Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему "Скринька українських народних казок. Лисичка - сестричка".

Про матеріал

Мета: учити учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику глибоко відчувати казку, її героїв, засуджувати хитрість, підступність, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати любов до народної творчості виховувати чесність, порядність.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Скринька українських    народних казок .

«Лисичка – сестричка»

 

Конспект уроку

з літературного читання

у 2 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             2017

 Тема.   Скринька українських    народних казок . «Лисичка – сестричка». Повтор у казці.

 

Мета:  Мета:  учити  учнів свідомо і виразно читати казки; розвивати вміння виділяти в тексті дійових осіб, давати їм характеристику глибоко відчувати казку, її героїв, засуджувати хитрість, підступність, боротися з ними у повсякденному житті; розвивати вміння читати за особами, переказувати; виховувати любов до народної творчості виховувати чесність, порядність.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Хід уроку

 

І. Вступна частина.

1. Звернення вчителя.

 

- Які жанри  усної народної творчості ви знаєте?

- Що таке казка?   Які  казки називають народними? Авторськими?

- Які народні казки ми вже читали. Хто є головними героями?

 

Із казкою ми вже стрічались не раз.

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди та знаю

Для творчих дітей їх ніколи не має.

 

2. Прочитайте прислів'я, поясніть зміст.

Казки малі, а розуму в них багато!

 

- Ми продовжимо сьогодні знайомство з українськими народними казками. А щоб гарно читали, проведемо «Мовну розминку».

 

А де ж наш пустун – язичок?

Заховався за біленький тиночок.

 Ліг на бочок і мовчок.

А ми його зараз розбудимо…

 

 Поплямкали губками,

Поклацали зубками.

Посичали гускою: с-с-с

Поздзижчали комариком: дз-з-з

Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.

3. Робота з чистомовками.

 

Ла ла ла казка в гості завітала.

Ки ки ки її читаєм залюбки.

Ру ру ру вчить вона нас добру.

Ло ло ло переможе добро.

 

- Яку особливість казки ви помітили у нашій чистомовці?

 

Ла ла ла лиска хитрою була.

Лі лі лі крала курочок в селі

Лу лу лу я лисицю ту знайду

Ли ли ли ти, лисице, не кради!

 

- Про кого розповідається в чистомовці? Якою описують лисичку?

 

ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація життєвого досвіду дітей.

   Лисичка – сестричка – це одна з найулюбленіших героїнь українських народних казок. Про неї складено багато пісень. Про лисичку люблять писати поети. Прочитаємо вірш вголос хором.

 

 

1)Вірш – загадка.

Хто у нас така гарненька,   

Білогруда та раденька? 

Миші, зайці, не баріться,    

Бо вполює вас лисиця.

Вчора зайців не знайшла –

Підкралася до села …

...Щось не чуть «ку-ку-рі-ку»    

 У бабусі в курнику...

 

Мабуть лисичка з’їла півника.

 

  1. Продовжте речення.

Лисиця – руда (хитра, спритна, пишно хвоста, білогруда, підступна)

 

  1.  У нас на уроці працюють науковці. Давайте запитаємо у них цікаві факти про лисицю.

 

Повідомлення № 1
Лапи в лисиці на зиму обростають густою шерстю. Лисиця взимку, ніби у валянках, і лапки їй не мерзнуть навіть у сильні морози.
Повідомлення №2
Відомо більше 10 видів лисиць.
Хитрує лисиця не лише в казках, а й у повсякденному житті. Не раз, наприклад, спостерігали, як лисиця обдурює птахів: перекинеться на бік, відкине лапи - лежить не ворухнеться, ніби мертва.
Повідомлення №3
Лисиця дуже любить поласувати мишами. А щоб спіймати мишку, їй часто доводиться добре пострибати - здалеку її рухи нагадують танок.
Повідомлення №4
Раз на рік у норі лисиці з'являються лисенята. Іноді їх буває більше 10. Вони сліпі, глухі, вкриті темно-бурою шерстю.
Повідомлення №5
Лисиця в норах робить запасні ходи, де переховується від переслідування. Часто лисиці займають нори інших звірів - борсуків, бабаків.

4) Гра «Додай літеру»

 

Слова спокійно жили в книжці,

В яку вдалось прокрастись мишці.

Вона початки відкусила

У себе в нірці положила.

 

(Л) исичка, (к) урочка,  (к) ачечка,  (п) ір' ячко,  (х) востик.

 

  1. Повідомлення теми уроку.

 

  • З якої казки ці слова? Про що буде розповідатися в казці з цими словами?

Сьогодні ми  прочитаємо уривки з  української  народної  казки  « Лисичка – сестричка».

 

  1. Слухання казки

 

Бесіда з елементами аналізу.

 

  1. Що вдалося вкрасти лисичці?
  2. До кого лисичка попросилася переночувати?
  3. Що зробила лисичка вночі?
  4. Кого вона звинуватила в зникненні курочки?
  5. Що лисичка вимагала у хазяїна?

 

  1. Виконання завдання на с. 39, підручника.

Відтворити подальший  розвиток подій за малюнками.

  1. За нібито вкрадене ягня хитра лисичка випросила в хазяїна невістку. Однак дорогою з'ясувалося, що в мішечку сидів … .
  2. Як ви вважаєте, хто б це міг бути?

 

  1. Слухання продовження казки  (до слів вбігла лисичка у нору).

 

  1. Дочитування казки вголос «ланцюжком»
  2. Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.

 

- Куди  втекла лисичка?

- Де сидів собака?

- З ким затіяла розмову лисичка?

- Як вона зверталася до вух, очей, ніг?

Що лисичка пообіцяла їм?

  1. Чому розсердився хвіст?
  2. Що зробила лисиця з хвостом?
  3. Чим усе закінчилося?

 

 

  1. Стрілочкою з'єднайте  ті ознаки, які підходять до головного героя казки «Лисичка – сестричка».

                                         зухвала

                                         привітна

                                         підступна

Лисичка                           весела

                                                   улеслива

                                                   хитра

                                                  добра

 

  1. Робота в парах «Добери рими».

 

Лисичка – сестричка до лісу ходила,

Лисичка курятинки з' їсти   ….  (хотіла)

 

Та тільки лисичка до ферми добралась,

Всі кури й курчатка в курник ….  (поховались).

 

 

  1. Робота з прислів'ям.

 

Казка – це вигадка, та в ній щось повчальне розумій!

 

  1. Поясніть зміст прислів’я.
  2. Чого вчить нас ця казка? ( Не бути хитрим, не обманювати, а бути як люди, що прихистили лисицю).

 

ІІІ. Заключна частина.

 

  В підручнику ми прочитали тільки уривки з казки. І це не всі вже пригоди лисички з цієї казки. І не тільки лисички. Кого ще обдурила лисичка і хто поплатився своїми хвостиками , дізнаєтесь, коли прочитаєте казку до кінця.

 

  1. Гра «Розмова по телефону» (Уявіть, що когось із вас не було сьогодні на уроці. Зателефонуйте своєму однокласнику і дізнайтеся новини з уроку).

 

  1. Як потрапити в країну Казок? (Читати.)

 

  1. Пояснення домашнього завдання.
  1.             Читати і переказувати казку.

                2.Завдання на картці  «Оживити героя»  (Домалювати хвоста лисичці)

 

Любі  хлопчики  й  дівчатка !

Закінчується наш урок!

А  вам  хочу  побажати -

Казок  багато  прочитати.

 

 

(Для гостей уроку)

 

А  вам  я  хочу  побажати,  щоб  ніколи

Не  лишав  вас  світ  казковий.

Щоб  ми  з  вами  радо  зустрічались

І  завжди  щиро  усміхались.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бортнік Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
2663
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку