Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему «Зачарувала все зима... Василь Чухліб «Зимова казка»

Про матеріал
Протягом усього уроку удосконалюються навички правильного, свідомого, виразного читання, формуються в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитанного, розвивається зв'язне мовлення учнів. Діти вчаться сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати, висловлюють рефлексивні та оцінні судження.
Перегляд файлу

                                                          Читання  2 клас

                Тема уроку «Зачарувала все зима... Василь Чухліб «Зимова казка»  

        Протягом усього уроку удосконалюються  навички правильного, свідомого, виразного читання, формуються в учнів уміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитанного, розвивається зв'язне мовлення учнів. Діти вчаться сприймати мету, яку ставить учитель, відповідно до неї планувати, моделювати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати, висловлюють рефлексивні та оцінні судження.

       Також вчаться володіти позитивними навичками спілкування, уміти налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання. Відбувається збагачення словникового запасу учнів, розширюється їх світогляд, виховуються естетичні почуття, любов до природи рідного краю, до Батьківщини.

 

з/п

Етапи уроку

Діяльність

вчителя

Діяльність   учасників

Час

І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.

 

 

 

 

ІV.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступна частина.

1.Організаційний

момент.

 

 

 

2. Психологічна настанова на урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуалізація опорних знань.

1.Робота над загадкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Вправа «Асоціації».

 

 

 

 

 

 

 

3.”Візуальне мистецтво”.

 

 

 

 

 

4.Слухання аудіо запису “Музика зими”.

 

5.Гра «Дискусія».

 

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

 

Cприйняття нового матеріалу.

1.Слово вчителя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Робота над оповіданням

В. Чухліба

«Зимова казка» (с. 59)

1)Гра«Передбачення».

 

 

 

 

2) Читання оповідання вчителем.

3) Перевірки первинного сприймання змісту твору.

 

 

3.”Довідкове бюро”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Робота в парах.

1)Гра «Пошуковці».

 

 

 

 

2)Гра «Хто який?»

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Відео фізхвилинка

“Сніжна зимова”.

Закріплення вивчених знань.

1.Вибіркове читання речень «сніжками».

 

 

 

 

 

 

 

2.Метод Волта Діснея.

 

 

 

 

 

Підсумок уроку.

1.Рефлексія

1)Гра «Подих Зими».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2)Поетична хвилинка.

 

 

 

 

 

 

 

2. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

   Ось і знову дзвінок лунає,

   Мелодійно і срібно звучить.

   Він до класу дітей скликає,

   Щоб успішно нового навчить.

 

 

— Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Аби впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

 

 

 

Мухи білі прилітають,

На головоньки сідають,

Замітають всі доріжки

І дарують діткам сніжки.

Хто ж дарує жартома

Білі мухи? Це... (зима).

— Які слова допомогли відгадати правильно загадку?

— Про які білі мухи йдеться?

 

— З чим асоціюється слово зима?

 

 

— Розгляньте зображення зимових краєвидів. Які ще ознаки зими на них можемо виділити?

 

 

 

 

 

 

-А давайте разом з вами створимо свої ілюстрації до оповідання.

— Як ви вважаєте, це тільки початок зими чи це зима вже вступила у свої права?

 

 

 

 

 

 

 

-Діти, які ще зимові картини ви собі уявили, слухаючи мелодію?

-А який настрій вона викликає у вас?

 

 

-Оберіть вислів, який вам до вподоби і підійдіть до таблички.

 

-Діти, які ще зимові картини ви собі уявили, слухаючи мелодію?

А який настрій вона викликає у вас?

 

-Об’єднайтеся у групу зі своїми однодумцями і доберіть аргументи на захист своєї позиції. Поясніть свій вибір.

 

 

-Сьогодні ми познайомимся із оповіданням Василя Чухліба «Зимова казка», дослідимо, що ж казкового відбувається взимку.

 

 

— Краса зимової природи завжди надихала митців, зокрема письменників. За допомогою художнього слова вони яскраво і точно передавали образи і зимового ранку, і засніженого лісу, і морозної ночі.

Отже вирушаймо у світ зимової краси і зимових див.

(Заворожила, перетворили на щось, захопила, підкорила своєму впливові тощо.)

 

 

 

 

— На ст. 59 прочитайте заголовок оповідання. Поміркуйте, про що воно буде.

- Чи сподобалось вам оповідання?

Що вас вразило? Здивувало?

Було несподіваним?

 

- Чи правильним виявилося ваше припущення про зміст казки?

— Що побачили діти на яблуні?

— Яким в оповіданні змальовано зимовий ранок?

— Як ви вважаєте, чому цей текст називається «Зимова казка»?

 

Пояснення значення незрозумілих слів.

Хурделиця - завірюха, хуртовина.

Димарі - труби для відведення диму з печі у приміщенні.

Держак - деталь предмета, за яку його тримають.

- Знайдіть слова, що означають назву предмета, ознаку предмета, дію предмета.

 

 

 

 

 

-Утворіть порівняння за текстом. Поясніть, як ви їх розумієте, за якою ознакою їх утворив автор.

Снігурі, мов .... (яблука).

Яблунька, наче ... (у цвіту).

Дахи, наче ... (з вати).

— Доберіть з тексту ознаки до слів.

Ранок (який?) ... (зимовий, сонячний, прозорий).

Дим (який?) ... (голубий).

Лопатки (які'?) ... (дерев’яні).

Казка (яка?) ... (зимова).

Яблука (які?) ... (червоні, круглобокі).

 

 

 

 

 

Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання.

— Хто є дійовими персонажами оповідання?

— Чим займалися діти вранці?

— Що спонукало до захоплення Тетянки і Тарасика?

— Що казкового побачили діти цього ранку?

 

1.Кожній групі  треба придумати за змістом запитання, які починались би словом: Що? Хто? Де? Чому? Як?

2.Підготовка карток для жеребкування .

3.Озвучення й запис питання на дошці.

4.Робота в группах.

 

 

 

-Діти, а давайте зараз відпочиваючи «спіймаємо подих Зими». Пропоную вам гру. Умови гри такі:

-Я буду вам читати слова, а ви, якщо зустрінуться слова на тему «Зима», плескайте в долоні.

Жовтий, холодний, м‘яч, м‘який, біла, пухнаста, квіти, мороз, квітень, сніжинка, агроном, грудень, завірюха, лісник, художник, ковзани, іграшки, снігопад.

 

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така (чудова)

Кружляють вальс сніжинки

( ніжні),

Зима пухка і (білосніжна)

Вона буває і серйозна:

Суха, і вітряна, й ( морозна)

А як насуне хмара сива,

Зима по – своєму ( красива)

А вранці іній – то обнова

Яка зима у нас? (казкова)

Виразно читати оповідання

(с. 59).

Скласти розповідь про зимову казку, що доводилося бачити.

-По бажанню, зробити власні книжки про зиму, на сторінках яких буде зібраний цікавий матеріал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти складають «асоціативний кущ» до слова “ЗИМА”.

Білосніжна, холодна,

чудова, люта, морозна, срібна, колюча, тощо.

 

 

Діти доводять свої думки.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 - Зима – це гарно.                       

2 - Я не знаю.                 

3 - Зима – не гарно.

 

 

 

Діти об’єднуються в групи і пояснюють свій вибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти висловлюють свої передбачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

Читають слова «луною» за учнем, який гарно читає.

Круглобокі, прозорий,

переливаються, держак, сонячний, зіперлася, сніговик, дерев’яний,  починається, хвіртка.

Діти добирають порівняння з тексту.

 

 

Діти добирають ознаки

з тексту.

 

 

 

 

 

 

Діти роблять рухи під музику.

 

 

 

В якого учня «влучив сніжок», той і відповідає.

 

 

 

 

Презентація роботи груп й підбиття підсумків.

 

 

20 с.

 

 

 

30 c.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

5хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 с.

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

2хв.

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3хв.

 

 

 

 

1хв.

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

6хв.

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

30 c.

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
24 червня 2021
Переглядів
1743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку