Конспект уроку з математики 4 клас
до підручника Наталії Листопад
Тема. Дія додавання. Закони додавання. Задачі, які розв’язуються додаванням.
Мета. Формувати математичну компетентність; узагальнювати уявлення учнів про дію додавання та її закони; закріплювати вміння розв’язувати задачі на додавання; повторити прийоми письмового додавання трицифрових чисел; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення, уважність; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: картки, презентація, таблиця.
Тип уроку: комбіновний
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ Актуалізація опорних знань
1.Усний рахунок.
Знайдіть добуток чисел 200 і 7 ( 1400).
Знайдіть різницю даного добутку і 500. ( 900).
Знайдіть суму отриманої різниці і 700. ( 1600).
Зменшіть її в 4 рази. ( 400).
Зменшіть на 400. ( 0 ).
Збільшіть у 12 раз. ( 0 ).
Зменшіть у 4 рази. ( 0).
Збільшіть на 10000. ( 10000).
Збільшіть на 2000. ( 12000).
Хвилинка каліграфії.
Запишіть каліграфічно число 12000. Дайте характеристику числу.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
Для чого це нам потрібно?
Багатоцифрові числа нам потрібні для обчислення виразів, вимірювання довжин, визначення відстаней.
IV Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо працювати над багатоцифровими числами, а саме над додаванням багатоцифрових чисел, познайомимся з законами додавання.
Які ваші сподівання щодо сьогоднішнього уроку?
V. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення.
Що ви знаєте про дію додавання?
Отже, пригадаємо, як називаються числа при додаванні? Як називаємо одержаний результат?
2. Пригадаємо переставний та сполучний закони додавання
а+в=в+а
( Це переставний закон).
Читаємо з підручника і пригадуємо, як звучить переставний закон додавання. Отже у виразі: 370+230= як можна використати переставний закон?
(а+в)+с=а+(в=с)
(Це сполучний закон додавання). Отже, (350+180)+220=350+(180+220).
Запишіть собі в зошити цю рівність.
А зараз запишіть вираз: 34+249+26. Подивіться, подумайте і скажіть, як зручно і швидко його обчислити? (34+26)+249=309. Але суму: 34+26 потрібно взяти в дужки. Що ми зробили?
Ми переставили доданки. Отже, використали який закон додавання? (Переставний закон додавання). Взяли в дужки. Отже, використали який закон? ( Сполучний закон додавання).
2. Робота з таблицею
3. Обчислити , використовуючи переставний та сполучний закони – завдання 537
4. Робота в групах.Обчислити зручним способом - № 539
Фізкультхвилинка
ІV Закріплення нового матеріалу.
Розв'язати задачі, які розв’язуються додаванням - № 540
(Спочатку діти визначають , які з задач розв'язуються дією дадавання,а потім усно розв'язують 2 задачі на вибір).
V Підсумок уроку.
Метод « Мікрофон».
Що нового дізналися?
Що повторили?
Чи справдились ваші сподівання на урок?
Що було складно?
Ви усі гарно працювали!
VІ Домашнє завдання.
Вдома ви закріпите знання розв’язавши задачу № 543 і обчисливши вирази № 542 Повторіть закони додавання та їхню властивість.
1