Конспект уроку з легкої атлетики.

Про матеріал
Під час уроку діти: навчаються техніки естафетного бігу (біг по дистанції, передавання естафетної палич¬ки), удосконалюють техніку спринтерського бігу, розвивають координацію, швидкісно-силові якості.
Перегляд файлу

Конспект уроку з легкої атлетики  для учнів 9 класу

 

Завдання уроку: 1. Навчати техніки естафетного бігу (біг по дистанції, передавання естафетної палич­ки);

2. Удосконалювати техніку спринтерського бігу;

3. Розвивати координацію, швидкісно-силові якості;

4. Прищеплювати дисциплінованість, активність та ін­терес до уроків фізичної культури.

 

Інвентар: м'ячі; естафетні палички; комп'ютери; скакалки; секундомір.

 

Частина уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча (14-15 хв)

1. Шикування в одну шеренгу, привітання, повідомлення завдань уроку

 

До 1 хв

Звернути увагу на готовність учнів до уро­ку, наявність спортивної форми. Виявити хворих і звільнених

2. Повільний біг із переходом на ходьбу та вправами для відновлення дихання

 

1-2 хв

 

У колону по одному, дистанція — 2 кроки. Стежити за диханням, роботою рук і ніг

3. Загальнорозвивальні вправи в русі:

Вихідне положення (В. П.) — кисті до плечей. 1-4 — колові рухи руками впе­ред; 5-8 — те саме назад;

 

В. П. — руки перед грудьми. 1-2 — два ривки: ліву руку вгору, праву вниз; 3-4 — те саме, змінивши положення рук;

 

В. П. — руки перед грудьми. 1 — крок лівою, поворот тулуба ліворуч; 2 — те саме праворуч; 3 — крок лівою, нахил уперед, правою рукою торкнутися лівого носка, ліву руку в сторону та назад; 4 — те саме в інший бік;

 

В. П. — руки вниз. 1 — випад лівою вперед, руки на пояс; 2 — приставляючи праву, нахил, руками торкнутися землі; 3-4 — те саме другою ногою;

 

Повороти тулуба праворуч (ліворуч) на кожний крок;

 

Махи ногами вперед

4-5. хв

 

8-10 раз

 

 

 

 

8-10 раз

 

 

 

 

8-10 раз

 

 

 

 

 

 

 

8-10 раз

 

 

 

 

 

8-10 раз

 

 

8-10 раз

Дистанція — 2 кроки. Стежити за пра­вильною поставою, голову тримати прямо, плечі розвернути, спина пряма.

 

 

 

Відводячи руки вгору та вниз, тримати їх прямими.

 

 

 

У повільному темпі.

 

 

 

 

 

 

 

Утримувати рівновагу.

 

 

 

 

 

Стежити за поставою, не нахилятися впе­ред.

 

Ноги в колінах не згинати

 

 

4. Спеціальні бігові вправи:

 приставним кроком лівим (правим) боком;

 

із високим підніманням стегна;

 

 

 

 

із закиданням гомілки;

 

багатоскоки («оленячий біг»);

 

 

 

 

 

із підскіками та махом руками;

 

 

 

 

вистрибування;

 

 

 

 

 

стрибки в комбінації з 2-3 біговими кроками

 

4-5 хв

За один відрізок змінити провідну ногу кілька разів, розвернувшись другим пле­чем уперед.

Стегно піднімати до рівня паралельності землі. Вище триматися на.стопі; твердіше її ставити. Плечі назад не відхиляти, пов­ністю розгинати опорну ногу.

 

П’ятками торкатися сідниць.

 

Стрибати по черзі на кожній нозі з акцен­том на просуванні вперед, намагаючись щоразу стрибнути якнайдалі. Коліно вино­сити якнайвище.

 

Те саме, що й багатоскоки, але акцентува­ти увагу на просуванні не вперед, а вгору. Приземлятися на обидві ноги.

 

Присівши, одразу вистрибувати вгору-впе­ред, відштовхнувшись обома ногами. Під час приземлення присідати для підготовки до наступного стрибка.

Звернути увагу на поставу (положення голови, плечей, спини)

 

Основна (25-27 хв)

1. Естафетний біг — командне змагання, успіх у якому залежить рів­ною мірою від індивідуальних швидкі­сних якостей спринтерів і рівня техніч­ної підготовленості та злагодженості роботи всієї команди. Тому необхідно підвищувати швидкіснгякості кожного бігуна та вдосконалювати техніку пере­даванні естафети всіма учасниками. Існують два способи передавання еста­фетної палички: знизу-вгору та зверху- вниз.

У першому способі бігун, який приймає ес­тафетну паличку, відводить руку (проти­лежну руці бігуна, який передає) назад і дещо вбік, великий палець відводить убік площини долоні, чотири пальці зімкнуті, долоня дивиться прямо назад. Бігун, який передає,

вкладає естафетну паличку рухом знизу-вгору між великим пальцем і долонею. Відчувши дотик ес­тафетної палички бігун, який приймає, захоплює її, стискаючи кисть.

У другому способі руку так само відводять назад і дещо вбік, але площина долоні дивиться вгору. Бігун, який передає, вкладає естафетну паличку рухом звер­ху-вниз, опускаючи її на долоню. Під час зіткнення палички з долонею бігун, який приймає, захоплює її, стискаючи кисть

2-3 хв

Естафетна паличка циліндричної форми вагою не менше ніж 50 г, завдовжки 30 см і діаметром 4 см. Вона може бути виготов­лена з дерева або іншого матеріалу

 

 

2. У шеренгах передавання та приймання естафетної палички, стоячи на місці з імітацією руху рук і ніг під час бігу

2-3 хв

Перешикування у дві шеренги: робота в парах. Бігуни стоять одне за одним на відстані 1,5 м так, щоб їм було зручно передавати паличку із правої руки в ліву та навпаки. За сигналом «Хоп!», який подає той, хто передає, партнер відводить праву або ліву руку назад із розкритою долонею та випрямленими пальцями. Той, хто пе­редає, витягує руку вперед і рухом знизу- вперед і дещо вгору точно вкладає естафет­ну паличку в руку бігуна, який приймає. В. П. бігуна, який приймає,— ноги зігнуті в колінах, стопи спрямовані убік руху

3. Те саме у колонах

2-3 хв

Учасник, який стоїть останнім у колоні, бере паличку в праву (ліву) руку. Усі перші номери відводять праву руку на­зад і розкривають долоню. Попередивши сигналом «Хоп!», учасник, який стоїть позаду, вкладає її в руку наступному. Коли паличка дійде до напрямного, усі водночас повертаються кругом і передають паличку у зворотному напрямку

4. Те саме у повільному бігу

2-3 хв

Звернути увагу на правильне відведення руки .

5. Передавання та приймання естафетної палички в зонах

2-3 хв

Учні шикуються у дві шеренги на бічних лініях майданчика на дистанції 3 м. їм необхідно вибігати з різних вихідних поло­жень. Слід накреслити контрольну познач­ку, під час перетинання якої бігуном, який передає, починає бігти той, хто приймає. Він має отримати естафетну паличку на значній швидкості в зоні передачі

Основна (25-27 хв)

6. Командний естафетний біг

2-3 хв

Учнів об’єднати в команди. Команда, яка програла, відповідає на запитання (напри­клад, щодо травм, характерних для легкої атлетики й естафетного бігу; щодо способів передавання естафетної палички)

7. Перехід до комп’ютерного класу

2-3 хв

У колону по одному

8. Тестування (2 варіанти тестів)

9-10 хв

Для роботи на комп’ютерах учні об’єдну­ються у дві команди (одні відповідають, другі контролюють). Потім міняються ролями.

7 правильних відповідей — оцінка « Високого рівня »; 6-5 правильних відповідей — оцінка «Достатнього рівня»; 4 правильних відповідей — оцінка «Середнього рівня» 2 правильних відповідей оцінка «Початкового рівня»

Заключна (3-5 хв)

1. Підбиття підсумків уроку

2-3 хв

Відзначити команду, яка перемогла, та найактивніших учнів, виставити оцінки

2. Домашнє завдання

1-2 хв

Стрибки зі скакалкою серіями по 30 с

 

docx
Додав(-ла)
Дворак Ігор
Додано
5 жовтня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку