Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Складання і розв'язування задач. Розв'язування задач на дві дії. Кругові приклади"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Складання і розв'язування задач. Розв'язування задач на дві дії. Кругові приклади“. Метою уроку є: закріплювати навички табличного додавання і віднімання, обчислення кругових виразів, розв’язування задач на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць; вчити креслити геометричні фігури за зразком; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Складання і розв'язування задач. Розв'язування задач на дві дії. Кругові приклади

Мета: закріплювати навички табличного додавання і віднімання, обчислення кругових виразів, розв’язування задач на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць; вчити креслити геометричні фігури за зразком; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати позитивне ставлення до предмета.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Розв’язування віршованих задач на різницеве порівняння


Шість сосисок, п’ять котів.
Хтось добавки захотів?
Раптом білий кіт занявкав:
— На скількох же тут добавки? (6 – 5 = 1, на одного.)

Хлопці вчора упіймали
Карасів і щук чимало!
Карасів аж десять штук,
Та ще шість зубастих щук.
Ось питання вам усім:
На скільки більше карасів? (10 – 6 = 4.)


2. Гра «Хто швидше добіжить».

3. Математичний диктант (усно)


• 2 збільшити на 7.

• 10 зменшити на 3.

• До 5 додати 2.

• Від 9 відняти 6.

• На скільки 4 менше 7?

• На скільки 6 більше 3?


4. «Математичний футбол»

На дошці — ворота «6», «5», «4».У футбол гратимуть дві команди учнів. Учням пропонують м’ячі із прикладами. Потрібно їх покласти у свої ворота.

5 + 1   10 – 5   3 + 1   10 – 4

10 – 6   3 + 2   8 – 3   4 + 2    8 – 4

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми продовжимо складати і розв’язувати задачі, будемо розв’язувати приклади, в тому числі кругові, креслити геометричні фігури за зразком.

IV. Розвиток математичних знань

1. Робота за підручником (с.75)

Завдання 1

— Усно числа 2; 4; 3; 0; 1 збільшити на 6. Що означає збільшити на? (додати)

— А тепер числа 7; 8; 9; 6; 10 зменшити на 6. Що означає зменшити на? (відняти)

Завдання 2

— Розв’яжіть кругові приклади з коментуванням.

10 – 6 = 4   4 + 1 = 5   5 + 3 = 8  8 – 6 = 2   2 + 2 + 3 = 7

7 – 4 = 3  3 + 2 + 4 = 9   9 – 3 = 6   6 + 4 = 10

Завдання 3

— Порівняйте вираз і число. Скільки буде 3 + 4? Тепер порівнюємо 7 і 8.

Завдання 4

— Полічіть вогники зліва направо. Якого кольору третій вогник?

— А якщо лічити навпаки — справа наліво?

— На скільки синіх вогників менше, ніж червоних? Як про це дізнатися?

Завдання 5

— Яку фігуру описує коза Манька на прив’язі? (Коло).

Фізкультхвилинка


Руки сонцю підставляйте,

З сонцем в піжмурки пограйте.

До вподоби нам ця гра.

Любить сонце дітвора. 

Один, два — рада сонечку трава.


2. Складання і розв’язування задач за скороченим записом умови задачі

Ст. — 10 грн

К. — ?, на 4 грн дешевший

(Стілець коштує 10 гривень, а кошик – на 4 гривні дешевший. Скільки гривень коштує кошик? 10 – 4 = 6 (грн))

Було — 10 к.

Витратила — 5 к.

Залишилося — ?

(У Оленки було 10 копійок, вона витратила 5 копійок. Скільки копійок у неї залишилось? 10 – 5 = 5 (к.))

Учні складають і розв’язують задачі. Потім порівнюють обидві задачі.  

— Чим подібні обидві задачі? (Обидві задачі розв’язуються дією віднімання; в обох розв’язаннях перше число 10).

— Чим відрізняються задачі? (У першій задачі треба знайти друге число, яке на 4 одиниці менше від першого,а в другій задачі — знайти остачу).

(У Каті було 5 ромашок і 3 троянди. Скільки всього квітів було у Каті? 5 + 3 = 8 (кв.))

— Скільки ромашок було в Каті?

— Скільки троянд було в дівчинки?

— Скільки всього квітів було в Каті?

— Якою дією розв’язали задачу?

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 40)

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

2. Робота над задачами

— Складіть і розв’яжіть задачі за малюнками.

          

(У мишенятат було 9 печив, вони декілька зїли і залишилось 6 печив. Скільки печив вони зїли? 9 – 6 = 3 (п.))

(Ведмедиця зварила варення. 9 банок варення вона поставила на полиці. А у шафу – на 6 банок менше. Скільки банок варення у шафі? 9 – 6 = 3 (б.))
3. Самостійна робота

І варіант
4 + 5 – 6  8 + 2 – 6  7 + 3 – 5  9 – 2 – 4

Складіть і розв’яжіть задачу.

Було — 8   

Поїхало — 6   

Залишилось — ?

II варіант
4 + 6 – 5  6 + 3 – 6  7 + 2 – 4  8 – 3 – 4

Складіть і розв’яжіть задачу.

Було — 9   

Розбилося — 2 

Залишилось — ?

4. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Яка фігура зайва»

5. Продовження роботи за підручником (с. 75, завдання 6)

— Які фігури зображено на малюнку? (Прямокутник і трикутник).

— Які особливості має прямокутник, а трикутниик?

— Накресліть прямокутник і трикутник у зошитах. 

— Проведіть 2 відрізки таким чином, щоб вийшло 3 трикутники.

6. Робота в групах

— Розв’яжіть приклади: 1 група — в трикутниках; 2 група — в чотирикутниках; 3 група — в п’ятикутниках.

7. Розв’язування логічної задачі

Колоду розпиляли на 6 частин. Скільки разів її пиляли? (5)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового навчилися на уроці?

— Який вид завдань сподобався найбільше?

— Які завдання були найскладнішими?

doc
Додано
31 серпня
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку