Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Письмова нумерація чисел сумою розрядних доданків. Розв'язування задач на знаходження суми та невідомого доданка“

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Письмова нумерація чисел сумою розрядних доданків. Розв'язування задач на знаходження суми та невідомого доданка“. Метою уроку є: формувати навички розкладання двоцифрових чисел на розрядні доданки; вчити додавати і віднімати іменовані числа, розв’язувати «кругові» приклади; формувати вміння і навички розв’язання задач на дві дії; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу, пам’ять; виховувати любов до предмета.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Письмова нумерація чисел сумою розрядних доданків. Розв'язування задач на знаходження суми та невідомого доданка

Мета: формувати навички розкладання двоцифрових чисел на розрядні доданки; вчити додавати і віднімати іменовані числа, розв’язувати «кругові» приклади; формувати вміння і навички розв’язання задач на дві дії; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, увагу, пам’ять; виховувати любов до предмета.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: практичного застосування знань, вмінь, навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Усна лічба

Завдання 1 (підручник, с. 119)

Скільки десятків і скільки одиниць має кожне з цих чисел?

65; 11; 31; 72; 40; 28; 84; 93; 90.

Завдання 2 (підручник, с. 119)

Прочитайте числа:

13, 80, 95, 31, 60, 22, 19, 70, 44, 37, 10, 55, 91.

— Спочатку назвіть тільки круглі числа. (80, 60, 70, 10)

— Тепер назвіть числа, у яких кількість розрядних одиниць однакова. (22, 44, 55)

— Решту чисел запишіть у вигляді суми розрядних доданків:

13 = 10 + 3  95 = 90 + 5  31 = 30 + 1 19 = 10 + 9  37 = 30 + 7  91 = 90 + 1

Учні самостійно виконують завдання. Правильність виконання перевіряють одне в одного (взаємоперевірка).

2. Гра «Хто швидше добереться до прапорця»

3. Робота за таблицею

— Заповніть порожні клітинки.

— Запишіть числа, які ви поставили у порожні клітинки, в порядку зростання.

4. Розв’язування задач

1) Татові 34 роки, а мамі — 30 років. На скільки років тато старший за маму? (на 4)

2) В автобусі було 25 пасажирів. На зупинці 5 пасажирів вийшли, а 9 зайшли. Скільки пасажирів стало в автобусі? (29)

3) У класі 20 учнів. Із них 12 хлопчиків. Скільки в класі дівчаток? (8)

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні ми удосконалимо вміння розв’язувати приклади і задачі, будемо виконувати багато цікавих завдань.

IV. Розвиток математичних знань

1. Не обчислюючи, поставте знаки: <, >, =

60 + 8 60 + 20   28 – 6 28 – 8

10 + 40 40 + 10   64 – 4 65 – 4

2. Розвязування і порівняння задач

У Петрика було 16 чистих аркушів паперу. 6 аркушів він розмалював. Скільки чистих аркушів залишилось у Петрика?

Петрик розмалював 6 аркушів паперу. І в нього залишилось ще 10 чистих аркушів. Скільки аркушів було в Петрика спочатку?

Розвяжіть кожну задачу.
— Що спільне в цих задачах? (Вони про Петрика і аркуші паперу, у них однакові числа.)
— Що в них різне? (Запитання.)
— Що знаходили в першій задачі? (Невідому різницю.)
— Що знаходили в другій? (Невідоме зменшуване.)
Такі задачі, з однаковими числовими даними, але з різними запитаннями, називають взаємооберненими.

3. Розв’язування задачі

• У Тетянки було 10 марок про тварин і 4 марки про космос. Їй подарували ще 3 марки. Скільки марок стало у Тетянки?

Складемо коротку умову задачі.

Було — 10 м. і 4 м.

Подарували — 3 м.

Стало — ?

Як знайти скільки було марок?

Як знайти скільки стало?

4. Робота за підручником (с. 119)

Завдання 3

Виконайте додавання і віднімання іменованих чисел.

20 к. + 40 к.   50к. + 30 к. + 20 к.   1 грн. – 10 к.

50 к. + 10 к.   80к. – 20 к. – 10 к.   1 грн – 40 к.

Завдання 4

Розв’яжіть кругові приклади.

18 + 1   19 + 1   10 + 8   80 – 20 20 + 20  40 + 40  60 – 50             

Завдання 5

Скільки ягід купили? Як знайти?

Скільки ягід залишилось? Як знайти?

10 + 5 = 15 (кг) ягід купили.  15 – 5 = 10 (кг) ягід залишилося.

Завдання 6. Творча робота

Розгляньте вирази, складені до попередньої задачі, і розкажіть, які ягоди могли бути використані. Чи можуть бути інші випадки?

10 – 5 + 5 (могли бути використані або суниці, або агрус).

5 – 5 + 10 (використали агрус).

Завдання 7

80 – 60 = 20 (кг)

Після аналізу задачі учні повинні усвідомити, що залишилися тільки огірки, оскільки всі помідори продали.

Завдання 8

Якої вартості бувають монети? (1к., 2к., 5к., 10к., 25к., 50к., 1 грн)
Паперові гроші? (1 грн, 2 грн, 5 грн, 10 грн, 20 грн, 50 грн, 100 грн, 200 грн, 500 грн)

Хто зображений на банкноті 1 грн, 2 грн (Володимир Великий, Ярослав Мудрий)

Скільки коштує проїзд у міському транспорті? (3 грн, 3,5 грн – автобус, 4 грн - маршрутка)

Фізкультхвилинка

Трави ростуть низько-низько,

Дерева ростуть високо!

А ми ідемо тихо-тихо,

Щоб не зробить нікому лиха.

Вітер дує сильно-сильно,

Дерева хита невпинно,

А нам у класі так затишно —

Ми до занять готові сісти.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 70)

2. Завдання на увагу

— Упродовж 4–5 секунд я показуватиму вам картинки, а ви відтворите їх у зошиті по порядку, скільки запам’ятали.

Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)

3. Самостійна робота

1 варіант

1. Розв’язати задачу.

У гаражі стояло декілька автобусів. Коли вранці поїхало 7 автобусів, у гаражі залишилося 20 автобусів. Скільки автобусів було в гаражі спочатку?

2. Розв’язати приклади.

10 + 6   19 + 1   39 + 1 + 5

15 – 5   13 – 1   20 + 10 + 3

3. Накреслити відрізок завдовжки 1 дм 3 см.

2 варіант

1. Розв’язати задачу.

У коробці в бабусі лежали 6 котушок ниток. Коли вона поклала туди ще декілька котушок, то їх стало 36. Скільки котушок вона поклала в коробку?

2. Розв’язати приклади.

10 + 7   12 – 1   30 + 10 + 7

14 – 4   29 + 1   89 + 1 + 5

3. Накреслити відрізок завдовжки 1 дм 2 см.

4. Розв’язування логічних задач

Кожну хвилину від колоди відпилюють метровий шматок. За скільки хвилин розпиляють на такі шматки колоду завдовжки 6 метрів? (За 5 хв.)

Даша і Маша отримали в школі «десятки»: одна — з математики, інша — з читання. З якого предмета отримала десятку Даша, якщо Маша отримала цю оцінку не з математики? (З математики)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового навчилися на уроці?

З якими завданнями було впоратись найлегше?

Які завдання викликали труднощі?

doc
Додано
10 жовтня 2020
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку