Конспект уроку з курсу "Агросфера" на тему "Фізіологія рослин" для учнів 10 класу

Про матеріал
Методична розробка комбінованого уроку з курсу "Агросфера" для учнів 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
Перегляд файлу


 

 

Автор розробки:  Чала Валентина Микитівна

 Тема заняття:  Фізіологія рослин

  Вид заняття:  комбінований


  1. МОТИВАЦІЙНИЙ СТАРТ 

     

  • Чи  замислювались  ви над тим, кому зобов’язані  своїм життям всі організми  на планеті Земля?
  • Чому не зменшується кількість кисню в атмосфері, який використовується для дихання всіх живих організмів?

          К. А. Тімірязєв сказав: «Колись і десь на Землю упав промінь сонця, упав не на безплідний грунт, він упав на зелену билинку пшеничного паростка, або, краще сказати, на хлорофілове зерно. Вдарившись об нього, він погас, перестав бути світлом, але не зник… В тій чи іншій формі він увійшов в склад хліба, який для нас став їжею. Він перетворився в наші м’язи, наші нерви… Цей промінь сонця зігріває нас, приводить  у  рух».

 

Експрес-опитування.

1. Про який процес іде мова?

2. Яке визначення цьому процесу ви можете дати?

3. Які умови необхідні для фотосинтезу?

4. В чому полягає космічна роль зелених рослин?

5. Кажуть, що вивчення фотосинтезу зможе допомогти вченим розв’язати глобальні проблеми людства. Як ви гадаєте, які проблеми?

- Чи не перебільшуємо ми значення фотосинтезу? Щоб відповісти на це запитання потрібно добре вивчити цей процес.

 

  1. ІНФОРМАЦІЙНА СЕСІЯ

 

Розповідь вчителя

Бесіда з учнями

Самостійна робота з підручником

Командна робота в сесійних залах

ПЛАН:

1. Хімічний склад рослинної клітини    2. Фізіологія рослин як теоретична основа агрономічних наук.

3. Загальна характеристика фотосинтезу, його значення в енергетиці рослини, природі і сільському господарстві.             

      4. Транспірація, її показники та біологічне значення.

      5. Мінеральне живлення рослин.

 

  1. СПІЛЬНОДІЯ 

 

            Учні  об’єднуються в 4 команди, які будуть працювати в різних лабораторіях.

          Кожна команда отримує завдання на робочих листках. Обговорюючи досліди, учні роблять висновки, відповідають на запитання. Обирають доповідача який представляє роботу кожної команди. На інформаційних листках діти відмічають відповіді що торкаються їхнього досліду. На роботу відводиться 6 хвилин. Увага! Захист роботи не перевищує 2 хвилини.

Перша команда працює в лабораторії, де досліджують рослину пеларгонію (фотосинтез відбувається лише на світлі).

Друга команда – в лабораторії, де досліджується колеус (фотосинтез відбувається в зелених частинах рослини).

Третя команда – в лабораторії, де досліджують водну рослину елодею (при фотосинтезі виділяється кисень).

Четверта - обговорює дослід Прістлі з мишею (рослини мають велике значення для життя виділяючи кисень).

Оцінювання членів групи командиром, із записом в інформаційний лист (максимальна кількість балів - 12)

В результаті командної роботи учні роблять висновки (розв’язок проблеми):

 утворення органічних речовин у зелених листках рослин відбувається

на світлі

 фотосинтез відбувається в зелених частинах рослини

 при фотосинтезі виділяється кисень

 рослини мають велике значення для життя виділяючи кисень.

 

  1. ПІДСУМКОВА СЕСІЯ

 

 Гра «Вірю – не вірю»

 

1. Збільшення розмірів живих організмів за рахунок надходження в них поживних речовин та поділу клітин – дихання. (-)

2. Процес виведення з рослин водяної пари – це фотосинтез (-)

3.Властивість живих організмів реагувати на дію зовнішніх чинників – подразливість (+)

4. Складний процес перетворення речовин і енергії в організмі – обмін речовин і енергії (+)

5.Процес утворення поживних речовин зеленими частинами рослин під дією світла – фотосинтез (+)

6. Тип живлення, при якому організми самі утворюють поживні речовини – автотрофний (+)

7. Процес надходження поживних речовин – розвиток (-)

8. Найменша структурна і функціональна одиниця живого організму – тканина (-)

9. Процес газообміну між організмом і навколишнім середовище – дихання (+).

 

  «Незакінчене речення…»

 

1.Молекула хлорофілу складається з…

2.Цикл Кальвіна здійснюється в…

3.Кукурудза належить до…

4.Пшениця і жито належить до…

5.Фосфорилювання – це…

6.Закінчіть рівняння…

6СО2+…— …+6О2

 

Коуч-вправа «Щоденник успіху».

 

1. Як я засвоїв матеріал?

а) Одержав глибокі знання (9–10 балів);

 б) засвоїв частково (7–8 балів);

в) мало що зрозумів (4 –6 балів).

2. Як я працював?

 а) Сам упорався із завданням (9–10 балів);

 б) припускався помилок (7–8 балів);

 в) зробив багато помилок (4–6 балів).

3. Як працювала підгрупа?

а) Дружно (9–10 балів);

б) не всі активно (7–8 балів);

в) в’яло, припускалися помилок (4–6 балів).

4. Моя думка про урок, пропозиції:

а) було цікаво (9–10 балів);

б) не всі етапи уроку зацікавили (7–8 балів);

в) урок був нудний (4–6 балів).

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

 

  1. Опрацювати тему 7 розділу 3 по підручнику «Агросфера».
  2. Випишіть в зошити терміни зі словника та знайдіть визначення до них.
  3. Зберіть колекцію зображень рослин, що ілюструють дефіцит мінеральних речовин у рослині.

 

 

 

 

docx
Додано
21 березня 2023
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку