Конспект уроку з математики Письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел.
(4 клас)
Мета: вчити додавати багатоцифрові числа до трицифрового; віднімати трицифрове число від багатоцифрового; розв’язувати рівняння; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до математики. вчити письмово додавати трицифрові числа з переходом через розряд, розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати мислення, пам'ять, увагу.
Обладнання: LEGO карточки з прикладами , відео з фізкультхвилинкою , підручник, зошити.
Видумуй! Пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь,
І про кмітливість не забудь!
Вітання вчителям
Мені приємно бачити сьогодні у колі розумні, усміхнені, кмітливі, допитливі оченята моїх учнів. І впевнена, що ви налаштовані на дуже цікаву і плідну роботу.
Вітання
– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи.
- А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну і тим самим побажайте один одному гарного настрою.
Тому, що краще працювати з гарним настроєм ніж з поганим.
Вправа «Інтрига»
- Пропоную першу гру нашого уроку «Інтрига». Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку
1 діяти 8 обов’язково 2 активно
5 сперечатися 3 думати 7 для всіх
4 оперативно 6 доказово
Дійсно. Наш девіз виглядає саме так.
Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Сперечатися – доказово!
Для всіх – обов’язково!
Перевірка домашнього завдання
- Один із видатних математиків сказав: «Ніколи не берись за вивчення наступного, не засвоївши попереднього. Тому, скажіть мені, чи виникали у вас труднощі при виконанні домашнього завдання?
- .
Оголошення теми та мети
- Сьогодні на уроці ми доведемо , що ми справжні математики, адже нам під силу письмове додавання і віднімання багатоцифрових чисел
1 «Порівняйте»
№614
- На партах у вас цеглинки, сигналізуйте ними. Порівняйте числа.
№615 (- скільки метрів в кілометрі; скільки кг в тоні, кг)
- Підніміть вгору цеглинку, яка показує більше іменоване число
- .
2 «Усні обчислення»
- Робота з підручником с.116 (616) Обчисліть вирази
№616 Обчисли приклади
600+300= 900 216+216= 432
600+350= 950 762-702= 60
403+403= 806 762-762= 0
3 «Письмові обчислення»
Робота в зошиті:
- розгорніть ваші зошити і запишіть число, класна робота та тему уроку.
- А чи знаєте ви, як на англійські мові буде «14грудня
- Прошу вас: красиво писати, уважно дивитись і нітрішки не помилитись.
- Багата наша Батьківщина своєю природою, і тому пропоную здійснити подорож мальовничими куточками України. Послухайте і каліграфічно запишіть всі почуті числа.
- Довжина кордону України 6 993 км.
- Довжина кордону з півночі на південь 893 км, а зі сходу на захід- 1316 км.
- Найвища гора Кримських гір (Роман-кош) – 1545 м.
- Найвища гора Карпат (Говерла) – 2061 м
6 993 893 1 316 1 545 2 061
- знайдіть найбільше та найменше чотирицифрові числа (підкресліть);
- назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;
- Як ці числа називаються? (Багатоцифровими)
- Яка ж гора вища? (Говерла)
Робота з підручником с.116 (617)
- Прочитайте вирази.
- У межах яких розрядів треба виконувати дію в кожному випадку обчислення?
Прочитай вирази. У межах яких розрядів треба виконувати дію в кожному випадку обчислення?
4532+126= 47265+358=
38976-314= 9856-787=
Робота з підручником с.116 (618)
- Обчисліть вирази
- Перевірмо правильність обчислень.
№ 618 Обчисли з поясненням
3072+328=
5048+582=
3898-628=
Фізкультхвилинка
4 «Розв’яжіть задачу»
Робота з підручником с.117 (619)
- Прочитайте задачу.
- Поясніть короткий запис та розв’яжіть задачу
Робітник виготовив 1087 деталей за 3 дні. Першого дня він виготовив 339 деталей, а другого — 350. На скільки деталей більше робітник виготовив третього дня, ніж другого?
- Перевірте правильність розв’язання задачі.
Відповідь: на 48 деталей більше виготовив робітник третього дня, ніж другого.
5 «Розв’яжіть рівняння»
Робота з підручником с.117 (620)
x – 650= 1000
- Назвіть дію,яка записана у рівнянні,
- Як називаються компоненти дії віднімання?
- Назвіть невідомий компонент.
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Розв’яжімо рівняння і виконаймо перевірку.
- За правильно розв’язані рівняння сніговичок передає вам конвертики
6.
Робота в парі (взаємоперевірка)
- На екрані ви бачите вирази. Обчисліть. Зробіть взаємоперевірку
5625 - 625 = 24 348 – 348 =
Робота в групах
- Обчисліть та зробіть перевірку двома способами
-
- Чия група справиться першою, сигналізуйте! Гімнастика для очей
Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів
Гра «Закінчи речення»
Мені було цікаво…
Найбільше запам’яталося…
Підсумкова вправа візьміть «Коло оцінювання» і оцініть свою роботу на уроці.
- - Домашнє завдання.
На сторінці підручника 118
розв’язати вирази №623 та задачу №624.
Короткий запис у щоденник
С.118, №623, №624.
- Добре того навчати, хто хоче все знати!
- Я надзвичайно вдячна вам за роботу на уроці! Ви- Супер!
- Наш урок підійшов до завершення.