Розробка інтегрованого уроку у 1 класі "Комфорт і безпека у класі"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки під час навчання; вчити дітей працювати у групі, комфортно почуватися у класній кімнаті, вирішувати конфліктні ситуації мирним шляхом, відповідати за свої вчинки; розвивати комунікаційні навички; виховувати доброзичливість, чуйність, толерантність.
Перегляд файлу

 

Пов’язане зображенняКомфорт і безпека у класі

               Розробка інтегрованого уроку у 1 класі

 

Підготувала О.Л. Сєліна,

учитель початкових класів

Дем’янівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.

Мангушського району Донецької області

 

Мета: ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки під час навчання; вчити дітей працювати у групі, комфортно почуватися у класній кімнаті, вирішувати  конфліктні  ситуації  мирним  шляхом,  відповідати  за  свої  вчинки;

розвивати комунікаційні навички;

 виховувати доброзичливість, чуйність, толерантність.

Обладнання: скринька, картки з сюжетними малюнками, кошики, смайлики, таблички з назвами осередків, навчальне приладдя та іграшки, паперові різнокольорові пелюстки для створення квітки, аркуші в клітинку для математичного диктанту.

 

Хід уроку

 

І. Емоційне налаштування

Учитель. Доброго ранку, діти! Давайте з вами привітаємось, але не тільки словами, а ще й рухами.

(Діти по черзі бажають доброго ранку та показують жестами «клас», «повітряний поцілунок», «серце» та ін. всі у відповідь показують той самий жест).

 Учитель. Давайте спробуємо з’ясувати, який у вас настрій саме в цю хвилинку. Погляньте, будь ласка, на кошики, які знаходяться на дошці і помістіть свої смайлики відповідно до вашого настрою.

 

    

 

Учитель. А зараз я пропоную вам пограти в гру «Австралійський дощ»

Зненацька здійнявся вітер

(діти потирають долоні).

Випали перші краплі дощу

(клацають пальцями).

Дощ пішов сильніше

(стукають себе по грудній клітці).

Почалася злива

(плескають долоньками по ногах).

Здійнялася буря

(тупають ногами).

Далі робимо рухи в зворотньому порядку.

Дощ закінчився, виглянуло сонечко

(потягнули ручки до сонечка).

 Учитель. Сонечко усміхнулося нам  і зігріло  своїми лагідними, теплими промінчиками кожного в цьому класі.

II. Гра-ознайомлення з навчальними центрами

(Учитель заздалегідь готує таблички з написами назв осередків класу і розміщує їх на відповідних місцях, ознайомивши з цим учнів).

Учитель показує скриньку в якій знаходяться шкільні речі (лінійка, олівець, художня книжка, іграшка, машинка, фарби, настільна гра тощо).

Учитель. Цікаво, чому всі ці речі опинилися в скриньці?

 (Діти висловлюють власні припущення).

Учитель. А хто знає, куди все це треба розкласти?

 (Діти розкладають речі, обґрунтовуючи, чому саме в цей осередок треба покласти предмет, а не в інший).

 

         

Учитель. Скільки предметів було в скриньці?

(Діти рахують).

ІІІ. Оголошення теми й завдань уроку

Учитель. Ми  з вами будемо говорити   сьогодні про комфорт і безпеку у класі. Чого б ви хотіли  навчитися на нашому занятті?

Діти. На  цьому  занятті  я  хочу навчитися:

  • як  комфортно почуватися у класній кімнаті;
  • як вирішувати  конфліктні  ситуації  мирним  шляхом;
  • відповідати  за  свої  вчинки.

Учитель. Школа, класна кімната – це не тільки приміщення, а й велика Країна Знань. А знання потрібні  в житті кожної людини, зокрема і знання про особисту безпеку.

Учитель. Ви будете працювати у групах, тому деякі правила потрібно знати: 

1.  Починайте  висловлюватися  спочатку  за  бажанням,  а  потім  по  черзі.

2. Дотримуйтеся  одного  із  головних  правил  слухання:

    -  не  перебивайте  один-одного;

    -  намагайтеся  у  групі  дійти  спільної  думки.

 

 IV. Робота з сюжетними малюнками  для визначення комфортної та безпечної поведінки у класі

 

Учитель. Діти, у вас на партах є малюнки-розфарбовки. Ваше завдання розглянути, проаналізувати, наклеїти на ватман малюнки і підібрати до них напис «Безпечна», «Небезпечна»   поведінка. Перепишіть ці слова друкованими буквами біля відповідного малюнка.

Учитель. А зараз розфарбуйте ті малюнки, де діти поводяться безпечно.

(Лідер групи презентує роботу і прикріплює на дошку).

 

 

 

V. Обговорення ситуацій

 

Учитель. Дітки, послухайте таку ситуацію:

Сашко - Денис,  дай,   будь  ласка,  списати.

Денис - Я не можу  дати  списати,  але    я можу тобі   пояснити  як  виконати  завдання.

Сашко - Дякую  за  відповідь.  Поясни.

Учитель. Як  ви  думаєте,  правильно  вчинив  Денис,  чи  ні?

(Діти обґрунтовують свою думку і своє відношення до цієї ситуації).

Учитель. Наступна ситуація:

Сашко - Денис,  я не пам’ятаю, у який осередок треба покласти іграшку, а у який -  фарби, допоможи, будь ласка.

Денис - Допоможу з задоволенням,  фарби необхідно віднести до мистецького, іграшку до ігрового, а олівці, лінійки, зошити до навчальних осередків.

Учитель. Як  ви  думаєте,  чи  правильно  відповів  Денис?

 Для чого необхідно розташовувати все по своїм місцям?

(Відповіді дітей)

Учитель. Предмети необхідно розташовувати по осередках задля того, щоб не витрачати на пошуки необхідного багато часу. Таким чином, ми у класі будемо почуватися комфортно. А також, звичайно, необхідно допомагати один одному.

 

VІ. Математичний диктант

 

Учитель. Діти, ви добре запам’ятали осередки класної кімнати і правильно розклали речі. Зараз ми з вами пригадаємо, де ви їх розташували.

  • Де лежить пенал відносно до вас? (Ліворуч). Підкресліть на опорних листах ліворуч сім  клітинок.
  • Де знаходиться лінійка? (Попереду.) Підкресліть три клітинки вгору.
  • В якій руці тримаєте олівець?(У правій або лівій). Підкресліть стільки клітинок, скільки у вас пальців на цій руці (відповідно праворуч чи ліворуч).

Учитель. Нам  потрібно  вчитися   жити за законами дружби, товариськості.  Послухайте прислів’я:

Захищатися  треба  словами, а  не  кулаками.

Учитель. Як  ви  розумієте  зміст  цього   прислів’я?

 

VІІ.Обговорення ситуації

 

«Учні Андрійко і Миколка посварилися за книжку. Андрійко хотів її читати тоді, коли й Миколка».

Учитель. Як можна було учням уникнути сварки?

(Відповіді дітей)

Учитель. «У  суперечці  не  можна  перемогти.  Якщо  ви  програли -  значить  програли,  якщо  перемогли -  теж  програли» ( Д. Карнегі.)

 Учитель. Адже  одержавши  перемогу, ви почуваєтесь чудово. А ваш співрозмовник?

(Відповіді дітей)

Учитель. Ви змусили його відчути вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він гнівається. Чи приємно вам про це згадувати?

(Відповіді дітей)

Учитель. Якщо  ви  хочете  чогось  досягти  у  житті,  ніколи  не  витрачайте  часу на сварки, які  псують настрій. Єдиний спосіб перемогти  у суперечці – це уникнути  її.

 

VIІІ. Рефлексія

 

Учитель. Давайте визначимо можливі способи  розв’язання суперечки.

-У вас на партах є пелюстки. На   них записані  можливі  способи  уникнення  суперечки,  прочитаємо  їх разом ,  наклеїмо   на  ватман  і  утворимо  квітку добра.

  • Чарівні слова.
  • Поступливість.
  • Прояв турботи ніжності.
  • Визнання власної провини.
  • Визнання добрих рис суперника.
  • Жарт, гумор.
  • Уміння поставити себе на місце суперника.

 

 

Учитель Діти,  як  ви гадаєте,  чи  справдилися  ваші  очікувані  результати?

  • Чи з’ясували, завдяки чому  можна комфортно і безпечно почуватися у класній кімнаті ?
  • Чи  зрозуміли  ви,  як   вирішити  конфліктні  ситуації  мирним  шляхом?

(Відповіді дітей)

Учитель. Отже,  наші  очікування  справдилися.  Ми  досягли  успіху. Заняття  закінчується. Але  не  закінчується  дорога  добра.

    - Хочеться,  щоб  на   цій  дорозі  ви  не  згубили  людяності,  чесності,  чуйності.  Ви  живете  серед  людей.  Не забувайте,  що  кожен  ваш вчинок  відбивається  на  людях,  які  вас  оточують.  Робіть  так,  щоб  людям  було  добре.  Ставтеся  до  них  так, як  би  ви  хотіли,  щоб  ставилися  до  вас.  Людина  не  може  жити  сама.   Найбільше  щастя  -  спілкування  з  іншими  людьми.

 

Учитель. Живи,  добро звершай,

Та  нагород  за   це  не  вимагай.

Хай  в  серці  оживає  істина  проста:

Людина  починається  з  добра.

 

1

 

doc
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку