Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Олександр Олесь «В дитинстві ще давно…», «Жив собі зайчик», «Капустонька»"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Олександр Олесь «В дитинстві ще давно…», «Жив собі зайчик», «Капустонька»“. Метою уроку є: продовжити знайомити учнів з творчістю Олександра Олеся; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати навички роботи над текстом; вчити сприймати змальовані словами образи природи, відчувати образність художнього слова.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Олександр Олесь «В дитинстві ще давно…», «Жив собі зайчик», «Капустонька»

Очікувані результати: продовжити знайомити учнів з творчістю Олександра Олеся; вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати навички роботи над текстом; вчити сприймати змальовані словами образи природи, відчувати образність художнього слова; розвивати зв’язне мослення, образне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до природи, до самого себе.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота з скоромовкою

Мишка Наташка з’їла всю кашку.

Сумно без каші миші Наташі.

2. Читайте, додаючи склади!

Мали — ... (на)  лимо — ...(над)

воро — ... (на)  бузи — ... (на)

воро — ... (та)  мор — ... (ква)

маши — ... (на) лопа — ... (та)

сини — ... (ця)

3. Гра « Утвори зменшувальне поетичне слово»

Зима – зимонька

дівчина  - … ( дівчинка, дівчаточко)

хлопець - … ( хлопчик, хлопчаточко)

черешні -… ( черешеньки)

дерево - …( деревце)

руки  - … ( ручки, рученята)

хата - … ( хатонька)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо знайомитись з творами Олександра Олеся, прочитаємо ще три його вірші. Якщо уважно вчитаєтесь в поетичні рядки Олександра Олеся – відчуєте, як навколишній світ виграє неповторними звуками та різнобарв’ям кольорів. Як тонко автор зумів передати привабливість кожної пори року! З якою любов’ю до всього живого на землі розповів про зайчиків і жайворонків, лебедів і метеликів, снігурів і білок, щигликів і бджілок!

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання вірша «В дитинстві ще давно…»

В дитинстві ще давно, давно колись
Я вибіг з хати в день майовий…
Шумів травою степ шовковий,
Сміявся день, пісні лились…

Весь Божий світ сміявсь, радів…
Раділо сонце, ниви, луки…
І я не виніс щастя-муки,
І задзвеніли в серці звуки,
І розітнувсь мій перший спів…

1) Виразне читання вірша вчителем

— Про що ви прослухали вірш?

— Що запам’ятав поет зі свого дитинства?

— Визначте настрій вірша. Які слова його створюють?

2) Словникова робота

Майовий – травневий, зелений.

Розітнутись – лунати дзвінко.

Читання стовпчиків слів на одному диханні

Дитинстві   майовий

шовковий   лились

сміявсь   виніс

щастя-муки  задзвеніли

розітнувсь

— Знайдіть слова, які відповідають на питання що?

3) Читання вірша учнями вголос

— З якою інтонацією читається вірш? (піднесено, із захопленням)

4) Аналіз вірша з елементами вибіркового читання

— Коли автор вибіг з хати?

Якою автор описує природу?

— Хто є дійовими особами вірша?

Чому автор не виніс «щастя-муки»?

— Що автор зробив в кінці вірша?

5) Словесне малювання

Які б малюнки зробили до вірша?

6) Гра «Відшукай риму»

Колись - … (лились)

Майовий - … (шовковий)

Радів - … (спів)

Луки - … (щастя-муки, звуки)

Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два –нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

Хто зуміє присідати

І ногам роботу дати?

Раз – піднялись, два – присіли,

Хай мужніє наше тіло.

Хто втомився присідати,

Може вже відпочивати.

Руки в боки, руки так,

Руки вгору, як вітряк.

2. Опрацювання вірша «Жив собі зайчик»

Жив собі зайчик в бузиновій хатці,
Мився з миски, спав на канапці,
Мав кожуха і сіренькі капці.
Сіяв моркву, редьку і капусту,
Щоб не було в животику пусто,
А в коморі щоб лежало густо.

1) Самостійне мовчазне читання вірша учнями

— Яким настроєм пройнятий вірш?

2) Словникова робота

Бузиновий – зроблений з бузини, куща з чорними або червоними ягодами.

Канапка – те саме, що диван.

Капці – мяке кімнатне взуття.

Читання стовпчиків слів на одному диханні

Бузиновій   канапці

кожуха  капці

редьку   животику

коморі   лежало

3) Читання вірша учнями вголос

4) Аналіз вірша з елементами вибіркового читання

— Про кого цей вірш?

— Де жив зайчик?

— Де він спав?

— Що він мав?

— Чим займався зайчик?

— Чи погоджуєтесь ви, що зайчик був дбайливим? Якщо так, доведіть словами з вірша.

5) Словесне малювання

— До яких слів вірша вам захотілось би виконати малюнок? Що на ньому буде зображено?

6) Гра «Відшукай риму»

Хатці - … (канапці, капці)

Капусту - … (пусто, густо)

3. Опрацювання вірша «Капустонька»

Покинута, занедбана на лугу,
Зеленіє капустонька в снігу,
А до неї стежечку не одну
Протоптали ніженьки по лану.
Догадайтесь, дітоньки, ви самі,
Хто ці робить стежечки у зимі.
Я вам в цьому віршику не скажу,
Бо сам ще раз подивитися побіжу.

1) Робота над заголовком

Прочитайте назву вірша.

Як ви вважаєте, про що йтиметься у вірші?

2) Читання вірша вчителем

Який настрій викликав вірш?

3) Словникова робота

Занедбаний – неохайний, за яким не доглядають.

Читання стовпчиків слів на одному диханні

Занедбана  капустонька

стежечку  протоптали

ніженьки  дітоньки

— Прочитайте слова, які мають м’які звуки.

4) Читання вірша учнями

— Чим вірш Олександра Олеся схожий на загадку?

5) Аналіз вірша з елементами вибіркового читання

— Де знаходиться капустонька?

— Що знаходиться біля неї?

— Хто на вашу думку протоптав стежку до капусти?

— Куди побіг автор?

6) Виразне читання вірша учнями

— Прочитайте вірш вголос, намагаючись передати його настрій.

7) Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

8) Гра «Хвиля»

Ведучий задає тон і темп гри. Вірш читається так, ніби хвиля прибивається до берега і відходить від нього: тихо — голосніше — голосно — тихіше — тихо — голосніше тощо.

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Вірші якого поета ми сьогодні вивчали?

— Чи сподобались вам твори?

— Які почуття викликали у вас вірші Олександра Олеся?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірші.

doc
Додано
26 лютого
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку