Конспект уроку з курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з тема "Вода"

Про матеріал
Конспект уроку з курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з теми "Вода" містить різні види інтерактивних вправ, спрямованих на закріплення одержаних знань здобувачами освіти про значення та властивості води. Серед видів роботи: фенологічні спостереження "Віконце"; гра "Банани"; гра "Так чи ні"; гра "Відерце "Де?"; робота з таблицею "Вода-розчинник"; гра "Кому потрібна вода?"; інтерактивна гра "Тематичний барабан";, гра "Хрестики-нулики".
Перегляд файлу

Полуденко Н. П.

Вчитель Гейківської філії

ОКНЗ « Софіївська ЗОШ І-ІІІ ст.»

 

Конспект

 уроку- презентації з курсу

 «Я досліджую світ» у 1 класі

(За програмою О. Я. Савченко)

 

Тема:  Вода. Властивості води. Значення води у природі

 

Мета: закріпити одержані знання здобувачів освіти про властивості води, про зміни станів води; розширити уявлення про взаємозв’язки води з іншими об’єктами природи; виховувати бережливе ставлення до води, розвивати вміння аналізувати, робити висновки; вчити працювати дружньо в групах, навчати дітей вирішувати логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в нестандартних ситуаціях; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу.

 

Обладнання: відеопрезентація, роздаткові дидактичні матеріали, аудіо записи, склянка з водою, набори карток та предметні малюнки, олівці, папір,розмальовки, клей, ножиці, відерце, набір для інтерактивної гри, наочність для ігор,цеглинки Lego, саморобні пазли, леп бук «Вода», браслети друзів Капітошки-нагороди

 

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

Привітання ( 3 хв)

Помахаєм, помахаєм, руки дружно підіймаєм,

Всіх у класі в нас вітаєм!

Дзвоник нам співа «Телень!» -  кажем чемно: «Добрий день!»

Прислів'я про зиму, збірка "Народ скаже, як зав'яже" - Мала Сторінка      Фенологічні спостереження «Віконце»

  • Яка пора року?
  • Який місяць? Число?
  • Яке сьогодні небо?
  • Чи були опади?
  • Тепло сьогодні, чи холодно?
  • Чи є вітер?

Вчитель: Всі наші спостереження ми залишаємо у куточку спостережень і давайте заповнимо аркуш.

Слухала Лисичка Солов'я", "Біла хмарка, біла" | Тест з літературного  читання – «На Урок»Вчитель: Любі діти, відгадайте невеличку загадку, і дізнаєтесь, що маю для вас у своїх руках.

          Ми пухнасті та веселі,

Хоч не маємо оселі,

Несемо усім гостинці:

Дощик і сніжок в торбинці.

Вчитель: Правильно, хмаринка. Діти, пропоную вам уявно узяти до себе в руки цю малесеньку хмаринку, передавайте її одне одному із якимось гарним побажанням.

Стоковые векторные изображения Капля | Depositphotos®Наша хмаринка залишила гарні крапельки дощику тут на столі, візьміть собі кожен одну краплю того кольору, який вам більше до вподоби ( синій чи блакитний). Ось так у нас утворилися дві групи, дякую, а тепер , будь ласка, займіть свої місця.

Діти,  для вас є завдання: відгадати, про що йтиме мова у нас на уроці. Для цього зіграємо у гру «Банани»

Гра «Банани» (1 хв)

Фронтальна робота

Розшифруйте слово, закресливши зайві літери.

УУУВУУОУУДУУАУУ

Добре ви дізнался вірно, ми поговоримо про воду.

Гра «Так чи ні» (2 хв)

Фронтальна робота

А що ми знаємо про воду? Яка вона? Зіграймо у гру «Так чи ні» з цеглинками Lego. Для роботи візьміть синю і блакитну. Блакитна «Так», синя – «Ні». Перевірити свої відповіді можна з відеопрезентації.

Набори Lego «6 цеглинок» для першокласників уже доставлено на ...Вода прозора?

Має запах?

Має смак?

Текуча?

Сипуча?

Має власну форму?

Молодці! Як добре ви відповідали!

І за це ми  вами послухаємо пісеньку. Ой, хто ж то співає?

Ох уж эти дети!))): Ліплення капітошки. Ранній вік( Звучить пісня Капітошки) ( 1 хв)

Ось наш герой, примчав на хмаринці до нас на урок, що ж , покажемо йому, що ми знаємо про воду.

І спершу, коли йде дощик, ми підставляємо відерце. Таке відерце нам приніс Капітошка.

Гра «Відерце «Де?» ( 2 хв)

Фронтальна робота

Вчитель:  Діти, пограємо у гру «Відерце «Де?», у вас на столах є картки з малюнками краєвидів, серед них знайдіть ті, де є вода. Скажіть, де буває вода у природі? А ______ ( ім’я когось із дітей, або вчитель сам) збере ваші відповіді у наше відерце «Де?».

Діти кладуть у відерце картки з малюнками, де є вода ( можна 1-3 таких на кожного), вчитель допомагає назвати об’єкт.

Вчитель: Яка гарна робота! Маємо трохи часу на відео. Ми повторимо кілька речей, що ми знаємо про воду.

Відеопрезентація (2 хв)

 А зараз прошу об’єднатися у групи, - дивимося на краплинки, у кого який колір?Об’єдналися? Молодці !  Будемо працювати з таблицею. Капітошка хоче знати, що розчиняють його сестрички-краплинки води, а також у якому стані вони можуть бути.

Заповнюємо таблицю «Якою буває вода» ( 5 хв) або таблицю «Вода-розчинник» ( 5 хв)

Робота в групах

У групи є 9 малюнків, на яких намальовані різні стани води. Завдання: розмістити малюнки правильно.

Таблиця 1

Твердий стан

Рідкий стан

Газоподібний

Сніг

дощ

Пара з чайника

Лід або бурульки

роса

Туман

Іній або град

Море

Хмара

Таблиця 2

Розчиняє

Не розчиняє

Так  ( сіль)

Ні ( пісок)

Так ( цукор)

Ні ( гречана крупа)

Так ( рідке мило)

Ні ( крейда)

 

 Витель: Подивімося, як справилися наші групи, чи є помилка, хто помітив? Немає? Тоді далі спішімо!

Та  для наступної вправи потрібні сили. Зробімо фізкультхвилинку!

Фізкультхвилинка ( 1 хв )

Фронтальна робота

Відео «Райдуга»  із записаними рухами.

Вчитель: Дітки, райдуга, про яку згадували щойно у пісеньці, теж з’являється завдяки воді, а чи потрібна вода? І кому? Пограймо у гру!

Гра «Кому потрібна вода?» ( 3 хв)

Робота в парах

Вчитель: Діти, об’єднайтеся  у пари. Для цього підніміть одну руку догори – це означає, що ви шукаєте пару, підходьте один до одного, хто з ким хоче об’єднатися і опускайте руки, хто знайшов партнера для роботи в парі.  Перед вами є лист для гри «Кому потрібна вода?» Проведіть доріжки до води від тих, кому вода потрібна.

Давайте результати покажемо один одному. Розкажіть, що було не потрібним на малюнку?

Складання пазлів (2 хв)

Робота в парах

Вчитель: Дітки,на ваших столах є фрагменти пазлів, зберіть, будь ласка, малюнок і ми побачимо, кому ще потрібна вода.

Проблемне питання(1 хв)

Вчитель: Діти, хто мені скаже, що сталося б, якби в природі зникла вода?

Молодці, добре помітили.

Отже, тепер давайте зіграємо у гру, в яку пору року ми бачимо воду такою:

 

Інтерактивна гра «Тематичний барабан» (2 хв)

( Для гри використовуємо рухливий кружечок із картону, на якому зображені пори року, навкруг є зображення різних видів опадів, природних явищ, пов’язаних з водою)

Вчитель: Діти, пограймо гру «Тематичний барабан»,на якому зображені пори року: зима, весна, літо,осінь,  тут є у нас навкруг цього барабана малюнки: туман, роса, дощ, сніг, град, іній, паморозь, веселка, хмари, гроза, струмок,  маємо крутити барабан так, щоб всі ці опади і явища стали відповідно до своїх пір року.

 

Гра «Хрестики-нулики»( 2 хв)

Фронтальна робота

 Вчитель: Любі діти, запрошую вас до гри, у вас на столах є листочки із дев’ятьма клітинками. На кожній клітинці цифри-номера запитань, якщо відповідь так – пишемо хрестик, «ні» - пишемо нулик. Починаймо!

  1. Улітку буває дощ?
  2. Лід твердий?
  3. Чи можна доторкнутися до веселки?
  4. Вода суха?
  5. Сніг гарячий?
  6. Хмари літають?
  7. Дощ іде, бо то плачуть зірки?
  8. Рослини можуть жити без води?
  9. Вода з калюж повертається у небо?

Робота з розмальовкою( 2 хв)

Фронтальна робота

Вчитель: Яка пора року у нас зараз?Пригадаймо, що ми говорили на початку уроку?

Розмальовки квітам, Раскраски детские.Діти : Зима

Вчитель: Так, і тому Капітошка хоче вас познайомити зі своєю сестричкою Сніжинкою. І просить вас розмалювати ( домалювати) її портрет. Візьміть потрібні вам олівці – і до діла!

О, як чудово вийшло, розмістіть свої роботи на дошці.

Ви добрі художники і природознавці. Тому  ще я хочу, щоб ви пригадали, який чудовий Лепбук ми з вами зробили, коли почали вивчати все про воду. Тепер ви знаєте більше.

( Якщо є запас часу – розглядаємо Лепбук ( 2-3 хв)

Рефлексія ( 2 хв)

Фронтальна робота

Вчитель: Діти, прошу вас взяти свої крапельки, що ви отримали на початку уроку і піднести їх до  одного з будиночків Капітошок, у будиночках є Радість, Сум, Здивування. Який у вас настрій? Прикріпіть свою краплинку туди, де вона пасуватиме по-вашому. Чи вам приємно на уроці, радісно, чи щось вас здивувало, зацікавило, а чи ви сумували на уроці. Оберіть!

Які розумники! І за таку гарну роботу на уроці Капітошка вам приготував цікаві подаруночки – маленькі браслетки друзів  Капітошки.

( Вчитель роздає браслетки учням, можна під музику)

Вчитель:  Дякую, любі друзі Капітошки, за чудову роботу на уроці. А ми вже закінчуємо презентувати свої знання.  Відпочивайте на перерві.

 

 

Стокові векторні зображення Сніжинка малюнок | Depositphotos®

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
2132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку