Конспект уроку з математики.

Про матеріал

Урок-казка на тему:віднімання числа 6 з переходом через 10. Застосування різних прийомів обчислення. Складання задач на задану дію.

Мета: формувати вміння віднімати 6 з переходом через 10; вчити розв'язувати приклади; формувати вміння аналізувати і розв'язувати задачі першого ступеня; розвивати уважність, кмітливість; виховувати колективізм.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок – казка з математики в 1-му класі на тему: „Віднімання числа 6 з переходом через 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок - казка з математики у 1- му класі.

 

Тема: Віднімання числа 6 з переходом через 10. Застосування різних прийомів обчислення. Складання задач на задану дію.

 

Мета: формувати вміння віднімати 6 з переходом через 10; вчити розв’язувати приклади; формувати вміння аналізувати і  розв’язувати задачі першого ступеня; розвивати уважність, кмітливість; виховувати колективізм.

 

Обладнання: набір геометричниїх фігур - карток : малюнки героїв казки «Колобок»: колобок, зайчик, вовк, ведмідь, лисичка, їжачок.

 

     План уроку

  1. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок

Розпочнімо наш урок.

Один на одного привітно подивімося.

Один одному посміхнімося.

Тихесенько сідайте,

Готовність до уроку перевіряйте.

На математику згодиться

Підручник, зошити, пенал,

В якому є лінійка, ручка, олівці.

Приготувались всі?

От молодці.

Отож часу не гаймо,

Урок розпочинаймо.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

 1.Вступна бесіда

 У нас сьогодні не просто урок математики , а урок - казка.  Казка - віконце у світ чарівного.

Заглянуло сонечко до нас у віконечко

Заглянула казочка до нас на урок.

Казочка знайома, зовсім не нова,

Знаємо всі змалку ми ось ці слова:

- Жили-були собі дід та баба…

 - А ми з вами сьогодні складемо свою математичну казку з новими героями. Можливо математика допоможе змінити кінцівку казки. Отже, в дорогу, в казку.

 

 2.Каліграфічна хвилинка.

   - І так. Жили - були дід та баба. Попросив дід спекти йому колобка. Щоб баба виконала його прохання, ми повинні дізнатися яку цифру будемо прописувати, а для цього розв’яжемо віршовану задачу:

 В'яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
"Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки,
Бережіть, не загубіть!"
Скільки всіх? Перелічіть! (6).

  • Так, ми будемо писати цифру 6

Дуже схожа на дверний замок.

Знизу кружечок, а зверху гачок.

Сусідка її – величезна п’ятірка,

А незнайомку назвали …(шестірка)

                                                  

   

       - Цифру пишу рівнесенько,

         Щоб була гарнесенька,

         Щоб залюбки дивився я,

         Вчитель мій і вся моя сімя.

 

          Пишемо рядочок цифри 6.

III. Контроль, корекція і закріплення знань.

     - Завдання ми виконали і баба спекла колобок, але він втік. Котиться, котиться, аж назустріч йому зайчик . Щоб зайчик не з’їв  нашого колобка, давайте йому допоможемо відповісти на запитання розумного зайчика.

  - Як називаються числа при додаванні, відніманні?

  - Що значить збільшити на 2, на 3, а зменшити на 1?

  - Що треба зробити, щоб знайти суму, різницю?

  - Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше

                    від    іншого?

 - Завдання ми виконали , а тим часом колобок втік від зайчика.

Аж ось на стежині зустрівся йому серйозний вовк. Щоб не потрапив колобок в його пазури, треба допомогти йому написати математичний диктант.

(Вправа з елементами ейдетики. Учні перетворюють цифрообрази в числа і записують відповідні цифри.)

Одного разу котик вирішив розважитись на подвір’ї. Він пострибав на батуті як справжня «акробатка», покосив траву біля будинку «косою», закрив на «замок» будинок, викинув у смітник «надгризене яблуко», і вирушив до магазин. По дорозі він зустрів «змію». Побачив, як над головою пролетів «лебідь». В магазині котик придбав «ляльку», посидів на «стільчику» в кафе і вирушив додому, граючі на «барабані».

 (Перевірка. 9,7,6,5,3,2,8,4,10.)

 

 

ІV. Фізкультхвилинка

Пальчикові вправи «Зайчик», «Півник», «Конячка».

 

 - Покотився наш колобок лісовою стежиною, аж зустрічається йому мудрий ведмідь.               А завдання в нього різного рівня. Виберіть собі завдання та швиденько за роботу (робота в зошитах)

 

  - Розв`язати  приклади

 I група  II група                    III группа

(поділ за геометричними фігурами)

      

 

 

 

 9 + 4   18 - 8 + 3                  15 - 4 - 2 + 4 

 14 - 5  14 + 1 – 5                  4 - 3 + 10 - 7  

 18 - 1          17 - 1 + 0                 17 - 10 +7 + 1  

 7 + 3   10 - 5 + 5                 13 - 4 + 4 +  2 

 5 + 5   13 - 5 + 4                  14 - 5 - 2 – 5

     

V. Актуалізація опорних знань учнів.

    - Важко було, та ми виконали завдання і колобок наш мандрує далі. На дорожці зустрічається йому вдумливий їжачок і пропонує нам пояснити спосіб обчислення виразів.              

 

 11 - 6 = 11 - 1 - 5

 12 - 6

 13 - 6

 14 - 6

 15 – 6

 

 - Їжачок задоволений дітьми , а щоб впевнитись у ваших глибоких математичних знаннях, пропонує порівняти вирази та число (робота в зошиті):

 17 - 1 і 10   

        15 і 14 – 6

        11 і 13 - 6

 

- Тепер колобок гордо покотився далі , а ми за ним мандруємо у казку .

 

VІ. Фізкультхвилинка.

Всі піднесли руки – раз.
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.

 

 - Аж ось на дорозі зустрічає колобок хитру лисичку . Вона йшла з лісової школи і була дуже засмучена, бо одержала низький бал за нерозв’язані задачі. Щоб лиска не з”їла колобочка, давайте розв’яжемо  ці задачі.

 

 а) На дереві висить 8 яблук. 2 яблука впало. Скільки всього було яблук?

 

 

б)  Котику протягом тижня приснилось 15 снів , з них 6 були солодкими, а інші кольоровими. Скільки               кольорових снів приснилось котику?

 

 

в) Із землі вилізли черв’ячки. 6 черв’ячків  склювало курчатко, а

   1 сховався. Скільки ж вилізло всього черв’ячків ?

 

                              

 Ми з вами виконали всі завдання й лисички. Наш колобок залишився цілим і мандрує лісом , а ми спокійно можемо відпочити.

 

VІ. Підсумок уроку.

 

Сонечок на небі скільки?

Скільки зірок в небі?

Математика нам ,діти,

Точну відповідь дає   

      Ви вчитеся рахувати  

      Тільки в межах 20

      Але чисел так багато,

      Що кінця їм не знайти.

Щоб все знати,здолати треба

Труднощів багато й мук.

Математика – це, діти,

Королева всіх наук.

 

 

 1.Відгадування загадок

  а) Двічі родився , у школі не вчився,

         а години знає. ( півень )

 б) Сама мовчить ,а сто дурнів вчить 

         ( книга )

 

 2.Розв”язати ребуси

 пі  2  л   7 “ я   5 “ ниця

 

 3.Заключна бесіда:

  - Чи сподобався вам урок ? Чим ?

 

Всі ви добре працювали,

На уроці не дрімали,

Гарно всі відповідали.

Тож скажу вам у кінці –

Першокласники – молодці.

Дякуємо гостям за увагу і тепло.

Приємно нам, якщо цікаво

На нашому уроці вам було.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 березня 2018
Переглядів
1051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку