Конспект уроку з літературного читання на тему :"Особливості п"єси - казки.Будова п"єси."

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання на тему : Особливості п'єси-казки як жанру. Будова п'єси. Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено)(дія друга).

Мета: - формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з біографічними відомостями Нелі Шейко-Медведєвої та її творчістю; розширити знання школярів про п'єсу як жанр; поглибити ....

Перегляд файлу

Тема . Особливості п’єси-казки як жанру. Будова п’єси.                                      Неля Шейко-Медведєва «Лисиця, що впала з неба» (скорочено)(дія друга).

Мета:

- формування предметних компетентностей: продовжувати знайомити учнів з творчістю Нелі Шейко-Медведєвої; розширювати знання школярів про п'єсу як жанр; поглиблювати розуміння побудови тексту п'єси; вчити розрізняти характеристики дійових осіб за їхніми висловами, вчинками; розвивати творчі здібності учнів, дослідницькі якості; виховувати правдивість, відповідальність за свої вчинки, вміння тримати слово;

- формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати та прогнозувати в межах певного завдання;

комунікативної: навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

загальнокультурної: сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини.

Тип уроку: урок набуття нових знання

Міжпредметні зв’язки: українська мова , «Я у світі».

Обладнання: портрет Нелі Шейко - Медведєвої ; малюнки звірів, слова на картках, картки для розчитування.

      Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

2. Артикуляційні вправи

1) Навчіться швидко і чітко вимовляти буквосполучення.                                А)кпт, кфт, кшт, кст, ктщ; мгм ,ргм, тгм, пгм, фгм; ткр, ктр, дрт, ркт(стеж, щоб між приголосними не чувся призвук голосного);

Б)кфа, кпо, кту, кши, кси; рла, рло, рлу, рлі, рли;

В)пі,пє, пя, пьо, пю; би, бє, бя, бьо, бю.

2)Робота з чистомовкою.

 Ець-ець ель- подув сильний вітерець,

Аї-аї-аї- облітає листя в гаї,

Го-го-го- ми збираємо його,

Ас-ас-ас- принесемо його в клас.

3)Робота над скоромовкою.

Рута-м'ята розпустилась –

Ароматна і кріпка.

Бджоли та джмелі над нею

Наче пляшуть гопака!

Рома та Рита співають у хорі,

Ввечері разом гуляють на дворі,

Разом додому ідуть,як пора.

Рома та Рита – це  брат і сестра!

Перевірка домашнього завдання

ІІ. Основна частина

1.Етап до текстової діяльності

1) Гра» Слова читайте – героя називайте».

Учитель показує слова на картках.

Донечка, хазяєчка, вертуха, внучка, помічниця, рукодільниця -…(дівчина).

Сильний,злий, зубастий, сірий, хижий -…(вовк).

Ходить, жує, бекає -…(вівця).

Літає, плаває, клює, гелгоче -…(гуска).

2)Повторення знань учнів про п'єсу

- Що показують у театрі?

- Що таке п’єса? Чим вона відрізняється від творів інших жанрів?

- З чого починається п'єса? (З переліку дійових осіб.)

- З чого починається кожна репліка діалогу? (Із назви дійової особи, яка промовляє ці слова.)

- Що вказується у дужках? (Це вказівка автора щодо інтонації, темпу мовлення чи дій героя.)

- Про що пишеться у словах автора? (Це опис місця подій, вказівки щодо руху дійових осіб на сцені.)

- Сьогодні ми дочитаємо до кінця п’єсу «Лисиця, що впала з неба» і дізнаємося , чи змогли люди і тварини розпізнати підступи і хитрощі Лисиці.

2.Етапа первинного сприймання змісту тексту

1) Гра «Рибка»

Самостійне мовчазне читання другої дії п'єси учнями.

2) Словникова робота.

Гра «Віднімай та додавай, нове слово укладай».

ЗЛЮ+О+ДІ-Ю+ЙКА = …(ЗЛОДІЙКА).

Д_+К_+Ч = _У_А…(ДУКАЧ).

КР+ЛУ-Р+НОК=…(КЛУНОК).

СІК-ІК+ЕЛЬ+ЧАС-С+НИ= …(СЕЛЬЧАНИ).

Ф+ТОР-Т+Т+ЖНЕЦЬ-ЖН-Ь+Я= …(ФОРТЕЦЯ).

- Тлумачення слів.

3. Етап перевірки первинного сприймання змісту твору

- Що ви уявляли, читаючи другу дію?

- Скільки у ній дійових осіб? Хто вони?

- Чи з'явилися нові дійові особи?

4. Етап поглибленого смислового й структурного аналізу тексту

1) Читання  «ланцюжком» другої дії(с. 129-133)

2)Аналіз змісту ІІ дії. Вибіркове читання.

- У яку пору року відбувається ІІ дія казки? Чому так думаєте? Доведіть словами з тексту.

- Що виробляла Лисиця? Як вона ставилася до Вовка?

- Хто допомагав Лисиці у її злочинах?

- Чому вона вирішила позбутися Вовка? Як це хотіла втілити?

- Чому Ворона допомагала Вовкові? Поясніть вислів «чорна ворона».

- Як усі разом перехитрили Лисицю?

- Від чого автор застерігає читачів? Що засуджує?

3) Вправа «Чим схожі? Чим відрізняються?»

Лисиця

Вовк

 

 

- Хто головний герой твору?

- Яким є ваше ставлення до нього?

- Чия поведінка вам здалася несподіваною? Чому?

- Учинки кого із персонажів ви засуджуєте, а кого – схвалюєте? Чому?

4) Спостереження за мовою дійових осіб. Підготовка до інсценізації п’єси.

- Хто з дійових осіб не має слів?

- Хто має дуже мало реплік?

- Розкажіть, які дії повинен виконати кожен із них.

5) Інсценізація п’єси. Робота в групах.

ІІІ. Заключна частина.

1. Етап рефлексивного аналізу змісту прочитаного.

- Яку роль хотіли б зіграти у п’єсі? Чому?

2. Інструктаж з виконання домашнього завдання.

- Прочитати п’єсу до кінця. Підготуйтесь читати в дійових особах.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
4091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку