учнів аналізувати, узагальнювати інформацію, використовувати набуті знання у житті;
розвивати уяву, творчість, мислення, віру в свої сили, виховувати якості, які необхідні для досягнення успіху: працьовитість, допитливість, уважність, організованість.
Обладнання: презентація, картки із завданням.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
1. Перевірка д\з
- Що таке гроші?
- Що в давнину відігравало роль грошей?
- Які гроші виникли перші? ( монети чи паперові гроші)
- Як називаються українські гроші?
- Назвіть банкноту найменшої вартості \ найбільшої вартості в Україні.
ІІІ Повідомлення теми та мети уроку
- Послухайтерізніситуації з життядітей, дайте відповідь на запитання одним словом.
- Про яку рису характеру йдеться?
1) Василькосамостійноприймаєрішення та виконуєїх. Яка риса характеру притаманнахлопчикові? (Рішучість)
2) Ненароком Андрійкорозбивулюблену мамину чашку. Хлопчик дужезлякався. «А можекраще не признатисямамі?» Увечері, коли мама повернулася з роботи, синпобіг до матусі і промовив: «Пробачтемені, матусю, я ненароком розбив вашу улюблену чашку». Мама навіть не розсердилася, а погладила хлопчика по голівці і сказала: «Спасибі, мій хлопчику». «За що?» - не зрозумівсин. «За правду». (Чесність)
3) Дідусь Лесика копає грядку. Віндуже старенький, йомуважко, пітзаливаєочі. Цепобачивонук. Віншвидкопобіг до дідуся, забрав лопату і докопав грядку. (Працьовитість)
4) Мама попросила Олю підместикімнату, але вона вирішила, щокращепереглянемультфільм по телевізору, а кімнатупідмете бабуся. (Лінь)
5) Петрик, коли приходить зішколи, миє руки, переодягається, складаєречі і обов’язково чистить взуття. (Охайність)
- Чи можете знайтиключове слово? (Успіх)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
- Розгорніть підручник на сторінці 18 і прочитайте тему нашого уроку.
- Які ваші припущення, про що піде мова на уроці?
- Створення асоціативного куща.
- Які асоціації викликає слово «успіх» ?
Мозковий штурм.
- Якщо ви добре заспівали пісню, і вам зааплодували – це успіх ?
- Якщо грали в якусь гру і перемогли – це успіх ?
- Якщо ви чогось прагнули і досягли мети – це успіх ?
- Так що таке успіх?
- Успіх – це позитивний наслідок роботи та справи; значні досягнення, вдача,досягнення мети.
IV Вивчення нового матеріалу
- Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші – ні, як досягти успіху.
1. Робота з підручником
- Розгорніть підручник на ст. 18
- Як ви вважаєте, яких людей називають успішними?
- Розглянемо фотографії. Чи можна назвати зображених на світлинах людей успішними? Чому?
- Як ви розумієте прислів’я «Чого навчишся, того за плечима не носити»?
- Тобто, те, чого ви навчитесь ви буде завжди використовувати у своєму житті.
- Розглянемо зображення на ст. 19
- Хто із зображених дітей зможе досягнути успіху в житті? Чому?
- Отже, можемо зробити висновок, що навчання може дати нам змогу зробити своє життя успішним.
- Прочитаємо вірш.
- Чому автор вірша закликає вас добре вчитися?
- Тому, що все, що ми вміємо і знаємо, і все що будемо знати і будемо вміти, ми будемо використовувати у майбутньому, усі наші зання будуть супроводжувати нас протягом усього життя.
2. Розгляд потретів успішних людей
В усі часи були і є нині люди, які багато досягли в житті. Таких людей називають успішними. У них завжди є чого повчитися.
- Чи знаєте ви таких людей?
- У чому проявився успіх цих людей?
(На окремій дошці портрети відомих людей України: Леся Українка, Олександр Усік, Андрій Шевченко, Джамала)
Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює, рухається вперед. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб. І все це для людини, щоб вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».
3. Аналізування казок
«Казка про хлопчика Абихто»
Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.
Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь, гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думаючи: «Будь що будь, будь як-небудь...».
Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?» Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».
Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І прозвали його — Ніхто.
Василь Струтинський
- Яким був цей хлопчик?
- Чому його прозвали Ніхто?
- Яку пораду ви дали б хлопчикові?
«Як Микита став працьовитий»
Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й отримав з граматики двійку.
Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!
Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко – тяжко.
Втомився хлопець від неробства. Сидить дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода – крапля за краплею.
Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає.
А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро.
Здивувався Микита: виходить , із маленьких краплинок може назбиратися повне відро води!
Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.
Василь Сухомлинський
- Яким був Микита?
- Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?
- То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)
- Є й інші риси характеру, які шкодять успіху. Як ви думаєте, які це?
V Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота у групах
Складання порад «Як досягти успіху»
VI Підсумок уроку
- Що нового видізналися на уроці?
- Чи можете ви назвати себе успішною людиною?
- Розкажіть про свої досягнення.
- Чого ви прагнете, про що ви мрієте в житті?
Запам’ятайте! Людина не просто проживаєсвоєжиття, вона йогобудує.
Ось вам моя порада.
Будьте:
Працьовитими, |
VIІ Д\з
Ст. 18-19. Намалювати, малюнок « Ким я бачу себе через 20 років».