Конспект уроку з легкої атлетики для учнів 9 класу
Завдання уроку: 1. Навчати техніки естафетного бігу (біг по дистанції, передавання естафетної палички);
2. Удосконалювати техніку спринтерського бігу;
3. Розвивати координацію, швидкісно-силові якості;
4. Прищеплювати дисциплінованість, активність та інтерес до уроків фізичної культури.
Інвентар: м'ячі; естафетні палички; комп'ютери; скакалки; секундомір.
Частина уроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча (14-15 хв) |
1. Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку
|
До 1 хв |
Звернути увагу на готовність учнів до уроку, наявність спортивної форми. Виявити хворих і звільнених |
2. Повільний біг із переходом на ходьбу та вправами для відновлення дихання
|
1-2 хв
|
У колону по одному, дистанція — 2 кроки. Стежити за диханням, роботою рук і ніг |
|
3. Загальнорозвивальні вправи в русі: Вихідне положення (В. П.) — кисті до плечей. 1-4 — колові рухи руками вперед; 5-8 — те саме назад;
В. П. — руки перед грудьми. 1-2 — два ривки: ліву руку вгору, праву вниз; 3-4 — те саме, змінивши положення рук;
В. П. — руки перед грудьми. 1 — крок лівою, поворот тулуба ліворуч; 2 — те саме праворуч; 3 — крок лівою, нахил уперед, правою рукою торкнутися лівого носка, ліву руку в сторону та назад; 4 — те саме в інший бік;
В. П. — руки вниз. 1 — випад лівою вперед, руки на пояс; 2 — приставляючи праву, нахил, руками торкнутися землі; 3-4 — те саме другою ногою;
Повороти тулуба праворуч (ліворуч) на кожний крок;
Махи ногами вперед |
4-5. хв
8-10 раз
8-10 раз
8-10 раз
8-10 раз
8-10 раз
8-10 раз |
Дистанція — 2 кроки. Стежити за правильною поставою, голову тримати прямо, плечі розвернути, спина пряма.
Відводячи руки вгору та вниз, тримати їх прямими.
У повільному темпі.
Утримувати рівновагу.
Стежити за поставою, не нахилятися вперед.
Ноги в колінах не згинати |
|
|
4. Спеціальні бігові вправи: приставним кроком лівим (правим) боком;
із високим підніманням стегна;
із закиданням гомілки;
багатоскоки («оленячий біг»);
із підскіками та махом руками;
вистрибування;
стрибки в комбінації з 2-3 біговими кроками
|
4-5 хв |
За один відрізок змінити провідну ногу кілька разів, розвернувшись другим плечем уперед. Стегно піднімати до рівня паралельності землі. Вище триматися на.стопі; твердіше її ставити. Плечі назад не відхиляти, повністю розгинати опорну ногу.
П’ятками торкатися сідниць.
Стрибати по черзі на кожній нозі з акцентом на просуванні вперед, намагаючись щоразу стрибнути якнайдалі. Коліно виносити якнайвище.
Те саме, що й багатоскоки, але акцентувати увагу на просуванні не вперед, а вгору. Приземлятися на обидві ноги.
Присівши, одразу вистрибувати вгору-вперед, відштовхнувшись обома ногами. Під час приземлення присідати для підготовки до наступного стрибка. Звернути увагу на поставу (положення голови, плечей, спини)
|
Основна (25-27 хв) |
1. Естафетний біг — командне змагання, успіх у якому залежить рівною мірою від індивідуальних швидкісних якостей спринтерів і рівня технічної підготовленості та злагодженості роботи всієї команди. Тому необхідно підвищувати швидкіснгякості кожного бігуна та вдосконалювати техніку передаванні естафети всіма учасниками. Існують два способи передавання естафетної палички: знизу-вгору та зверху- вниз. У першому способі бігун, який приймає естафетну паличку, відводить руку (протилежну руці бігуна, який передає) назад і дещо вбік, великий палець відводить убік площини долоні, чотири пальці зімкнуті, долоня дивиться прямо назад. Бігун, який передає, вкладає естафетну паличку рухом знизу-вгору між великим пальцем і долонею. Відчувши дотик естафетної палички бігун, який приймає, захоплює її, стискаючи кисть. У другому способі руку так само відводять назад і дещо вбік, але площина долоні дивиться вгору. Бігун, який передає, вкладає естафетну паличку рухом зверху-вниз, опускаючи її на долоню. Під час зіткнення палички з долонею бігун, який приймає, захоплює її, стискаючи кисть |
2-3 хв |
Естафетна паличка циліндричної форми вагою не менше ніж 50 г, завдовжки 30 см і діаметром 4 см. Вона може бути виготовлена з дерева або іншого матеріалу |
|
|||
|
2. У шеренгах передавання та приймання естафетної палички, стоячи на місці з імітацією руху рук і ніг під час бігу |
2-3 хв |
Перешикування у дві шеренги: робота в парах. Бігуни стоять одне за одним на відстані 1,5 м так, щоб їм було зручно передавати паличку із правої руки в ліву та навпаки. За сигналом «Хоп!», який подає той, хто передає, партнер відводить праву або ліву руку назад із розкритою долонею та випрямленими пальцями. Той, хто передає, витягує руку вперед і рухом знизу- вперед і дещо вгору точно вкладає естафетну паличку в руку бігуна, який приймає. В. П. бігуна, який приймає,— ноги зігнуті в колінах, стопи спрямовані убік руху |
3. Те саме у колонах |
2-3 хв |
Учасник, який стоїть останнім у колоні, бере паличку в праву (ліву) руку. Усі перші номери відводять праву руку назад і розкривають долоню. Попередивши сигналом «Хоп!», учасник, який стоїть позаду, вкладає її в руку наступному. Коли паличка дійде до напрямного, усі водночас повертаються кругом і передають паличку у зворотному напрямку |
|
4. Те саме у повільному бігу |
2-3 хв |
Звернути увагу на правильне відведення руки . |
|
5. Передавання та приймання естафетної палички в зонах |
2-3 хв |
Учні шикуються у дві шеренги на бічних лініях майданчика на дистанції 3 м. їм необхідно вибігати з різних вихідних положень. Слід накреслити контрольну позначку, під час перетинання якої бігуном, який передає, починає бігти той, хто приймає. Він має отримати естафетну паличку на значній швидкості в зоні передачі |
|
Основна (25-27 хв) |
6. Командний естафетний біг |
2-3 хв |
Учнів об’єднати в команди. Команда, яка програла, відповідає на запитання (наприклад, щодо травм, характерних для легкої атлетики й естафетного бігу; щодо способів передавання естафетної палички) |
7. Перехід до комп’ютерного класу |
2-3 хв |
У колону по одному |
|
8. Тестування (2 варіанти тестів) |
9-10 хв |
Для роботи на комп’ютерах учні об’єднуються у дві команди (одні відповідають, другі контролюють). Потім міняються ролями. 7 правильних відповідей — оцінка « Високого рівня »; 6-5 правильних відповідей — оцінка «Достатнього рівня»; 4 правильних відповідей — оцінка «Середнього рівня» 2 правильних відповідей оцінка «Початкового рівня» |
|
Заключна (3-5 хв) |
1. Підбиття підсумків уроку |
2-3 хв |
Відзначити команду, яка перемогла, та найактивніших учнів, виставити оцінки |
2. Домашнє завдання |
1-2 хв |
Стрибки зі скакалкою серіями по 30 с |