Матеріал до уроку математики «Вимірювання площі прямокутника»
Мета: закріпити поняття площі прямокутника; навчити обчислювати площу нестандартних фігур; познайомити учнів з професією дизайнера; розвивати творчість, допитливість, інтерес до навколишнього життя; застосовувати математичні вміння в реальному житті.
- Хто такий дизайнер? Де можна отримати відповідь на це запитання? (міркування дітей)
- Так, у тлумачному словнику дизайнер – фахівець з дизайну, а дизайн – це творчий задум, проект.
_____________________________________________________________________
- Якими особистісними якостями має володіти дизайнер? Давайте спробуємо їх знайти серед запропонованих варіантів:
_________________________________________________________________________________________
- Є ще цікавинка – дизайнери бувають різні: дизайнер одягу, дизайнер інтер’єру, ландшафтний дизайнер, дизайнер реклами тощо.
Пропоную вам сьогодні на уроці створити собі рекламу! Сподіваюся, що у вас як у справжніх фахівців, є блокнот, олівець, натхнення та ідея!
І - ініціативні, …
Д - допитливі, …
Е - енергійні, …
Я - яскраві, …
- Як влучно ви себе прорекламували!
______________________________________________________
- А тепер спробуйте себе в якості дизайнера одягу. Перед вами свинка Пеппа.
Вона – модниця і не любить одягати те саме щодня.
Виберіть три різних кольори і розмалюйте її шапочку, шарф і чобітки різними способами.
____________________________________________________________________
- Тепер наша Пеппа потребує послуг дизайнерів інтер’єру. В її новому будинку треба зробити підлогу. Доведеться пригадати геометричні формули.
- О!!! А кімната нестандартна! Дизайнери, у вас проблема! Хто виявить її? (варіанти дітей – вміємо обчислювати площу прямокутника, квадрата, а це шестикутник).
Підсумуємо, є два способи допомогти Пеппі.
І спосіб 1.Ділимо кімнату на дві прямокутні частини. 2.З’ясовуємо, розміри кожної частини. 3.Знаходимо площу кожного прямокутника і результати додаємо.
8 • 9 + 7 • 5 = 107(м²) |
ІІ спосіб 1.Доповнюємо кімнату Пеппи балконом і тепер підлога має форму прямокутника. 15 • 9 = 135(м²) 2. Підлога балкона буде іншою, тому обчислюємо її площу. 7 • 4 = 28(м²) 3.Віднімаємо підлогу балкону від загальної площі. 135 - 28 = 107(м²) |
____________________________________________________________________
- А який спосіб вам сподобався, який легше?
На мою думку, другий цікавіше, бо тепер Пеппа може будувати ще й балкон!