Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "В.Сухомлинський «Вічна тополя», «Де беруться срібні павутинки»"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "В.Сухомлинський «Вічна тополя», «Де беруться срібні павутинки»“. Метою уроку є: продовжувати знайомити учнів з творчістю В.Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного й виразного читання; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання, вміння формувати оцінні судження.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: В.Сухомлинський «Вічна тополя», «Де беруться срібні павутинки»

Очікувані результати: продовжувати знайомити учнів з творчістю В.Сухомлинського; вдосконалювати навички правильного й виразного читання; розвивати вміння передавати різні почуття під час читання, вміння формувати оцінні судження; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати пам'ять, увагу; виховувати любов до природи, до Батьківщини.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над чистомовкою

Аха-аха-аха — а де ж наша черепаха?

Оня-оня-оня — черепаха наша соня.

Ів-ів-ів — до весняних теплих днів

Оню-оню-оню — не турбуйте нашу соню.

Ішки-ішки-ішки — хай поспить вона ще трішки.

2. Читайте швидко, чітко!

сік сік сік сім

рік рак рік рік

лід ліс ніс піч

жук бук бик бак

3. Додайте слово. Прочитайте вірш. Пам'ятайте про риму!

Під горою хвойний... (ліс),

За горою хижий... (лис).

Вкрита травами... (гора),

Збоку — лисяча... (нора).

В ній хитрюга неспроста

Від собак хова... (хвоста):

Як навідалась в... (курник),

То відразу ж півень... (зник).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

Серед літа, мов пір’їнки,

Стиха падають сніжинки.

Під віконечком у Олі

Цвітом вкрилися … (Тополі)

— Що ви знаєте про цю рослину?

— Сьогодні ми ознайомимося з творами Василя Сухомлинського, присвяченими цій рослині.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання оповідання «Вічна тополя»

1) Виразне читання оповідання вчителем

Вічна тополя

Стоїть край дороги стара-престара тополя. Узимку тривожно шумлять її голі віти, а весною покривається вона зеленим листям. Скільки й пам’ятаю, стоїть вона, як сторож.

Якось питаю маму:

 Скільки літ тополі? Хто її посадив?

 Не знаю, — відповідає мама. — Скільки й пам’ятаю, стоїть тополя край дороги. Завжди однакова.

Питаю старого-престарого дідуся:

Скажіть, будь ласка, скільки літ тополі? Хто її посадив?

 Не пам’ятаю, — відповідає дідусь. — Завжди стоїть край дороги. Скільки й знаюросте собі й росте. Люди приходять і відходять, а тополя завжди росте.

Може, це й не тополя, а легенда? Може, дерево це вічне? Може, вона народилася тоді, коли й наша Україна? Коли так, то вона — вічна, бо Україна наша — вічна.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання оповідання?

2) Словникова робота

Престара   тривожно

віти    покривається

сторож   однакова

відходять   легенда

Читання слів луною за вчителем; буксиром у парах.

3) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту учнями, кожен у своєму темпі.

4) Виразне читання тексту учнями за абзацами

5) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

Що стоїть край дороги? Прочитайте опис тополі.

Що говорив про тополю кожен з героїв оповідання?

Прочитайте останній абзац тексту. Поміркуйте над його змістом і висловте свої думки.

Фізкультхвилинка

6) Гра «Читає Незнайко»

Учитель читає речення з тексту, навмисне припускаючись помилок. Учні мають помітити помилку, прочитати речення правильно.

 Узимку тривожно шумлять її зелені (голі) віти, а восени (весною) покривається вона зеленим листям.

 Скільки й пам’ятаю, росте (стоїть) тополя край дороги.

Люди приходять і йдуть (відходять), а тополя завжди росте.

7) Гра Засічка — кидок

За командою кидок — усі діти починають читати напівголосно текст.

За командою засічка — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово.

Цей текст таким самим чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів.)

Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — засічка поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються.

2. Опрацювання оповідання ««Де беруться срібні павутинки»

1) Самостійне мовчазне читання оповідання учнями

Де беруться срібні павутинки

Сидить старенька бабуся на сонці. А сонечко осіннє не пече, а тільки гріє ласкаво. Дивиться бабуся – у повітрі пливуть срібні павутинки.

Звідки вони пливуть, де вони беруться? питає у бабусі внучка.

А бабуся розповідає казку про ткача-павука. На високій тополі, що стоїть над шляхом, живе ткач-павучок. Сидить високо-високо, аж під самою хмарою. Ось як пливе біла хмаринка над тополею, то з неї сиплеться пух. Падає пух на тополю, а павучок ловить його й ловить. І пряде з  пушинок тонесенькі ниточки. З ниточок тче собі гніздечко. А зайві ниточки падають з тополі й летять-летять.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання оповідання?

2) Словникова робота

Павутинки   пливуть

ткача-павучка  сиплеться

пряде    пушинок

тонесенькі   тче   

Читання слів луною за вчителем; буксиром у парах.

3) Виразне читання тексту учнями за абзацами

4) Аналіз змісту тексту з елементами вибіркового читання

Що побачила бабуся?

Що у бабусі запитала онучка?

Яку казку розповіла бабуся. Прочитайте.

Де беруться срібні павутинки?

5) Гра Диктор телебачення

Учні читають оповідання, періодично відриваючи очі від тексту, щоб поглянути на глядачів.

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Які оповідання читали на сьогоднішньому уроці?

— Яка основна думка кожного оповідання?

— Який висновок для себе зробили?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати і переказувати оповідання.

doc
Додано
19 квітня 2019
Переглядів
3927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку