Конспект уроку з математики для 3 класу на тему "Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 48:3. Розв'язування простих задач."

Про матеріал

Конспект уроку має на меті ознайомити учнів з прийомами ділення чисел виду 48:3 за допомогою прийому скрайбінгу - творча візуалізація навчального матеріалу; також урок спрямований на розвиток вмінь розв'язувати прості задачі способом складання рівень; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення, пам'ять, увагу, креативне бачення рішення задачі; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

                          Конспект уроку з предмету  «Математика» для 3 класу

Вчителя початкових класів Крайнюк  Юлії  Юріївни

Розділ: Усне множення і ділення чисел у межах 1000. Властивість множення і ділення.

Урок № 85

Тема: «Ділення двоцифрового числа на одноцифрове виду 48:3.  Розв’язування простих задач.»

Мета: ознайомити учнів з прийомами ділення чисел виду 48 : 3; ознайомити з матеріалом за допомогою прийому « скрайбінг» - прийом для творчої візуалізації навчального матеріалу; розвивати вміння розв'язувати прості задачі способом складання рівняння; формувати навички усних обчислень; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручник, математичний вірш, додаткові приклади , дидактичний і наочний матеріал.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Хвилинка гарного настрою

Математика – наука

Точна і серйозна

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна

Тож, міркуємо – швидко!

Відповідаємо – правильно !

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно!

2. Девіз уроку

Лиш тим, хто доводить,

Міркує, шукає,

Математика двері

У світ відчиняє!

3.Вислови про математику

- А щоб ви впевнилися чому потрібно вивчати математику, нам допоможуть влучні вислови відомих людей.

  • Числа правлять світом   (Платон)
  • Політ – це математика   (Чкалов)
  • Числа – це боги    ( Платон)
  • Людина, що не знає математику, не здатна ні до яких інших наук   (Роджер Бекон)

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
  1. Математичний вірш

2   12   26

48  3    06

33  1  102

8   30  32


 

2. Перевірка домашнього завдання

Завдання 768

— Прочитайте розв’язання рівнянь. (х = 11; х = 12)

Завдання 769

— Прочитайте розв’язання задачі з поясненнями двома способами.

1-й спосіб

1) 36 : 3 = 12 (кг) — з’їдають 6 овець за 1 день;

2) 12 : 6 = 2 (кг)

2-й спосіб

1) 36 : 6 = 6 (кг) — з’їдає 1 вівця за 3 дні;

2) 6 : 3 = 2 (кг)

Відповідь: 2 кг сіна з’їдає 1 вівця за 1 день.

 

3. Усні обчислення

1) Гра «Математична квітка». (пелюстки)

Усне виконання завдання

7·8-2:9-5 + 30+ 5 = 36

20180221_134919.jpg

 

 III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новим прийомом ділення двоцифрового числа на одноцифрове, продовжимо роботу над задачами.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 1. Робота за підручником (с. 120-121)

 Завдання 770

Учні пояснюють за записом, як виконали ділення.

  • Знайка пропонує нам познайомитися з новим видом ділення.

           48 : 3 = (30 + 18): 3 = 30 : 3 + 18 : 3 = 10 + 6 = 16

            /\

        30 18

(Використовується прийом скрайбінг, для кращого візуального запам’ятовування нового матеріалу. Переваги скрайбінгу : яскравість, лаконічність, інформативність.  В даному випадку використовується скрайбінг-фасілітація – супроводження розповіді схематичними малюнками. )

20180221_134928.jpg

 

Ознайомлення з пам'яткою

Пам'ятка «Ділення двоцифрового числа на одноцифрове»

(Прийом, заснований на діленні суми на число)

1. Двоцифрове число розкладаю на зручні доданки.

2. Поділю на одноцифрове число кожен із доданків, а знайдені частки додам.

 

Завдання 771.

Письмове виконання завдання з коментуванням правил

Учні завершують обчислення та знаходять значення інших виразів, працюючи у зошитах.

32:2=16                 78:6=13                95:5=19                 54:3=18

90:6 =15                60:5=12                56:4=14                 84:6=14

 

Завдання 772

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та коментовано розв’язують, склавши вираз використовуючи графічний скрайбінг.

Ч. – 28 кг  по 4 кг у 1п. - ? п.

В. - 32 кг по 4 кг у 1 п.- ? п.

Розв’язання

(28 + 32): 4 = 15 (пак.)

Відповідь: 15 пакетів використали.

20180221_134936.jpg

 

Завдання 775.

 Робота в групах

Учні добирають із запропонованих рівняння для розв’язання задачі. Х•3 = 45; Х = 15

1д. за 1р. – 3 осіб

?д за 1р. – 45 осіб   

 

  1. Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору –

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору –

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз – присіли, руки прямо.

Встали – знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

Вліво-вправо повернулись

І сусіду усміхнулись.

 

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  Продовження роботи за підручником (с. 121)

  1. Розв'язування логічної  задачі

 

Завдання 777.

Колективне розв’язання задачі.

20180221_134954.jpg

Розв’язання

1)(11 + 15 + 14): 2 = 20 (гор.) — з’їли всього;

2)20 - 11 = 9 (гор.) — з’їв Вінні-Пух;

3)15 - 9 = 6 (гор.) — з’їв П’ятачок;

  1.     - 9 = 5 (гор.) — з’їв Кролик.

 

2.Математичні віршовані задачки


  •   Носять воду черепашки,

Черепашкам трошки важко

В діжку, скільки було сили

20 літрів наносили.

Мама їжу готувала

І 12 вже забрала

Запитання не змінилось:

Скільки літрів залишилось? ( 8)

  •   Килимок плете Лисиця.

Скільки їй клубків згодиться?

7 клубків зелених треба,

10 синіх, наче небо,

9 білих, жовтих 5.

Треба всі порахувати.   (31)

  •   На перерві школярі

Розважаються у грі.

10 гралися в квача,

14 – у м’яча

Бадмінтон – у Петі й Васі.

Скільки діток в цьому класі?  (26)

 


VI.ПІДСУМОК УРОКУ

—Що нового ви дізналися на уроці?

—Яким способом розв’язували приклади?

—Що повторили сьогодні на уроці?

 

VII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Є. 121 - 122, завдання 778; 779.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гузієва Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 березня 2018
Переглядів
5366
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку