Конспект уроку з літературного читання для 2 класу. Казка-вигадка, та в ній щось повчальне розумій

Про матеріал
Розробка уроку, з літературного читання для 2 класу, направлена на використання технології критичного мислення з метою формування соціальної компетентності та розвитку креативності.
Перегляд файлу

Конспект уроку з літературного читання для 2 класу.

 

 

Тема: Скринька українських народних казок.

 

 

«Лисичка – сестричка» українська народна казка.

 

 

Мета: учити учнів свідомо і виразно читати казка;

           розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб,  

           давати їм характеристику, виховувати любов до

           народної творчості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Хід уроку

 

Орг. моменти

 

Чудовий день! Сонце в небі посміхається! Наш 2-Б з гостями вітається!

 

Емоційне налаштування на урок

 

Посміхніться один одному. Від ваших посмішок клас світлішає. Це тому, що ви добрі, красиві, розумні, старанні.

 

Впр. «Барометр настрою»

 

Вмикаємо барометр настрою

 

Сідайте

 

З таким чудовим настроєм запрошує вас стати учнями кіношколи.

 

Цікаво? Погоджуєтесь?

 

Впр. «Очікування»

 

А що ви очікуєте від такого уроку?

 

Дуже добре!

 

Ну що ж вперед.

 

 

 

 

 

ІІ. «Мотивація навчальної діяльності»

 

Студія Юних дикторів

 

І так, нас запрошує «Студія Юних дикторів»

 

  •               Диктори, ведучі повинні багато читати, швидко орієнтуватися у текстах, чітко промовляти слова, і де - коли виконувати кумедні вправи, зробимо і ми.

 

Мовленнєва розминка

 

Гра «Зроби як …»

 

  • Сова на дубі: у-у-у
  • Соловей у гаї: тьох-тьох-тьох
  • Вітерець у лузі: ш-ш-ш
  • Вода в струмочку: дзі-дзі-дзі
  • Запросимо тишу: ш-ш-ш

 

Скоромовка

Лис просив маленьку лиску

Лиско, погойдай колиску

Погойдай колиску, лиска

Там в колисці менша лиска

 

(темп дощик, дощ, злива)

 

Хто продемонструє свою майстерність

 

(аплодують)

 

 

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

 «Інформаційна студія»

 

Ми гарно попрацювали, далі нас чекає робота в інформаційній студії

 

Вправа   «Мозковий штурм»

 

Щоб продовжити заняття в кіно школі, пригадаємо що знаємо:

 

  • Що так жанр?
  • Які жанри народної творчості знаєте? (пісні,прислів’я, приказки, загадки, скоромовки).
  • Що таке казка?
  • Які бувають казки?

 

Вправа «Асоціація»

 

(закрийте очі й подумайте)

З якими словами  в вашій уяві пов’язане слово

 

 КАЗКА

 

Бабуся     добро     герої     народна

 

 

Відповіді дітей (пояснення чому)

 

 

Можна продовжувати і продовжувати тому, що все що оточує нас можна пов’язати з казкою

 

 

 

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку

 

Щоб здогадатися над чим будемо працювати й про кого йтиме мова послухайте загадку

 

Живу я глибоко в норі,

Руденька шубка на мені

Сліди я вправно замітаю

Як полювати – добре знаю

 

(відкрити лисичку)

 

А чому саме лисичка?

 

На минулому уроці почали читати казочку «Лисичка – сестричка»

 

Пригадаємо зміст першої частини

 

Вправа «Я тобі - ти мені»

 

(відкотите ст. 38 прогляньте оченятами, згадайте)

(підготуйте питання за змістом казочки)

 

  • Що вдалося вкрасти лисиці?
  • Де лисичка попросилася переночувати?
  • Що зробила вночі?
  • Що почала вимагати?

 

 

 

 

 

 

 

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

 

«Студія сценаристів»

 

І так ми знаходимося в студії сценаристів, де відкриємо таємниці майстерності у створені сценаріїв продовжуючи роботу над сценарієм до казочки «Лисичка – сестричка»

 

Вправа  «Передбачення»

 

Поміркуйте. За нібито викрадене ягня хитра лиска випросила в хазяїна невістку, однак з’ясувалося що в мішку сидів _______

 

 

Як ви вважаєте, хто б це міг бути?

 

Чудові відповіді.

 

 

Дізнаємося, хто вдало відповів після того, як опрацюємо казочку.

 

Я з-задоволенням почитаю казочку разом з вами.

 

  • Так хто дав правильну відповідь?

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. « Пізнавальна студія»

 

Продовжуємо заняття в кіно школі й потрапляємо до пізнавальної студії.

 

Будьте уважні й дайте відповідь:

 

  • Хто є головним героєм?
  • Куди втекла лисиця? (нору)
  • Де сидів собака? (над норою)
  • З ким затіяла розмову лисичка?
  • Як вона зверталася до вух?       Що обіцяла вухам?

                                          очей?                           очам?

                                           ніг?                             ногам?

  • Чому розсердився хвіст?

(Тому, що  лисичка до нього так неласкаво заговорила)

 

Фізична – хвилинка

 

Хто там вже втомився

І наліво нахилився

Треба нам негайно встати

Фізхвилинку розпочати

(під музику Лисички-сестрички)

 

До уроку час настав

Повертаємось до справ

 

Продовжуємо роботу в пізнавальній студії.

 

  •                            Пригадайте з чого почався обмін і чим завершився?

(А допоможуть картки, подивіться уважно й встановіть послідовність обміну)

 

Чи подобаються вам учинки Лисиці? Чому?

 Складання характеристики: Лисичка улюблениця      

                                                 українських творів, про неї

                                                складають багато казок, пісень

                                                 і ми складемо характеристику

 

Із поданих слів підібрати більш влучні, що характеризують головну героїню та хазяїв:

 

справедливість

спритність

підступність

довірливість

егоїстичність

доброта

доброзичливість

 

 

Поясність свій вибір.  Чому.

Я вважаю …..   тому, що ……

Молодці.  Дякую.  Підсумок.

 

VІІ. Студія  « Акторської майстерності»

 

 Поглянемо, а що вже вміємо і знаємо – нас запрошує студія акторської майстерності.

 

Читати в особах: як справжні актори на сцені і кіно. Так і ми спробуємо – розподілимо ролі та зіграємо

 Читання в особах.

 

Ніби й справжні актори.

VІІІ. Рефлекція

 

Мовно – логічне завдання

З прислів’їв вибрати те, що можне бути повчальним висновком до прочитаної казки.

– Лиска спить, а курей бачить.

  • Не пускай лиса в курник, а вовка в кошару.
  • Міняв тихо – поміняв лихо

 

Пояснити.

 

В нашій кіно школі є журналіст який бажає вас запитати:

Вправа « Мікрофон»

  • Яку казку читали?
  • Назвіть персонажів казки?
  • Чого вчить казка?

 (Дякуємо)

Завершився наш урок в кіношколі і ви задумайтесь: як працювали, чи були уважними, активними, якщо так то ви отримуєте диплом випускника кіно школи зеленого кольору, якщо працювали, старалися але дещо не вдалося – синій. Який барвистий наш клас. Ну що ж ви оволоділи майстерністю створення телепередач.

 

До зустрічі.

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 березня 2023
Переглядів
626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку