Лубенський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №4
Лубенської міської ради Полтавської області
Конспект уроку з математики
4 клас
урок-ділова гра
«Знаходження значень виразів на сумісні дії.
Задачі на знаходження числа за двома різницями»
Підготувала
вчитель початкових класів
Кеда Н.І.
Лубни - 2022
Тема. Знаходження значень виразів на сумісні дії. Задачі на знаходження числа за двома різницями
Мета:
• формування предметних компетентностей: закріплювати вміння учнів знаходити значення виразів на сумісні дії різних ступенів, розв'язувати задачі на знаходження чисел за двома різницями, вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне;
• формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
підприємливість та фінансова грамотність: спонукати до ініціативності, готовності брати відповідальність за власні рішення, розвивати вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, втілювати в життя ініційовані ідеї, приймати власні рішення;
інформаційної: розширити знання учнів про виготовлення молочних продуктів, користь від їх вживання;
здоров'язбережувальної: виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.
Обладнання: скинька, пакети документів, бейджики, картки, ноутбук, іграшковий термінал та гроші.
Тип уроку. Закріплення знань, навичок, умінь.
Форма уроку. Урок-ділова гра.
Методи та форми навчання: групова та індивідуальна робота, проблемно-пошукові , інтерактивні, демонстраційні методи, метод гри, критичного та креативного мислення.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Психологічний настрій
Встаньте, діти, всі рівненько.
Посміхніться всі гарненько,
Поверніться до гостей.
Привітайтесь: «Добрий день!»
- Сьогодні у нас урок незвичайний. Наша країна прагне стати розвиненою, і тому всюди відкриваються різні фірми, які впливають на розвиток держави і на її рух вперед. Ви б хотіли працювати в таких фірмах?
- Так у Вас сьогодні буде така можливість. Ми сьогодні проведем урок- ділову гру, щоб підготуватись до дорослого життя, поступово рухатись до майбутнього.
Тож створимо фірми по закупівлі, переробці і реалізації молока і молокопродуктів. Я буду генеральним директором, який буде оплачувати вашу роботу.
Директори фірм - це наші учні.
Це мої найперші помічники.
Щоб фірма офіційно працювала, вона повинна мати пакет документів. Вони знаходяться в одній з трьох скриньок. Та до них треба дібратись.
Майте на увазі, що кожний підпис тут неправильний.
1: : «тут документи» 2: «скринька 2 не порожня»; 3«тут гроші»;
(Розв’язання: напис на скринці 2 невірний, тобто скринька 2 порожня. Значить, 1 і 3 - не порожні. Напис на скринці 1 теж невірний. Значить, там гроші. Тоді в 3 скринці - документи)
- Ви отримуєте пакет з діловими паперами. Майбутнє ваших фірм буде залежати від того, як ви будете виконувати завдання. Правильні відповіді і правильно виконані завдання - це умова накопичення капіталу фірми. За правильно виконане завдання фірма буде отримувати гроші. (Назви фірм: «Гармонія», «Миргородська корівка», «Danone», «Заріг», «Пирятин-сир»)
ІІ. Робота над темою уроку
Завдання для директорів фірм. Записати прибуток у порядку зростання
( )
Оплата 100 грн
2. Усний рахунок. Атестація працівників
(Завдання для кожної фірми)
- Від будинку до молокозаводу 416 м, робітник пройшов 2/4 цієї відстані. Скільки метрів він пройшов? (416:4х2=104х2=208)
- Молоковоз затратив 2 год і прибув до заводу, подолавши відстань 140 км. З якою швидкістю рухався молоковоз? (70)
- До магазину привезли 960 пачок масла ¼ продали. Скільки пачок продали?
(240)
- За 7 год виготовляють 840 пачок морозива. Ск. морозива виготовляють за
1 годину? (120)
- На виготовлення йогурту затратили 600л молока, це 3/5 всього молока. Скільки було всього молока. (600:3*5=1000)
Оплата 100 грн
- Атестацію робітники пройшли, тепер вам потрібно працювати в команді разом.
3. Робота в групах
(Розв’язування задачі) Оплата 200 грн
Першого дня завод виготовив 986 пакетів сметани, другого – 686 пакетів. Першого дня було виготовлено на 150 кілограмів більше, ніж другого дня. Скільки кілограмів сметани виготовили першого дня і другого дня?
(Яка команда розв’язала першою задачу, отримує найбільше грошей)
Фізкультхвилинка
(Учні виконують рухи під музику із мультфільму «Мама для мамонтенятка»)
З 4-Б ми чудові малята
І хочемо всі математику знати.
Нехай не лякають задачі,
Бо ми-молодці, всі це бачать.
І будемо всі ми старанно трудитись,
Щоб жити щасливо та мирно учитись.
Щоб нами пишалися Ви, які ми успішні
зросли.
4. Задача про фермера
- Діти, а де беруть молоко?
- Хто такий фермер?
Повідомлення. Фермер – це підприємець у сфері сільського господарства. В нашому районі є фермерські господарства, однак вони переважно займаються вирощуванням зернових культур
У фермера є кури і 50 корів. Інших тварин у нього немає. Кількість курячих лапок дорівнює кількості ніг корів. Скільки тварин є у фермера? (150)
Оплата 80 грн
5. Гра «Обірваний чек»
- Протягом місяця наші фірми займалися благодійністю.
- Що таке благодійність?
- Як перечислити гроші?
- Що таке термінал?
- Зараз директори підійдуть до термінала і отримають чек для звіту про кошти. Відбувся збій у роботі термінала - не вказана сума на чекові, потрібно поновити числа:
Найбільше п’ятицифрове число, у якого всі цифри різні (98765)
Найменше п’ятицифрове число, у якого всі цифри різні (10234)
Найбільше чотирицифрове число, у якому сума цифр 19 (9910)
Найменше чотирицифрове число, у якому сума цифр 19 (1099)
Чотирицифрове число, сума будь-яких сусідніх цифр дорівнює 12.
(5757) Оплата 200 грн
6. Скласти прислів’я
Коли виконаємо наступне завдання, то дізнаємося за яким правилом працюють успішні фірми
Хочеш гроші мати – треба добре працювати
(6400-40000:100)+(16782+307х24):10
6000 |
24150 |
400 |
2415 |
7368 |
8415 |
гроші |
треба |
хочеш |
добре |
мати |
працювати |
Оплата 200 грн
7. Реклама
Це завдання будуть оцінювати гості.
Щоб продукція користувалась попитом, потрібно скласти рекламу.
(Скласти рекламу, використовуючи математичні терміни)
III. Заключна частина
1. Підсумок
- Фірми, в якій працівники працювали дружно і злагоджено отримали найбільше грошей. А групи, в яких виникали протиріччя, учасники не допомагали один одному, не працювали в команді, отримали найменший прибуток. Такі фірми в житті стають банкротами.
2. Рефлексія
Гра «Продовжіть речення»
• На уроці я вчився(лася)...
• Мені було цікаво...
• Труднощі виникли, тому що...
• На наступному уроці хочу навчитися...