Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить" (В.Осєєва "Сини", В.Сухомлинський "Сьома дочка")

Про матеріал

Урок-гра "Що? Де? Коли?" з літературного читання в 2 класі з використанням різних фронтальних, парних та групових форм роботи. Конспект містить додатки з необхідним роздатковим матеріалом.

Перегляд файлу

Урок-гра Що? Де? Коли?

з літературного читання

в 2 класі

 Тема: «На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить» (В.Осєєва «Сини»; В.Сухомлинський «Сьома дочка»)

 

 

Мета:  ознайомити з творами В.Осєєвої та В.Сухомлинського; удосконалювати техніку читання; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти прочитані твори, давати характеристику  дійових осіб, читати текст за особами; виховувати працелюбність, бажання по-справжньому допомагати мамі.

 Обладнання: силуети звірів( зайця, миші, ведмедя, слоненя, білки ), рулетка, картки для роботи в парах, індивідуальної роботи, конверти з листами, картки для розчитування.

 

                          Хід уроку

 

 I. Організація классу    

  Пролунав дзвінок,         

  Починаємо урок,

  Працюватимем старанно,

  Щоб почули всі в кінці,

  Що у нашім другім класі

  Діти просто молодці!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Вступне слово вчителя

 -Надумали звірі своїх дітей теж грамоти навчити. Збудували школу, зібрали всіх звіряток докупи й посадили за новенькі парти.

Надворі сонечко сяє, снігу намело, вітерець повіває, а в класі тихо.

Звірята сиділи спокійно та слухали вчителя. Тільки зайченя Куций Хвіст усе поглядало у віконце – дуже йому хотілося побігати, побавитися. Інші звірята, дивлячись на нього, і собі позіхали.

  Позіхнути захотілося й вчительці – Білочці. Але вона все ж таки стрималась, підвелася і почала стукати хворостинкою по класній дошці. У цей час Куций хвіст підвів лапку..

-Вчителе Білочко, - сказав він, у мене є ідея. Давайте зіграємо з учнями сусідньої школи в гру «Що? Де? Коли?».

Учителька погодилася.

-Отже, давайте спробуємо виконати ті завдання, які пропонують нам звірята.

 

2.Артикуляційна гімнастика  (Вчитель крутить дзигу)

- Перше завдання нам принесла Мишка.

             Урок читання починаймо без запинки

             з артикуляційної розминки.

  • Наче маляром працюю –

0004-008-Pribezhala-k-teremochku-myshka-norushka-i-stala-v-nej-zhitПіднебіння побілю я.

  • Мов шкідливе мишеня,

Язик зловлю за кінчик я.

  • Щоб язик свій добре розслабляти.

Слід його губами прасувати.

  • На морозі змерзли руки?

Швидше ти на них похукай!

  • Щоб зуби всі були біленькі,

       Їх слід почистити гарненько.

  • Язик стрибнув, неначе зайчик,

І заховався за парканчик.

  • Тік-так, так-тік –

Наче маятник язик.

 

3.Розчитування за складовою таблицею

Д/г «Клубочок» (Читання складів з буквою П, намотуючи «клубочок»: па, па-по, па-по-пу…)

 

4.Чистомовка

      Ан-ан-ан дме холодний вітрюган. (голосно)

     Це-це-це сипле сніг прямо в лице. (звичайно)

     Уха-уха-уха щипа мороз ніс і вуха. (звичайно)

     Имо-имо-имо до хати біжимо. (тихо)

 

5.Перевірка домашнього завдання

1)читання;

2)переказ (в парах): - д/г «Обличчям до обличчя»

           1 учень – «Помічниці»;

           2 учень – «З кого песик приклад бере».

3)д/г «Хто що робив?» (Запис на дошці)                                     

Побачила

Розвішує             Оля

Запитала           Ліда

Почистила         тітка Одарка

Витирала

4)д/г «Розвідники»

І ряд – скільки разів зустрічали слово «Оля» (3);

ІІ ряд – скільки разів зустрічали слово «Ліда» (4).

5)д/г «Незнайко» (Вчитель читає речення, допускаючи помилки, а учні кажуть, що неправильно)

  • Хто це просто зі слоїка варення вилив і на скатертину наляпав?
  • Це песик Пушко!
  • animal12А за декілька днів нова пригода.
  • Спокійно похитала головою бабуся.

 

 

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

1.Повідомлення теми уроку (Вчитель крутить дзигу)

- Слоненя просить виконати такі завдання.

-Сьогодні ми продовжимо на нашому уроці-грі опрацьовувати твори з розділу. Якого? (Запис на дошці)

      на      мів          на рід        тутвиростає     д   л       м    я                

 м’я  сі

 

рід     до      ка 

 

 

2.Опацювання оповідання В.Осєєвої «Сини» (Вчитель крутить дзигу)

-А ведмедик хоче дізнатися, як ви читаєте.

1)Читання вчителем

-Які дійові особи в цьому оповіданні?

teddy bear2)Словникова робота (слова записані на дошці):

жінки                

дідусь                 розпліскується

камінчик            перевертається

соловейком        заслухались

заливається      камінчик

-Знайдіть «зайве» слово в стовпчиках.

-Як ви розумієте слово «спритний»? (прудкий, проворний, жвавий).

3)Повторне читання:

  • Самозамір (Учні пошепки читають текст 1 хвилину. Вчитель дає команду «стоп»- учні роблять помітку там, де зупинилися читати. Так само читають ще два рази.);
  • Губки (Читання очима);
  • Вправа «сніжинка» (Читає той учень, на парту якого «впала» сніжинка).                 

4)Аналіз фактичного змісту

  • Відповіді на запитання:

-Між ким відбулася розмова?

-Чим вихвалялися жінки?

-Що помітив дідусь?

  • д/г «Голівка – хвостик» (Вчитель читає початок, а учні знаходять кінець речення)
  • І старенький дідусь…
  • Набрали жінки …
  • Аж раптом…

 

  • …три хлопці вибігли.

 

  • …сів відпочити на камінь.

 

  • …повні відра води.

3.Фізкультхвилинка «Я малюю зайчика для вас»  (Вчитель крутить дзигу)

- Куций Хвіст все ж таки не може всидіти, тому пропонує нам відпочити.

4.Опрацювання твору В.Сухомлинського «Сьома дочка» (Вчитель крутить дзигу)

- А вчителька Білочка пропонує прочитати наступне оповідання.

1)читання підготовленими учнями

-Про кого прочитали?

-д/г «Компютер» : один учень називає по черзі букви в слові Дочка, а інші – «набирають» на «компютері» (додаток №1) 

msk132)словникова робота (слова – на карточках для кожного учня):

сказала

промовила

щебетала

-вправа «Світлофор» (Розфарбувати першу частину слів червоним кольором, останню – зеленим, середину слова – жовтим. Прочитати спочатку ті частинки, що зафарбовані червоним, потім ті, що жовтим, потім – зелені:

сказала

промовила

щебетала);

-вправа «Блискавка» (Прочитати швидко слова).

3)Повторне читання

-д/г «Небо – земля» (По команді «земля» учні читають текст, «небо» - підводять очі і дають відповідь на запитання вчителя, і так до кінця оповідання)

      -Куди поїхала мати?

      -Як довго її не було вдома?

      -Що сказала перша, друга, третя дочка?

      -Хто з дочок по-справжньому любить матір?

-д/г «Диктор телебачення» (Учні читають, відриваючи погляд від тексту)

-фронтально

 

5. «Довідкове бюро» (додаток №2)

(Сильні діти читають біографію письменників)

-В.Осєєва;

-В.Сухомлинський.

 

6.Робота над прислівями (робота в парах) (Скласти прислівя з частинок)

-Готуючись до зими звірята зробили запаси, якими хочуть поділитися з нами. Складіть прислівя.

  • Не вір словам, а вір ділам.
  • Без роботи день роком стає.
  • Чия відвага, того й перемога.

-Яке прислів’я відповідає змісту оповідання?

(додаток №3)

 

 

ІV.Підсумок уроку

-Чи сподобалась вам гра?

-А чи сподобалось грати лісовим мешканцям, зараз дізнаємось.

Ой, поки ми грали найшла снігова хмара і сніжинки поставили зайві букви. Якщо ви закреслите букви И, то прочитаєте слово.

снеж

  • снежтуча

 

 

 

 

 

 

снежснеж   ИМИОИИЛИОИИДИЦИИІИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Й Ц У К Е Н Г Ш Щ З Х Ї

 

    Ф    І В А П Р О Л Д Ж Є

 

  Я Ч С М И Т Ь Б Ю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

 

 

 

 

Біографія

Валентини Олександрівни

Осєєвої

 

Валентина Олександрівна народилася 28 квітня 1902року. В юні роки Валентина Осєєва мріяла стати актрисою та навіть вступила на акторський факультет в Києві. Але сімя переїхала до Москви. В 21 рік юна Валя Осєєва зрозуміла, що вона хоче займатися вихованням дітей. 16 років вона працювала вихователем з безпритульними дітьми. У вільний час любила вигадувати ігри для дітей. Саме діти змусили її віднести в редакцію перше оповідання – «Гришка».

Осєєва писала багато для малюків – вірші, казки, короткі оповідання.

Померла письменниця 5 липня 1969 року в Москві.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біографія

Василя Олександровича

Сухомлинського

 

Народився Василь 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області  у незаможній селянській родині.
Батько його, Олександр Омелянович, працював по найму як тесляр і столяр.
Мати – Оксана Юдівна – вела домашнє господарство, ткала полотно, фарбувала його і шила одяг не лише для своєї сім'ї, а й односельцям. Гарно вишивала. Багато уваги приділяла вихованню дітей: Івана, Василя, Сергія, Меланії. Вчила добру, чесності, людяності. Довгими зимовими вечорами за прядивом чи шитвом розповідала дітям казки, цікаві історії, читала книжки.
У 1926-1933 роках В.О. Сухомлинський навчався у Василівській семирічній школі, де був одним з кращих учнів. Вчився добре, старанно, любив читати, гарно малював. Щоб зібрати гроші на книги, фарби, зошити, разом з однолітками та братами ходили на Новий рік посівати та щедрувати. У дитячому садку, який діяв в селі на період літніх канікул йому доручали бути помічником вихователя. Він доглядав малюків, розповідав їм казки, читав книжки, проводив веселі ігри. Тому і вибір професії був не випадковий.

 

 

Додаток №3

0011-013-Morkovka0011-013-Morkovka0011-013-Morkovka 

         Не                                                вір                                        словам, 

 

 

0011-013-Morkovka0011-013-Morkovka 

0011-013-Morkovka   

                 а                                                           вір                                  ділам.                                                                                                                     

 

 

12721844754920Pg12721844754920Pg12721844754920Pg 

 

 

             Без                                                     роботи                              день     

 

12721844754920Pg12721844754920Pg 

 

роком                                              стає.

 

 

kolosky 

koloskykolosky 

 

Чия                               відвага,     того

 

 

koloskykolosky 

 й                                перемога.

docx
Додано
16 грудня 2018
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку