Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Леся Українка «Якби нам хата тепла…»"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Леся Українка «Якби нам хата тепла…»“. Метою уроку є: продовжувати знайомити учнів з творами великої української поетеси Лесі Українки; вдосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність читання.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Леся Українка «Якби нам хата тепла…»

Очікувані результати: продовжувати знайомити учнів з творами великої української поетеси Лесі Українки; вдосконалювати техніку читання віршованих творів, виразність, артистичність читання; розвивати пам'ять, естетичний смак, вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Під землею тягне кріт

До ведмедя в хату дріт,

Щоб весною у барліг

Подзвонити зайчик зміг.

2. Гра «Буквена арифметика»

— Розв’яжіть буквені приклади та прочитайте утворені слова.

Мо + ро + за – а = ... (мороз).

Ук + р – к + ок = ... (урок).

Ям + гу – му + ода = ... (ягода).

Шр – р + уб + а = ... (шуба).

Сір + че – р + унь – у = ... (січень).

Кн + и + ож – о + ука – у = ... (книжка).

3. Читайте. Намагайтеся зрозуміти, про що йдеться!

Шкодливий цап

На городі цап, цап

Капусточку хап, хап,

Борідкою трусь, трусь,

Капусточку хрусь, хрусь,

Ратичками туп, туп,

Капусточка хруп, хруп,

А за цапом дід, дід

З батурою хтось, хтось.

Цап як скоче: брик, брик,

На все село крик, крик,

На синяки дме, дме,

Вигукує: „Ме! ме!“

За ним Рябко та: „Гав! Гав!

Оце тобі, щоб не крав“.

— Прочитайте ще раз, зберігаючи ритм.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми ознайомимося ще з одним віршем. Хто є його автором, ви дізнаєтеся, пройшовши буквеним лабіринтом. Прочитайте кожну третю букву в рядочках і назвіть автора.

Н В Л П Ч Е Д Б С О Ю Я (Леся)

А Є У Р Ж К Т В Р У Я А О Ю Ї П Б Н Х Г К Ц З А (Українка)

— Що ви пам’ятаєте про Лесю Українку?

— Які твори поетеси вам відомі?

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання вірша «Якби нам хата тепла…»

1) Гра «Передбачення»

— Прочитайте назву вірша Лесі Українки.

— Як ви гадаєте, про кого і про що йдеться у творі?

2) Виразне читання вірша вчителем

Якби нам хата тепла

та люди добрі, 
казали б ми казку, 
баяли байку 
до самого світу... 
За темними борами, 
та за глибокими морями, 
та за високими горами, 
то єсть там дивний-предивний край, 
де панує Урай. 
Що в тому краю сонце не сідає, 
місяць не погасає, 
а ясні зорі по полю ходять, 
таночки водять... 

Отож у найкращої зорі та знайшовся син

Білий Палянин.

На личку білий,

на вроду милий,

золотий волос по вітру має,

а срібна зброя в рученьках сяє…

От як став Білий Палянин до літ доходжати,

став він собі думати-гадати,

про своє життя розважати.

З усіх я, - каже, - вродою вдався,

А ще ж бо я долі не діждався.

Порадь мені, Зірнице-мати,

де мені пари шукати:

чи межи боярством,

преславним лицарством,

чи межи князівством,

чи межи простим поспільством?

Що хіба яка царівна

та була б мені рівна…

От і пішов він до синього моря

і розіклав на березі перлове намисто…

От і розбіглася на морі супротивна хвиля,

а з тої хвилі вилетіли коні,

як жар червоні,

у червону колясу запряжені…

А на тій колясі…

— Хто головний герой вірша?

3) Словникова робота

Баяти – розповідати.

До самого світу – до світанку.

Бір – сосновий або мішаний (з переважанням сосни) ліс.

Маяти – розвіватись.

Розважати – розмірковувати.

Поспільство – простий люд.

Супротивний – зустрічний, розташований навпроти.

Читання стовпчиків слів луною за вчителем.

баяли   борами  

морями  єсть   

Урай  дивний-предивний

погасає  таночки

найкращої знайшовся

Палянин  вроду

волос  доходжати

діждався думати-гадати

порадь  Зірнице-мати

боярством  лицарством

князівством преславним

розіклав  перлове

колясу  запряжені

— Прочитайте слова, що називають назву предмета; дію предмета.

Фізкультхвилинка

4) Виразне читання вірша учнями

— Які думки викликав у вас вірш Лесі Українки?

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Де знаходиться дивний-предивний край?

— Що там відбувається? Знайдіть його опис.

— Хто такий Білий Палянин?

— Яка у нього зовнішність? Зачитайте.

— Про що він став думати-гадати?

— Куди він пішов?

— Що тоді трапилось?

— Хто, на вашу дімку, міг бути в колясці? Спробуйте скласти продовження казки.

— Доведіть словами з тексту вірша, що описаний край справді був дивний-предивний.

6) Гра «Добери риму»

Борами … (морями, горами)

край … (Урай)

сідає … (погасає)

ходять … (водять)

син … (Палянин)

білий … (милий)

має … (сяє)

доходжати … (думати-гадати, розважати)

вдався … (діждався)

мати … (шукати)

боярством … (лицарством, князівством, поспільством)

царівна … (рівна)

коні … (червоні, запряжені)

7) Гра «Диктор телебачення».

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

2. Робота за ілюстрацією

— Розгляньте ілюстрацію до вірша Лесі Українки.

— Які слова вірша вона ілюструє?

— Придумайте продовження вірша.

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Чи сподобався вам вірш Лесі Українки?

— З яким настроєм закінчуєте урок?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірш. Намалювати до нього малюнок.

doc
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
2159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку