Творча робота над задачами. Периметр трикутника.

Про матеріал
Тема: Творча робота над задачами. Периметр трикутника. Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати творчі задачі, обчислювати периметр трикутника; повторити вивчені таблиці множення і ділення; розвивати математичну та пізнавальну компетентність ( уяву, мовлення увагу, логічне мислення ) учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета. Обладнання: презентація, зошит, підручник, роздатковий матеріа, цеглинки лего, картки, кольоровий дротик. Хід уроку І. ВСТУПНА ЧАСТИНА 1. Організація класу. Створення позитивного психологічного клімату класу. Діяти активно! Думати оперативно! Математику знати! Нове пізнавати! 2. Перевірка домашнього завдання. — Побудуйте башту, використовуючи відповіді, які ви отримали, обчислюючи вирази? Вправа «Кольорова башта» Шифр Червоний Оранжевий Жовтий Зелений Блакитний Синій 96 68 60 50 8 2 Відповідь Оранжевий Жовтий Зелений Синій 68 60 50 2 3. Мотивація навчальної діяльності. - Для чого нам уроки математики? - Що ви очікуєте від уроку? - Для чого нам потрібний кольоровий дротик? 4. Актуалізація опорних знань. • Усний рахунок в парах змінного складу ( таблиця множення чисел 6,7,8) • Хвилинка каліграфії (с.60 №352) - З поданих чисел на екрані, випишіть ті числа: І варіант – які діляться на 5; ІІ варіант – які можна зменшити утричі. - Обмін зошитами (взаємоперевірка). ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА. Вивчення нового матеріалу. 1. Творча робота над задачею (с.60 № 353) - З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв’язання, відповідь). А тепер перейдемо до нашої задачі і придумаємо за картинкою умову до неї. — Кого ви бачите на малюнку? (Одну дівчинку і два хлопчика.) Придумайте імена дітям. Що говорить Сашко? А що відповідає Петрик? Що запитує дівчинка? Дайте відповідь на запитання. (Сашко впіймав 24 раки, а Петрик 8.) — Розв'яжіть задачу, використовуючи запитання після малюнка. Зразок задачі. Сашко і Петрик ловили раків. Петрик спіймав 8 раків, а Сашко - 24. У скільки разів більше раків спіймав Сашко, ніж Петрик ? Фізкультхвилинка (музична) «Черепаха Аха-аха» 2. Удосконалення вмінь розв'язувати задачі на зведення до одиниці (с. 61, № 354) — Про яку кількість букетів ідеться в задачі? (3) Скільки троянд знадобилося на три букети? (21) Що запитується в задачі? Скільки троянд в одному такому букеті? Дайте відповідь на основне запитання задачі. - Просигналізуйте зеленим кольором, хто самостійно розв’яже задачу. Кому потрібна допомога, ласкаво прошу до мого столу, підходьте. Робота в групах — Утворіть нові задачі, замінивши число 35 у запитанні: а) на число 42; б) на число 49; в) на число 56. Розв'яжіть їх. • Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із 42 троянд? • Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із 49 троянд? • Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із 56 троянд? — Як змінюється відповідь? Зробіть висновок. Де більше ділене, там більша частка: 35 : 7 = 5 42 : 7 = 6 49 : 7 = 7 56 : 7 = 8 3. Формування вмінь обчислювати периметр трикутника. 1) Практична робота з кольоровим дротом. • Утворення ламаної. - Як знайти довжину ламаної? (Нам потрібно додати довжину всіх її частин) • З ламаної утворюємо трикутник. - На що схожий наш трикутник? Що є такої форми у повсякденному житті? Як же знайти нам периметр трикутника? 2) Робота з підручником (с. 61, № 358) — Виміряйте сторони трикутника КМО. Яка довжина кожної сторони в міліметрах. (КМ = 25 мм, МО = 30 мм, ОК = 44 мм.) — Як обчислюють периметр трикутника? (Довжини сторін додають: а + b + с.) Обчисліть периметр трикутника. - Отже, Р = КМ + МО + ОК Р = 23 + 30 + 43 = 96 (мм) = 9 см 6мм Відповідь: периметр трикутника 96 мм. - Хто обчислив периметр, спробуйте відтворити за розмірами трикутник з підручника дротиком. Гімнастика для очей. 4. Закріплення вивченого матеріалу. Математика з другом. Гра “Не помилися!” – Пропоную вам упорядкувати трикутники за допомогою чисел, що є числовими значеннями їх периметрів. Заповніть таблицю. Сума довжин сторін 6 см 8 см 9 см 12 см 13 см 15 см 18см 12см Яке слово отримали? (Периметр) – Отже що таке периметр трикутника? (Це сума довжин усіх сторін трикутника.) - Зафарбуйте трикутники з однаковим периметром. ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. 1. Пояснення домашнього завдання ( диференційоване дом.завдання с. 61, №355, № 359,або №359 і № 360) 2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон» — Розкажіть, чого навчилися на уроці. Що вас найбільше зацікавило? Що спричинило утруднення? — Оцініть свою роботу в зошиті і просигналізуйте світлофорчиками. Зелений. Урок сподобався: я впорався(лася) з усіма завданнями. Я задоволений(на) собою. Жовтий. Урок сподобався, але завдання були не такими вже легкими. Мені було важко, але я впорався(лася). Червоний. Завдання на уроці виявилися занадто складними. Мені потрібна допомога!
Перегляд файлу

 

Тема: Творча робота над задачами. Периметр трикутника.

 

Мета: удосконалювати вміння учнів розв’язувати творчі задачі, обчислювати периметр трикутника; повторити вивчені таблиці множення і ділення; розвивати математичну та пізнавальну компетентність ( уяву, мовлення увагу, логічне мислення ) учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Обладнання: презентація, зошит, підручник, роздатковий матеріа, цеглинки лего, картки, кольоровий дротик.

Хід уроку

І. ВСТУПНА  ЧАСТИНА

1. Організація класу. Створення позитивного психологічного клімату класу.

Діяти активно!

Думати оперативно!

Математику знати!

Нове пізнавати!

2. Перевірка домашнього завдання.

— Побудуйте башту, використовуючи відповіді, які ви отримали, обчислюючи вирази?

Вправа «Кольорова башта»

Шифр

Червоний

Оранжевий

Жовтий

Зелений

Блакитний

Синій

96

68

60

50

8

2

Відповідь

Оранжевий

Жовтий

Зелений

Синій

68

60

50

2

 

3. Мотивація навчальної діяльності.

- Для чого нам уроки математики?

- Що ви очікуєте від уроку?

- Для чого нам потрібний кольоровий дротик?

4. Актуалізація опорних знань.

  • Усний рахунок  в парах змінного складу ( таблиця множення чисел 6,7,8)
  • Хвилинка каліграфії (с.60 №352)

- З  поданих чисел на екрані, випишіть ті числа:

І варіант – які діляться на 5;

ІІ варіант – які можна зменшити утричі.

- Обмін зошитами (взаємоперевірка).

ІІ. ОСНОВНА  ЧАСТИНА. Вивчення нового матеріалу.

1. Творча робота над задачею (с.60 № 353)

- З яких частин складається задача? (Умова, запитання, розв’язання, відповідь). А тепер перейдемо до нашої задачі і придумаємо за картинкою умову до неї.

— Кого ви бачите на малюнку? (Одну дівчинку і два хлопчика.) Придумайте імена дітям. Що говорить Сашко? А що відповідає Петрик? Що запитує дівчинка? Дайте відповідь на запитання. (Сашко впіймав 24 раки, а Петрик 8.)

— Розв'яжіть задачу, використовуючи запитання після малюнка.

Зразок задачі.  Сашко і Петрик ловили раків. Петрик спіймав 8 раків, а Сашко - 24. У скільки разів більше раків спіймав Сашко, ніж Петрик ?

Фізкультхвилинка (музична) «Черепаха Аха-аха»

2. Удосконалення вмінь розв'язувати задачі на зведення до одиниці (с. 61, № 354)

 

— Про яку кількість букетів ідеться в задачі? (3) Скільки троянд знадобилося на три букети? (21) Що запитується в задачі? Скільки троянд в одному такому букеті? Дайте відповідь на основне запитання задачі.

- Просигналізуйте зеленим кольором, хто самостійно розв’яже задачу. Кому потрібна допомога, ласкаво прошу  до мого столу, підходьте.

 

Робота в групах

— Утворіть нові задачі, замінивши число 35 у запитанні: а) на число 42; б) на число 49; в) на число 56. Розв'яжіть їх.

· Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із 42 троянд?

· Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із 49 троянд?

· Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із 56 троянд?

— Як змінюється відповідь? Зробіть висновок.

Де більше ділене, там більша частка:

35 : 7 = 5

42 : 7 = 6

49 : 7 = 7

56 : 7 = 8

3. Формування вмінь обчислювати периметр трикутника.

 

1) Практична робота з кольоровим дротом.

  • Утворення ламаної.

- Як знайти довжину ламаної? (Нам потрібно додати довжину всіх її частин)

  • З ламаної утворюємо трикутник.

- На що схожий наш трикутник? Що є такої форми у повсякденному житті? Як же знайти нам периметр трикутника?

 

 2) Робота з підручником (с. 61, № 358)

— Виміряйте сторони трикутника КМО. Яка довжина кожної сторони в міліметрах. (КМ = 25 мм, МО = 30 мм, ОК = 44 мм.)

— Як обчислюють периметр трикутника? (Довжини сторін додають: а + b + с.) Обчисліть периметр трикутника.

- Отже, Р = КМ + МО + ОК

Р = 23 + 30 + 43 = 96 (мм) = 9 см 6мм

Відповідь: периметр трикутника 96 мм.

 

- Хто обчислив периметр, спробуйте відтворити за розмірами трикутник з підручника дротиком.

 

Гімнастика для очей.

4. Закріплення вивченого матеріалу.

 Математика з другом. Гра “Не помилися!”

– Пропоную вам упорядкувати трикутники за допомогою чисел, що є числовими значеннями їх периметрів. Заповніть таблицю.

ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ (ознайомлення)

Сума довжин сторін

6 см

8 см

9 см

12 см

13 см

15 см

18см

12см

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Яке слово отримали? (Периметр)

– Отже що таке периметр трикутника? (Це сума довжин усіх сторін трикутника.)

- Зафарбуйте трикутники з однаковим периметром.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА  ЧАСТИНА.

1. Пояснення домашнього завдання ( диференційоване дом.завдання с. 61, №355, № 359,або №359 і № 360)

 

2. Рефлексія. Вправа «Мікрофон»

— Розкажіть, чого навчилися на уроці. Що вас найбільше зацікавило? Що спричинило утруднення?

— Оцініть свою роботу в зошиті і просигналізуйте світлофорчиками.

Зелений. Урок сподобався: я впорався(лася) з усіма завданнями. Я задоволений(на) собою.

Жовтий. Урок сподобався, але завдання були не такими вже легкими. Мені було важко, але я впорався(лася).

Червоний. Завдання на уроці виявилися занадто складними. Мені потрібна допомога!

 

Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із         троянд?

 

 

 

Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із         троянд?

 

 

 

 

Три букети склали із 21 троянди. Скільки таких букетів можна скласти із         троянд?

 

 

 

 

ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ (ознайомлення)

6 см

8 см

9 см

12 см

13 см

15 см

18см

12см

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ (ознайомлення)

6 см

8 см

9 см

12 см

13 см

15 см

18см

12см

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЕРИМЕТР ТРИКУТНИКА. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ ДВОМА СПОСОБАМИ (ознайомлення)

6 см

8 см

9 см

12 см

13 см

15 см

18см

12см

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку