Збірка "Фізкультхвилинки на уроках"

Про матеріал

Збірка фізкультхвилинок, які можна використовувати на будь-яких уроках. Надано вправи рухливі, мовні, психологічні, вправи для очей. Віршовані фізкультхвилинки та вправи для корекції постави зроблять заняття не лише цікавими, а й корисними для учнів.

Перегляд файлу

 

Фізкультхвилинки та ігри на уроках

 

Гра «Ведмідь»  

 

Учитель пропонує учням уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи  з ноги на ногу; як бігає:

швиденько і прямо пересувається вперед, як він бурчить (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки).

 

 

Гра «Піаніно»

 

Пропонуємо тренинг. Поставити всі

пальці на парту і під рахунок вчителя «раз і два» імітується гра на піаніно, пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.

 

Гра «Комарики»

 

Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім рухами – його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками.

Наприклад: «Комарик над головою». Діти плещуть в долоні над головою.

«Комарик біля вуха» тощо.

 

Гра «Зайчик»  

 

Учні присідають біля своїх парт. На слова вчителя: «Сірий зайчик сів і жде, спритно вушками пряде», вихованці приклавши кисті до вух, то розгинають, то згинають їх.

Потім класовод пропонує «зайчикам» ніжки погріти:

 

Зимно зайчику стояти,

Треба трошки пострибать:

Скік-скік,скік-скік, скік-скік. Треба трошки пострибать, Пострибавши відпочить.

 

«Зайчики» займають місце за партою. Урок триває.

 

 

Гра «Чи знаєш ти свій клас?»

 

Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу розплющити очі, ви побачите, чи правильно показали» Гра «Гойдалки»

 

Стати прямо, ноги нарізно, руки в поясі. Гойдатися, піднімаючись на носки й опускаючись на п’яти під рахунок учителя («раз» – на носках, «два» – на п’яти. 10 разів).

 

Гра «Косар»  

 

Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками («раз» і «два»), ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати у середньому темпі 5-6 разів)

 

 

 

Гра «Потягти канат»

 

Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи ніби тримаєшся за канат і тягнеш його, трохи згинаючи коліна (видихати повітря), до

рахунку 7-8. (виконувати 3 рази)

 

 

 

 

Гра «Зіпсований телефон» (5 хвилин)

 

Гра проводиться по рядах, де у кожному не менше 5 гравців. 

Учитель або учень пошепки  говорить першому  гравцеві  в кожному  ряді  одну і ту саму фразу (з теми уроку). Перший повертає голову вліво і шепоче другому і т. ін. Говорячи інше слово, гравець повертає голову вправо. 

 

 

 

Гра «Назви слова на букву» (5 хвилин)  

 

Необхідно за чергою вставати та називати слова, які починаються на одну й ту саму букву. При цьому можна називати не лише іменники, але  й  дієслова,  прикметники,  інші  частини  мови.  Виграє той,  хто назве більше слів. 

 

 

 

 

Фізкультпауза

 

Під мовний супровід учителя діти виконують вправи (4 рази)

 

«Раз» – підняти руки вгору, «Два» – натягнутися додолу, Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. «Три-чотири» – прямо стати, Будемо знову починати

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Хто що промовляє?»

 

Учитель починає, а діти продовжують:

 

Вчитель Учні

Зозуля кує:                                                 «Ку-ку, ку-ку!»

Півень кукурікає:                                      «Ку-ку-рі-ку!» , «Ку-ку-рі-ку!»

Голуб воркує:                                             «Гу-гу, гу-гу, гу-гу!»

Сова кричить:                                             «Угу, угу, угу!» Риби мовчать, ні пари з вуст.

 

Після виконання цієї вправи-гри діти займають місця за партами.

 

 

 

 

Гра «Цікавинка» 

Пропонується розповідь, що містить у собі пізнавальний матеріал. Наприклад:

 

Вчитель Учні  

-   Діти, чи знаєте ви, хто як спить?         Так, знаємо.

-   Як спить зайчик?                                   Зайчик спить лежачи.

-   Як спить курка?                                     Курка спить сидячи.

-   Як спить чапля?                                     Чапля спить стоячи.

-   А як спить кажан?                                  Кажан спить, висячи донизу головою

 

Психологічна фізкультхвилинка

Здібність  людини  до  саморегуляції стану,  до  психічної  перебудови забезпечує  і  її  ефективну  адаптацію  в довкіллі,  в  стосунках  з  іншими. Навчати керувати своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років. 

 « Морозиво» 

 Ви всі любите морозиво.  Уявіть,  що ви завітали  до  Снігової  Королеви. Замерзли  і  стали  самі  схожі  на морозиво.  Тіло,  руки,  ноги,  голова  скуті холодом… Брр… Але прийшов добрий чарівник і сказав:  

-  Заплющіть  очі! Покладіть  руки  на  коліна.  Вам  зручно,  вам  ніщо  не заважає… Зараз почнемо відтавати. Зігріваються і відтають пальчики ніг, зігріваються і відтають ступні, зігріваються і розслабляються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг вгору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики  рук. Пальці  розслабляються.  Зігріваються  і  розслабляються долоні.  Зігріваються і  розслабляються  кисті  рук.  Тепло  від  кистей піднімається  до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, розслабились. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від животика піднімається до грудей, шиї,  голови.  Обличчю жарко.  Обличчя  розслабилося,  ротик  відкрився,         голова        повисла.     Розтануло   морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі… Фізкультхвилинки у віршах 1. Один, два – руки вище, вище голова.

Три, чотири – руки тихо опустили. П’ять, шість, сім – стати тихо всім.  

 

2.     Всі піднесли руки - раз,

 І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.  Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати. Хто старався присідати – Може вже відпочивати.

Нахились уперед, нахились назад.

І направо, і наліво,

 

3.     На пальчики встанемо – До хмарин дістанемо.

(Ноги на ширині стопи, руки опущені.)

Один, два, один, два, 

До хмарин дістанемо.

(Підняти руки через боки вгору, стати навшпиньки, потягнутися.) Нахилитися вперед, не згинаючи ніг, витягуючи шию.

 

4.     Ми писали, ми трудились,   Наші руки вже стомились,   А щоб гарно написати, Треба пальці розім’яти.   Руки кілька раз тряхнемо   І писати знов почнемо. 

5.     Ми сьогодні рахували, Притомились, посідали.

Раз, два, раз, два, раз -  Присідаємо гаразд! Ми вже вправу закінчили, Хай і руки відпочинуть! Руки вгору,

підтягніться - раз, два, раз, два.

Щонайнижче

нахиліться - раз, два, раз, два.

6.     Руки за голову ставимо сміло И повертаємось вправо і вліво.  Зробимо чітко, діти, цю вправо Двічі наліво, двічі направо – Будемо мати гарну поставу.

 

 

7.     Встали рівно біля парт. Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь. Головою покрутили,  Потім разом всі присіли.  Піднялись, понагинались  І здоровими зостались. 

 

8.     Руки на парти, пальці в кулак — Зробимо вправу, ми, дітоньки, так:  Пальці стискаємо і розтискаємо,  Мов пластилін розминаємо.  Будемо вправу із вами кінчати,  Буде тепер нам легше писати. 

 

9.     Встаньте, діти, посміхніться,  Землі нашій уклоніться  За щасливий день вчорашній. 

Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться,  Веретенцем покрутіться.  Раз присядьте, два присядьте  І за парти тихо сядьте. 

 

 

 

 

 

 

10.                    Хто ж там, хто вже так втомився,      І наліво нахилився? 

Треба дружно всім нам встати  (вийти із-за парт) 

Фізкультпаузу почати  

 

11.                    Раз – підняти руки вгору,   Два –нагнутися додолу,  

Не згинайте, діти, ноги,  

Як торкаєтесь підлоги,  

Три, чотири – прямо стати,   Будем знову працювати.

 

12.                    Раз –присіли, два – встали,   Хай мужніє наше тіло.   Хто втомився присідати,   Може вже відпочивати.   Руки в боки, руки так,   Руки вгору, як вітряк.  

 

 

12.

 Вчитель Учні

Трава низенька-низенька.                                Роблять присідання.

Дерева високі-високі.                                       Піднімають руки вгору.

Вітер дерева колише-гойдає.                           Обертаються.

То направо, то наліво нахиляє.                        Нахиляються вправо, вліво.

То вгору, то назад.                                            Потягуються вгору, назад.

То вниз нагинає.                                               Нахиляється вперед.

Птахи летять-відлітають.                                 Махають руками-«крильми». А учні тихенько за парти сідають.                  Сідають за парти. 

 

 

13.

Вчитель Учні

Я намалюю зайчика для вас – раз. Роблять колові рухи руками над головою.

Це у нього, бачите, голова – два. Руки кладуть на голову.

Це у нього вуха догори – три. Піднімають руки вгору до вух.

Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири. Повертають тулуб праворуч,  ліворуч.

Це очиці весело говорять – п’ять. Прикладають руки до очей.

Ротик, зубки – хай моркву їсть –шість. Імітують жування моркви зайцем.

Шубка тепла хутряна на нім – сім. Плещуть в долоні.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім. Підскакують  на місці.

Ще навколо посаджу дерев я – дев’ять.          Садять дерева, притоптують ямки. І хай сонце сяє з піднебесся – десять. Піднімаються на носках, руки вгору.

 

 

14.

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас, Два присіли, руки вниз, На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись. Хай мужніє ваше тіло. Хто старався присідати, Може вже відпочивати.

Фізкультхвилинки різних видів

 

Комплекс вправ 1 (сидячи за партою)  

 

1.                     Вихідне положення – руки на парті, витягнуті вперед;  

    1-2 – підняти руки вгору, потягнутися;  

    3-4 – вернутися у вихідне положення, 2-3 рази.  2. Вихідне положення – руки за головою, лікті вперед;       1-2-3 – лікті розвести в сторони, прогнутися.  3. Вихідне положення – руки за голову; 

    1 – руки вгору, потягнутися;      2 – у вихідне положення;      3-4 – те ж саме, 2-3 рази. 

4. Вихідне положення – руки на пояс;

    1 – нахил вправо;       2 – нахил вперед;  

3   – нахил вліво;

4   – вихідне положення те ж саме. Те ж саме у другий бік.  2-3 рази.   5. Вихідне положення – руки до плечей, лікті притиснути до тулуба;

    1-2-3-4 – обертання рук вперед; 5-6-7-8 – те ж саме назад, 2-3 рази. 

 

 

 

 

 

 

 

 Комплекс вправ 2 (стоячи за партою)  

 

1.                     Вихідне положення – основна стойка;  

    1-2-3-4 – підняти руки вгору, стискаючи і розтискаючи пальці;  

    5-6-7-8 – повільно руки вниз, стискаючи і розтискаючи пальці, 2 рази. 

2.                     Вихідне положення – основна стойка; 

1   - дугами вперед руки вгору, потягнутися, вдих;  

2   – опустити руки, видих;       3- круг головою вправо;      4- теж саме – вліво, 2-3 рази.

3.                     Вихідне положення – стійка, руки на пояс,  

    1- праву ногу у бік на носок ,нахил вправо; 

    2 – вихідне положення; 

    3-4 – те ж саме – у другий бік,  2-3 рази.  4. Вихідне положення –  стоячи, руки на пояс,  

1   - нахил назад;  

2   – вихідне положення; 

3   – нахил вліво;  

4   – вихідне положення; 

5   – нахил вперед; 

6   – вихідне положення;  

7   – нахил вправо;  

8   – вихідне положення ;2-3 рази. 

5. Вихідне положення – стоячи, руки перед грудьми, 

1   – руки вгору, піднятися на носочки; 

2   – руки на пояс;  

3   – руки вгору, піднятися на носочки;  

4   – вихідне положення ;2-3 рази. 

 

 

Комплекс вправ 3 (для розвитку дихання)  

 

1.                 Вихідне положення – стати рівно, руки вниз; 

    1-2 – руки в сторони – вдихнути; 

    3-4 – різко обняти себе руками за плечі – видихнути. Повторити 3-4 рази.  2. Вихідне положення – стати рівно, руки вниз. 

    1-2 – руки в сторони – вдихнути; 

    3-4 – присісти, обняти руками коліна – видихнути.  Повторити 3-4 рази. 

3.  Вдихнути широко відкритим ротом, видихнути носом.  Повторити 4-5 разів. 

 

 

 

Комплекс вправ 4 (гімнастика для очей)

  

 

1.             Швидко покліпати очима; заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.  Повторити 4 -5 разів. 

2.             Міцно замружити очі.  Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь.  Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів. 

3.             У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само – у лівий.  Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6.  Повторити 1 – 2 рази. 

 

 

Комплекс вправ 5 (для профілактики короткозорості) 

 

1.       Вихідне положення – ноги на ширині плечей, руки в боки. 

    Кругові  рухи  руками  вперед  і  назад.  Весь час  стежити  за  кінчиком  великого пальця. Повторити 3-4 рази. 

2.       Вихідне положення – сісти на стілець. 

    Замружити і відкрити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі.  

3.       Витягнути руку вперед.  

    Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4.      Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів. 

pdf
Додано
16 квітня 2018
Переглядів
21449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку