Мета: учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику глибоко відчувати казку, її героїв, засуджувати хитрість, підступність, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати любов до народної творчості виховувати чесність, порядність.
Скринька українських народних казок .
«Лисичка – сестричка»
Конспект уроку
з літературного читання
у 2 класі
2017
Тема. Скринька українських народних казок . «Лисичка – сестричка». Повтор у казці.
Мета: Мета: учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику глибоко відчувати казку, її героїв, засуджувати хитрість, підступність, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати любов до народної творчості виховувати чесність, порядність.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Звернення вчителя.
- Які жанри усної народної творчості ви знаєте?
- Що таке казка? Які казки називають народними? Авторськими?
- Які народні казки ми вже читали. Хто є головними героями?
Із казкою ми вже стрічались не раз.
І знову вона завітає у клас.
В казках є завжди перешкоди та знаю
Для творчих дітей їх ніколи не має.
2. Прочитайте прислів'я, поясніть зміст.
Казки малі, а розуму в них багато!
- Ми продовжимо сьогодні знайомство з українськими народними казками. А щоб гарно читали, проведемо «Мовну розминку».
А де ж наш пустун – язичок?
Заховався за біленький тиночок.
Ліг на бочок і мовчок.
А ми його зараз розбудимо…
Поплямкали губками,
Поклацали зубками.
Посичали гускою: с-с-с
Поздзижчали комариком: дз-з-з
Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.
3. Робота з чистомовками.
Ла ла ла казка в гості завітала.
Ки ки ки її читаєм залюбки.
Ру ру ру вчить вона нас добру.
Ло ло ло переможе добро.
- Яку особливість казки ви помітили у нашій чистомовці?
Ла ла ла лиска хитрою була.
Лі лі лі крала курочок в селі
Лу лу лу я лисицю ту знайду
Ли ли ли ти, лисице, не кради!
- Про кого розповідається в чистомовці? Якою описують лисичку?
ІІ. Основна частина.
Лисичка – сестричка – це одна з найулюбленіших героїнь українських народних казок. Про неї складено багато пісень. Про лисичку люблять писати поети. Прочитаємо вірш вголос хором.
1)Вірш – загадка.
Хто у нас така гарненька,
Білогруда та раденька?
Миші, зайці, не баріться,
Бо вполює вас лисиця.
Вчора зайців не знайшла –
Підкралася до села …
...Щось не чуть «ку-ку-рі-ку»
У бабусі в курнику...
Мабуть лисичка з’їла півника.
Лисиця – руда (хитра, спритна, пишно хвоста, білогруда, підступна)
Повідомлення № 1
Лапи в лисиці на зиму обростають густою шерстю. Лисиця взимку, ніби у валянках, і лапки їй не мерзнуть навіть у сильні морози.
Повідомлення №2
Відомо більше 10 видів лисиць.
Хитрує лисиця не лише в казках, а й у повсякденному житті. Не раз, наприклад, спостерігали, як лисиця обдурює птахів: перекинеться на бік, відкине лапи - лежить не ворухнеться, ніби мертва.
Повідомлення №3
Лисиця дуже любить поласувати мишами. А щоб спіймати мишку, їй часто доводиться добре пострибати - здалеку її рухи нагадують танок.
Повідомлення №4
Раз на рік у норі лисиці з'являються лисенята. Іноді їх буває більше 10. Вони сліпі, глухі, вкриті темно-бурою шерстю.
Повідомлення №5
Лисиця в норах робить запасні ходи, де переховується від переслідування. Часто лисиці займають нори інших звірів - борсуків, бабаків.
4) Гра «Додай літеру»
Слова спокійно жили в книжці,
В яку вдалось прокрастись мишці.
Вона початки відкусила
У себе в нірці положила.
(Л) исичка, (к) урочка, (к) ачечка, (п) ір' ячко, (х) востик.
Сьогодні ми прочитаємо уривки з української народної казки « Лисичка – сестричка».
Бесіда з елементами аналізу.
Відтворити подальший розвиток подій за малюнками.
- Куди втекла лисичка?
- Де сидів собака?
- З ким затіяла розмову лисичка?
- Як вона зверталася до вух, очей, ніг?
Що лисичка пообіцяла їм?
зухвала
привітна
підступна
Лисичка весела
улеслива
хитра
добра
Лисичка – сестричка до лісу ходила,
Лисичка курятинки з' їсти …. (хотіла)
Та тільки лисичка до ферми добралась,
Всі кури й курчатка в курник …. (поховались).
Казка – це вигадка, та в ній щось повчальне розумій!
ІІІ. Заключна частина.
В підручнику ми прочитали тільки уривки з казки. І це не всі вже пригоди лисички з цієї казки. І не тільки лисички. Кого ще обдурила лисичка і хто поплатився своїми хвостиками , дізнаєтесь, коли прочитаєте казку до кінця.
2.Завдання на картці «Оживити героя» (Домалювати хвоста лисичці)
Любі хлопчики й дівчатка !
Закінчується наш урок!
А вам хочу побажати -
Казок багато прочитати.
(Для гостей уроку)
А вам я хочу побажати, щоб ніколи
Не лишав вас світ казковий.
Щоб ми з вами радо зустрічались
І завжди щиро усміхались.