Урок узагальнення знань з курсу
«Я досліджую світ» 1 клас
Тема: Узагальнюючий урок за темою "Різноманіття тварин"
Мета: узагальнити знання про види тварин, їх особливі ознаки; формувати в учнів уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей; розвивати вміння міркувати, порівнювати , аналізувати; працювати над розвитком уваги, спостережливості; виховувати любов та бережливе ставлення до природи, чуйність, доброту, старанність.
Обладнання: діапроектор, презентація до уроку.
Тип уроку: урок-гра.
Хід уроку:
І. Ранкова зустріч.
Знову день почався діти,
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішити-
Кличе в подорож дзвінок.
Сьогодні в нас урок звичайний,
Та вчить багато нас чому.
Хай буде він для нас повчальний,
За це подякуєм йому.
2.Привітання. (всі стоять у колі, разом промовляють)
«Добрий день!»
Дружно ми вітаємся.
«Добрий день!»
Вліво, вправо повертаємся, друзям усміхаємся.
«Добрий день!»
3.Хвилинка релаксії.
Виглянуло сонечко (підняли руки вгору)
Подув легенький вітерець (труть долоньки)
Ідемо на галявину (рухи ходи)
На галявині літають метелики, співають пташки, стрибають з гілочки на гілочку білочки (імітація все рухами)
Ось полетіла пташка до свого гніздечка.
І ми повертаємось у клас на урок.
4.Інтелектуальна вправа. (підбери пару до слів)
Пташка – пір’я
Риба - …
Лисичка - …
Ромашка - …
Метелик - …
Вчитель - …
Урок - …
А девізом нашого уроку є:
(зображення на екрані)
Працюймо усі:
наполегливо, швидко,старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
5.Фенологічні спостереження.
Вправа "Погода"
-Яка зараз пора року?
-Місяць?
-Число?
-Стан неба?
-Сила вітру?
-Опади?
Мабуть немає у світі людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами лісу, красотою квітів, інші-люблять спостерігати за тваринами. Любити природу, означає вивчати її, спостерігати і знати про неї все.
А щоб дізнатися про кого буде йти мова на уроці, вам потрібно відгадати загадку.
Вони повзають, стрибають,
В небі високо літають,
Добре плавають в воді
Сірі, білі і руді.
Вони гавкають,пищать,
Кукурікають, сичать,
Можуть навіть покусати,
У барліг лягають спати;
роблять гнізда, риють нори,
ще й залазять у комори;
і великі, і малі,
добрі й дуже-дуже злі.
Не живем без них і днини,
Ну, звичайно, це-...
Так, сьогодні на уроці ми узагальнемо наші знання про види тварин, їх особливі ознаки, чим відрізняються тварини від рослин, як вони поділяються за способом харчування та проживання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого матеріалу.
А для цього пограємось з чарівним кубиком
Вправа "Кубування"
(мозковий штурм)
Щоб розібратись у величезній кількості тварин, їх класифікують, тобто розподіляють на певні групи:
(асоціативний кущ)
А зараз пограємось.
"Загадкова вікторина"
Не пілот, а летить,
Не гадюка, а жалить... (бджола)
Група "Комахи"
Здобич в глибині шукаю,
Хижими зубами "клац"- стережись мене, карась!.. (щука)
*Група"Риби"
3.Рудий м'ячик вправно скаче
З гілочки на гілку.
-То не м'ячик, - кажуть діти ,-
Ми впізнали... білку
*Група "Звірі"
дикі, свійські.
4.Тук-тук-тук
Лине лісом перегук.
Телеграми всім завзято
Відправляє з пошти...дятел
♦Група "Птахи"
за способом проживання:
перелітні, осілі, птахи-гості
(кочівники).
Ми з-за парт мерщій встаєм,
Лінькам волі не даєм.
(з музичним супроводом )
А навіщо людям потрібні тварини?
Гра "ЗНАЙДИ ПАРУ"
Гра "ЗАКІНЧИ РЕЧЕННЯ"
Гра "НАЗВИ ПРАВИЛО"
"ЯК ПОСТУПИТИ В ДАНІЙ СИТУАЦІЇ?"
Вправа "мікрофон"
Прошу вас тільки не забувати:
Кожна тварина варта любові.
Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігати всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатися не ображати.
На уроці ви не дрімали,звірів всіх розпізнавали.
Білка, їжачок, зайці кажуть, що ви просто молодці!