Урок-казка на тему:віднімання числа 6 з переходом через 10. Застосування різних прийомів обчислення. Складання задач на задану дію.
Мета: формувати вміння віднімати 6 з переходом через 10; вчити розв'язувати приклади; формувати вміння аналізувати і розв'язувати задачі першого ступеня; розвивати уважність, кмітливість; виховувати колективізм.
Урок – казка з математики в 1-му класі на тему: „Віднімання числа 6 з переходом через 10 ”.
Урок - казка з математики у 1- му класі.
Тема: Віднімання числа 6 з переходом через 10. Застосування різних прийомів обчислення. Складання задач на задану дію.
Мета: формувати вміння віднімати 6 з переходом через 10; вчити розв’язувати приклади; формувати вміння аналізувати і розв’язувати задачі першого ступеня; розвивати уважність, кмітливість; виховувати колективізм.
Обладнання: набір геометричниїх фігур - карток : малюнки героїв казки «Колобок»: колобок, зайчик, вовк, ведмідь, лисичка, їжачок.
План уроку
Пролунав уже дзвінок
Розпочнімо наш урок.
Один на одного привітно подивімося.
Один одному посміхнімося.
Тихесенько сідайте,
Готовність до уроку перевіряйте.
На математику згодиться
Підручник, зошити, пенал,
В якому є лінійка, ручка, олівці.
Приготувались всі?
От молодці.
Отож часу не гаймо,
Урок розпочинаймо.
II. Мотивація навчальної діяльності.
1.Вступна бесіда
У нас сьогодні не просто урок математики , а урок - казка. Казка - віконце у світ чарівного.
Заглянуло сонечко до нас у віконечко
Заглянула казочка до нас на урок.
Казочка знайома, зовсім не нова,
Знаємо всі змалку ми ось ці слова:
- Жили-були собі дід та баба…
- А ми з вами сьогодні складемо свою математичну казку з новими героями. Можливо математика допоможе змінити кінцівку казки. Отже, в дорогу, в казку.
2.Каліграфічна хвилинка.
- І так. Жили - були дід та баба. Попросив дід спекти йому колобка. Щоб баба виконала його прохання, ми повинні дізнатися яку цифру будемо прописувати, а для цього розв’яжемо віршовану задачу:
В'яже бабуся-лисиця
Трьом онукам рукавиці.
"Подарую вам, онуки,
Рукавичок по дві штуки,
Бережіть, не загубіть!"
Скільки всіх? Перелічіть! (6).
Дуже схожа на дверний замок.
Знизу кружечок, а зверху гачок.
Сусідка її – величезна п’ятірка,
А незнайомку назвали …(шестірка)
- Цифру пишу рівнесенько,
Щоб була гарнесенька,
Щоб залюбки дивився я,
Вчитель мій і вся моя сім’я.
Пишемо рядочок цифри 6.
III. Контроль, корекція і закріплення знань.
- Завдання ми виконали і баба спекла колобок, але він втік. Котиться, котиться, аж назустріч йому зайчик . Щоб зайчик не з’їв нашого колобка, давайте йому допоможемо відповісти на запитання розумного зайчика.
- Як називаються числа при додаванні, відніманні?
- Що значить збільшити на 2, на 3, а зменшити на 1?
- Що треба зробити, щоб знайти суму, різницю?
- Як дізнатися, на скільки одне число більше чи менше
від іншого?
- Завдання ми виконали , а тим часом колобок втік від зайчика.
Аж ось на стежині зустрівся йому серйозний вовк. Щоб не потрапив колобок в його пазури, треба допомогти йому написати математичний диктант.
(Вправа з елементами ейдетики. Учні перетворюють цифрообрази в числа і записують відповідні цифри.)
Одного разу котик вирішив розважитись на подвір’ї. Він пострибав на батуті як справжня «акробатка», покосив траву біля будинку «косою», закрив на «замок» будинок, викинув у смітник «надгризене яблуко», і вирушив до магазин. По дорозі він зустрів «змію». Побачив, як над головою пролетів «лебідь». В магазині котик придбав «ляльку», посидів на «стільчику» в кафе і вирушив додому, граючі на «барабані».
(Перевірка. 9,7,6,5,3,2,8,4,10.)
ІV. Фізкультхвилинка
Пальчикові вправи «Зайчик», «Півник», «Конячка».
- Покотився наш колобок лісовою стежиною, аж зустрічається йому мудрий ведмідь. А завдання в нього різного рівня. Виберіть собі завдання та швиденько за роботу (робота в зошитах)
- Розв`язати приклади
I група II група III группа
(поділ за геометричними фігурами)
9 + 4 18 - 8 + 3 15 - 4 - 2 + 4
14 - 5 14 + 1 – 5 4 - 3 + 10 - 7
18 - 1 17 - 1 + 0 17 - 10 +7 + 1
7 + 3 10 - 5 + 5 13 - 4 + 4 + 2
5 + 5 13 - 5 + 4 14 - 5 - 2 – 5
V. Актуалізація опорних знань учнів.
- Важко було, та ми виконали завдання і колобок наш мандрує далі. На дорожці зустрічається йому вдумливий їжачок і пропонує нам пояснити спосіб обчислення виразів.
11 - 6 = 11 - 1 - 5
12 - 6
13 - 6
14 - 6
15 – 6
- Їжачок задоволений дітьми , а щоб впевнитись у ваших глибоких математичних знаннях, пропонує порівняти вирази та число (робота в зошиті):
17 - 1 і 10
15 і 14 – 6
11 і 13 - 6
- Тепер колобок гордо покотився далі , а ми за ним мандруємо у казку .
VІ. Фізкультхвилинка.
Всі піднесли руки – раз.
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може вже відпочивати.
- Аж ось на дорозі зустрічає колобок хитру лисичку . Вона йшла з лісової школи і була дуже засмучена, бо одержала низький бал за нерозв’язані задачі. Щоб лиска не з”їла колобочка, давайте розв’яжемо ці задачі.
а) На дереві висить 8 яблук. 2 яблука впало. Скільки всього було яблук?
б) Котику протягом тижня приснилось 15 снів , з них 6 були солодкими, а інші кольоровими. Скільки кольорових снів приснилось котику?
в) Із землі вилізли черв’ячки. 6 черв’ячків склювало курчатко, а
1 сховався. Скільки ж вилізло всього черв’ячків ?
Ми з вами виконали всі завдання й лисички. Наш колобок залишився цілим і мандрує лісом , а ми спокійно можемо відпочити.
VІ. Підсумок уроку.
Сонечок на небі скільки?
Скільки зірок в небі?
Математика нам ,діти,
Точну відповідь дає
Ви вчитеся рахувати
Тільки в межах 20
Але чисел так багато,
Що кінця їм не знайти.
Щоб все знати,здолати треба
Труднощів багато й мук.
Математика – це, діти,
Королева всіх наук.
1.Відгадування загадок
а) Двічі родився , у школі не вчився,
а години знає. ( півень )
б) Сама мовчить ,а сто дурнів вчить
( книга )
2.Розв”язати ребуси
пі 2 л 7 “ я 5 “ ниця
3.Заключна бесіда:
- Чи сподобався вам урок ? Чим ?
Всі ви добре працювали,
На уроці не дрімали,
Гарно всі відповідали.
Тож скажу вам у кінці –
Першокласники – молодці.
Дякуємо гостям за увагу і тепло.
Приємно нам, якщо цікаво
На нашому уроці вам було.