Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Конспект уроку з літературного читання "Сонячний день узимку"

Про матеріал
Розробка уроку за програмою О.Савченко та за підручником О.Савченко 3 клас НУШ.
Перегляд файлу

 

Урок № 37-38. Краса природи у її різноманітності. Вступ до розділу. В. Сухомлинський «Сонячний день узимку». Л. Костенко «Синички на снігу» (напам’ять) 

МЕТА: продовжувати знайомити учнів з творами українських письменників. Допомогти учням усвідомити основну думку твору. Вчити характеризувати дійових осіб, давати оцінку їхнім вчинкам. Вдосконалювати навички свідомого,правильного читання.Збагачувати активний словник учнів.Розвивати творчі здібності школярів, вміти робити висновки та узагальнення,уміння співвідносити текст із малюнком, розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів, зрозширювати світогляд учнів, виховувати любов до природи, рідного слова.

ОБЛАДНАННЯ:  мультимедійний комплект, портрети В. Сухомлинського та Л. Костенко, тестові завдання, кольорові картки, набір “ Перелітні та зимоючі птахи”, картки для стратегії  “ Читання з позначками”, завантажена програма для створення ментальних карт Сoggle (https://workspace.google.com/marketplace/app/coggle/884143833690 )

 

ХІД УРОКУ

OРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Створення позитивного психологічного клімату класу.

-Поверніться один до одного, усміхніться, підморгніть.

Ось і дзвоник дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо!

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

- Яку тему ми з вами закінчили? Що нового дізналися?

Добігає кінця цей рік. У першому місяці зими згадуємо, що відбулося в родині, класі, країні, чого ви навчилися, коли найбільше раділи, а коли сумували. Не тільки діти, а й дорослі з хвилюванням очікують зимових свят, які мають давню цікаву історію. У розділі ви прочитаєте авторські та народні твори про зміни у природі, почуття і вчинки дітей, які прагнуть допомагати іншим. Читаючи твори цього розділу, ви будете:

1.  дізнаватися значення образних слів і висловів;

2. виділяти у тексті ключові слова, головні думки;

3. визначати ставлення автора до прочитаного;

4. вчитися продовжувати, доповнювати прочитане;

5. дізнаватися з «Медіавіконця», як можна зробити селфі з улюбленою книжкою.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

- Сьогодні ми розпочнемо вчити нову тему та знайомитися з творами цього розділу .Послухайте підказку.

Прийшла до нас бабуся

у білому кожусі.

Поля причепурила –

 

Пухнастим снігом вкрила.

Відгадайте, хто вона,

Ця бабуся чепурна?

(Зима)

Я падаю на ваші хати.

Я білий-білий, волохатий.

Я приліпаю вам до ніг

І називаюсь просто….

(Сніг)

Рано-вранці увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе
Оксамит цей пропаде.
(Іній)

ВСТУПНА БЕСІДА ПО ВИВЧЕННЮ НОВОГО РОЗДІЛУ.

Читацька розминка. Робота над загадкою.

Рано-вранці увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе
Оксамит цей пропаде.
(Іній)

* * *
У нас зимою білим цвітом
Сад зацвів, неначе літом.
(Іній)

 

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

ПЕРЕДБАЧЕННЯ

 (згідно з назвою, виходячи з малюнка)

- Подивіться на картинку в підручнику. На вашу думку, про що буде цей твір?

-Прочитайте назву твору. Що ще можете передбачити?

- Тепер давайте визначимо ,що це за жанр

*ЧИТАННЯ ТВОРУ ВЧИТЕЛЕМ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- До якого жанру відноситься цей твір?

- Хто написав? Що ми скажимо про казку ?(АВТОРСЬКА)

- Що знаєте про В.Сухомлинського?

(Демонстрація портрету та біографічна довідка)

Для наймолодших дітей він написав 1500 казок, оповідань, легенд, притч. Найчастіше звертався до жанру казки, може ще й тому, що любив розповідати казки своїм дітям – Сергійкові та Олі.Твори Сухомлинського видані 53 мовами світу.За свою працю мав багато державних нагород.

ДОСЛІДЖУЄМО ТЕКСТ В. СУХОМЛИНСЬКОГО “ СОНЯЧНИЙ ДЕНЬ УЗИМКУ”

ЧИТАННЯ З  МАРКУВАННЯМ

Читання твору учнями.

(Дітям роздаю чек листи для читання з позначками)

Вибіркове читання. Знайдіть відповіді в тексті.

-Знайдіть речення, у якому висловлено головну думку. Обговоріть, як ви її розумієте.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

“ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ” ( пташки – Перелітні  - Зимуючі). Клас поділений на дві групи. При показі картинок групи рухаються до кольорових позначок, які розміщені по всьому класу, обираючи правильну підповідь.

- Заповніть чек – лист.

ДОСЛІДЖУЄМО ВІРШ Л. КОСТЕНКО “СИНИЧКА НА СНІГУ”.

(Коротка біографічна довідка і демонстрація портрету)                                                                                                                                     

Читання вірша учнями.

Словникова робота.

 Бесіда за змістом вірша.

Завчивання.

ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО.

ТЕСТ “Сонячний день узимку”

1) Який жанр твору

а) оповідання;.

б) казка;

в) п’єса/

2) Хто автор твору

а) Т. Шевченко;

б) В.Сухомлинський;

в) П.Зібров.

3) Коли відбуваються події

а) весна;

б) літо;

в) зима.

4) З ким розмовляля синичка

а) хлопчиком;

б) дівчинкою;

в) бабусею.

5) Що зробила дитина,коли прийшла додому

а) співала;

б) малювала;

в) писала.

6) Головна думка твору

а) Люби і бережи природу;

б) Кожна пора року по своєму красива . 

ПІДСУМОК ( Закінчи речення)

- На уроці я дізнався…

- Я зрозумів…

- Мені сподобалось..

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

   Виразно читати , переказувати,намалювати  малюнок до тексту.

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК                                              

+

знаю

-

невідоме

   ?

не зрозуміле

   !

очікуване

 

 

 

 


  

                                                                        

 

 

 

 

doc
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
2714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку