Конспект уроку з математики для 1 класу на тему: "Складання і розв'язування задач. Розв'язування задач на дві дії. Кругові приклади"

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 1 класу на тему: "Складання і розв'язування задач. Розв'язування задач на дві дії. Кругові приклади“. Метою уроку є: закріплювати навички табличного додавання і віднімання, обчислення кругових виразів, розв’язування задач на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць; вчити креслити геометричні фігури за зразком; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять.
Перегляд файлу

Математика

Тема: Складання і розв'язування задач. Розв'язування задач на дві дії. Кругові приклади

Мета: закріплювати навички табличного додавання і віднімання, обчислення кругових виразів, розв’язування задач на знаходження остачі та на зменшення числа на кілька одиниць; вчити креслити геометричні фігури за зразком; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати позитивне ставлення до предмета.

Обладнання: предметні малюнки.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

I. Організаційний момент

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Розв’язування віршованих задач на різницеве порівняння


Шість сосисок, п’ять котів.
Хтось добавки захотів?
Раптом білий кіт занявкав:
— На скількох же тут добавки? (6 – 5 = 1, на одного.)

Хлопці вчора упіймали
Карасів і щук чимало!
Карасів аж десять штук,
Та ще шість зубастих щук.
Ось питання вам усім:
На скільки більше карасів? (10 – 6 = 4.)


2. Гра «Хто швидше добіжить».

3. Математичний диктант (усно)


• 2 збільшити на 7.

• 10 зменшити на 3.

• До 5 додати 2.

• Від 9 відняти 6.

• На скільки 4 менше 7?

• На скільки 6 більше 3?


4. «Математичний футбол»

На дошці — ворота «6», «5», «4».У футбол гратимуть дві команди учнів. Учням пропонують м’ячі із прикладами. Потрібно їх покласти у свої ворота.

5 + 1   10 – 5   3 + 1   10 – 4

10 – 6   3 + 2   8 – 3   4 + 2    8 – 4

III. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні на уроці ми продовжимо складати і розв’язувати задачі, будемо розв’язувати приклади, в тому числі кругові, креслити геометричні фігури за зразком.

IV. Розвиток математичних знань

1. Робота за підручником (с.75)

Завдання 1

— Усно числа 2; 4; 3; 0; 1 збільшити на 6. Що означає збільшити на? (додати)

— А тепер числа 7; 8; 9; 6; 10 зменшити на 6. Що означає зменшити на? (відняти)

Завдання 2

— Розв’яжіть кругові приклади з коментуванням.

10 – 6 = 4   4 + 1 = 5   5 + 3 = 8  8 – 6 = 2   2 + 2 + 3 = 7

7 – 4 = 3  3 + 2 + 4 = 9   9 – 3 = 6   6 + 4 = 10

Завдання 3

— Порівняйте вираз і число. Скільки буде 3 + 4? Тепер порівнюємо 7 і 8.

Завдання 4

— Полічіть вогники зліва направо. Якого кольору третій вогник?

— А якщо лічити навпаки — справа наліво?

— На скільки синіх вогників менше, ніж червоних? Як про це дізнатися?

Завдання 5

— Яку фігуру описує коза Манька на прив’язі? (Коло).

Фізкультхвилинка


Руки сонцю підставляйте,

З сонцем в піжмурки пограйте.

До вподоби нам ця гра.

Любить сонце дітвора. 

Один, два — рада сонечку трава.


2. Складання і розв’язування задач за скороченим записом умови задачі

Ст. — 10 грн

К. — ?, на 4 грн дешевший

(Стілець коштує 10 гривень, а кошик – на 4 гривні дешевший. Скільки гривень коштує кошик? 10 – 4 = 6 (грн))

Було — 10 к.

Витратила — 5 к.

Залишилося — ?

(У Оленки було 10 копійок, вона витратила 5 копійок. Скільки копійок у неї залишилось? 10 – 5 = 5 (к.))

Учні складають і розв’язують задачі. Потім порівнюють обидві задачі.  

— Чим подібні обидві задачі? (Обидві задачі розв’язуються дією віднімання; в обох розв’язаннях перше число 10).

— Чим відрізняються задачі? (У першій задачі треба знайти друге число, яке на 4 одиниці менше від першого,а в другій задачі — знайти остачу).

(У Каті було 5 ромашок і 3 троянди. Скільки всього квітів було у Каті? 5 + 3 = 8 (кв.))

— Скільки ромашок було в Каті?

— Скільки троянд було в дівчинки?

— Скільки всього квітів було в Каті?

— Якою дією розв’язали задачу?

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 40)

Фізкультхвилинка (пальчикова гімнастика)

2. Робота над задачами

— Складіть і розв’яжіть задачі за малюнками.

          

(У мишенятат було 9 печив, вони декілька зїли і залишилось 6 печив. Скільки печив вони зїли? 9 – 6 = 3 (п.))

(Ведмедиця зварила варення. 9 банок варення вона поставила на полиці. А у шафу – на 6 банок менше. Скільки банок варення у шафі? 9 – 6 = 3 (б.))
3. Самостійна робота

І варіант
4 + 5 – 6  8 + 2 – 6  7 + 3 – 5  9 – 2 – 4

Складіть і розв’яжіть задачу.

Було — 8   

Поїхало — 6   

Залишилось — ?

II варіант
4 + 6 – 5  6 + 3 – 6  7 + 2 – 4  8 – 3 – 4

Складіть і розв’яжіть задачу.

Було — 9   

Розбилося — 2 

Залишилось — ?

4. Робота з геометричним матеріалом. Гра «Яка фігура зайва»

5. Продовження роботи за підручником (с. 75, завдання 6)

— Які фігури зображено на малюнку? (Прямокутник і трикутник).

— Які особливості має прямокутник, а трикутниик?

— Накресліть прямокутник і трикутник у зошитах. 

— Проведіть 2 відрізки таким чином, щоб вийшло 3 трикутники.

6. Робота в групах

— Розв’яжіть приклади: 1 група — в трикутниках; 2 група — в чотирикутниках; 3 група — в п’ятикутниках.

7. Розв’язування логічної задачі

Колоду розпиляли на 6 частин. Скільки разів її пиляли? (5)

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового навчилися на уроці?

— Який вид завдань сподобався найбільше?

— Які завдання були найскладнішими?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полякова Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
8297
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку