Тема: Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число. Задачі на дві, три дії. Творча робота над задачею.

Про матеріал

Тема: Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число. Задачі на дві, три дії. Творча робота над задачею.

Мета:

Освітня: пояснити способи множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число і множення одноцифрового числа на розрядне; формувати вміння розв'язувати задачі на дві та три дії; формувати вміння творчої роботи над задачею.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

Виховна: виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.

Обладнання: Підручник з математики 3 клас (Ф. М. Рівкінд), презентація, смайлики, інструктивні картки(пам'ятки),

Тип уроку: комбінований.

План

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Карусель»

2. Вправа «Круглі числа»

3. Математичний диктант

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Фізкультхвилинка.

2. Робота за підручником (с. 121-122)

3. Робота над задачею.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота за підручником.

2. Розв'язування логічних завдань.

3. Робота над задачею.

VI. Підсумки уроку.

1. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент (8.30-8.32)

Діяльність вчителя: Вітаюся з учнями, налаштовую на роботу.

Діяльність учнів: Перевіряють чи є на парті необхідні для роботи прилади, налаштовуються на роботу.

Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем.

Вчитель: Доброго дня діти! Сідайте. Мене звати Галина Олександрівна, сьогодні урок математики проведу у вас я.

Дзвоник вже сигнал нам дав

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

Вчитель: Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько?

Діти: Так!

Вчитель: Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.

Вчитель: Діти, мені Пізнайко передав завдання, які ми повинні виконати на уроці. Отож, якщо ви всі будите активними і ми виконаємо всі завдання, то ви отримаєте маленький подаруночок від Пізнайка. Але давайте ми з вами домовимось, що слів «так», і «ні» ми на уроці не вживатимемо. А замість них використаємо картки. Замість слова «так» підніматимемо зелену картку, замість слова «ні» піднімаємо червону картку.. Домовились?

Діти: (піднімають зелену картку)

Перегляд файлу

Тема: Множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число. Задачі на дві, три дії. Творча робота над задачею.

Мета:

Освітня:  пояснити способи множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число і множення одноцифрового числа на розрядне; формувати вміння розв’язувати задачі на дві та три дії; формувати вміння творчої роботи над задачею.

Розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.

Виховна: виховувати акуратність, самостійність, дисциплінованість.

Обладнання: Підручник з математики 3 клас (Ф. М. Рівкінд), презентація, смайлики, інструктивні картки(пам’ятки),

Тип уроку: комбінований.

План

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Карусель»

2. Вправа «Круглі числа»

3. Математичний диктант

III. Повідомлення теми і мети уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Фізкультхвилинка.

2. Робота за підручником (с. 121-122)

3. Робота над задачею.

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота за підручником.

2. Розв’язування логічних завдань.

3. Робота над задачею.

VI. Підсумки уроку.

1. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент (8.30-8.32)

Діяльність вчителя: Вітаюся з учнями, налаштовую на роботу.

Діяльність учнів: Перевіряють чи є на парті необхідні для роботи прилади, налаштовуються на роботу.

Діяльність класу: встають з-за парт і вітаються з вчителем.

Вчитель: Доброго дня діти! Сідайте.  Мене звати Галина Олександрівна, сьогодні урок математики проведу у вас я.

         Дзвоник вже сигнал нам дав

Працювати час настав,

  Тож і ми часу не гаймо,

  Працювати починаймо!

Вчитель: Нумо гляньте всі швиденько, чи на партах все чистенько?

Діти: Так!

Вчитель: Кожен з вас приготувався, на перерві  постарався.

Вчитель: Діти, мені Пізнайко передав завдання, які ми повинні виконати на уроці. Отож, якщо ви всі будите активними і ми виконаємо всі завдання, то ви отримаєте маленький подаруночок від Пізнайка. Але давайте ми з вами домовимось, що слів «так», і «ні» ми на уроці не вживатимемо. А замість них використаємо картки. Замість слова «так» підніматимемо зелену картку, замість слова «ні» піднімаємо червону картку.. Домовились?

Діти: (піднімають зелену картку)

Вчитель: Якщо ви справитеся з завданням швидше, то попросіть додаткове завдання.

Скажіть мені, будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Ми з вами разом спробуємо виконати все, що ви очікуєте.

II. Актуалізація опорних знань( 8.33-8.43)

1. Гра «Карусель»

Мета: Перевірити знання учнів засвоєні на минулому уроці.

Правила гри: Вчитель називає учня, який повинен дати правильну відповідь на приклад , який зображений на слайді.

Безпосередньо ігрові дії: Учні усно розв’язують приклад.

Вчитель: Діти, а зараз давайте пограємо у гру, і перевіримо чи добре ви засвоїли матеріал, який ви вивчали на попередніх уроках. Погляньте уважно на екран, всі ви бачите приклади ми їх будемо розв’язувати за годинниковою стрілкою. Отож розпочинаймо!

3·2·10=600                                   500:100=5                           68-9·6:1=14

7·100:1= 700                                 100·8·0=0                           900:10-1=89

Вчитель: Давайте перевіримо.

Вчитель: Діти, чи важко було вам розв’язувати приклади? Чому?

Вчитель: Молодці, через те що ви добре засвоїли матеріал, який ви вивчали на попередніх уроках вам буде легше надалі працювати.

2. Вправа «Круглі числа»

Мета: перевірити знання учнів про числа другого і третього розрядів.

Форма організації: Індивідуальна.

Діяльність вчителя: контролює роботу класу, називає правильні відповіді.

Діяльність учня: Працює на картці, перевіряє правильність виконаного завдання сусідом.

Діяльність класу: працюють на картках, взаємоперевірка.

Вчитель: Діти, а чи знаєте ви чим відрізняються розрядні числа від круглих?

Діти: Круглі числа завжди закінчуються нулем, а розрядні числа мають одне число відмінне від нуля.

Вашим завданням буде визначити і записати круглі числа другого і третього розрядів.

Зараз ваш однокласник роздасть вам картки, на яких ви повинні в першу колонку записати числа третього розряду, а в другу другого розряду, розташуйте них в  порядку зростання, тобто від меншого до більшого. Але будьте уважними.

Вчитель: Справились? Зараз будемо перевіряти, поміняйтеся картками з сусідом по парті.

Вчитель: Уважно мене слухайте, я буду називати правильні відповіді, а ви візьміть олівчик і закресліть неправильні відповіді і зверху напишіть правильні.

- круглі числа третього розряду

(100,200,300,400,500,600,700,800,900)

- круглі числа другого розряду

(10,20,30,40,50,60,70,80,90).

Вчитель: А зараз поміняйтесь картками назад.

Підніміть зелену картку в кого немає жодної помилки.

Підніміть червону картку в кого є одна або більше помилок.

Вчитель: Молодці, я думаю Пізнайко буде задоволений вашою роботою. А зараз  відкрийте свої зошити, запишіть число, класна робота.

3. Математичний диктант.

Мета:  Налаштувати учнів на роботу та перевірити знання учнів .

Форма організації: фронтальна ( письмово)

Діяльність вчителя: Вчитель диктує завдання.

Діяльність учня: Міркує, записує відповідь у зошит.

Діяльність класу: Уважно слухають, контролюють правильність відповіді, піднімають сигнальні картки.

Вчитель: Діти, зараз ми з вами проведемо математичний диктант. Отож, всі уважно мене слухайте і записуйте відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою. Всі зрозуміли як записувати?

Діти: так.

Вчитель: Хто може повторити ще раз як записувати відповіді?

Діти: Потрібно записувати відповіді починаючи з лівого боку в рядочок, виокремлюючи їх комою.

Вчитель: То що ми зараз будемо з вами робити?

Вчитель: Так, молодці. Я бачу ви уважно мене слухаєте.

1). Число 8 збільшити у 10 разів.

2). Різницю чисел 80 і 30 зменшити у 5 разів.

3). Перший множник 60, другий 3. Знайди добуток.

4). Суму чисел 50 і 50 помножити на 0.

5). Число 800 зменшити у 100 разів.

Вчитель: Всі справилися?

Діти: Так.

Вчитель: Не забувайте про картки. Якщо ви погоджуєтесь з відповіддю, то ви піднімаєте вгору картку зеленого кольору, якщо не погоджуєтесь -  картку червоного кольору.

Вчитель: Давайте перевіримо. Хто хоче зачитати відповіді?

Всі погоджуються?

А зараз давайте подивимось на екран і побачимо правильні відповіді.

III. Повідомлення теми і мети уроку(8.44-8.45)

Вчитель: На сьогоднішньому уроці ми навчимося розв’язувати приклади множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число. А також будемо розв’язувати задачі на дві, три дії. Отож, будьте уважні.

IV. Вивчення нового матеріалу(8.46-9.00)

1. Фізкультхвилинка

Працювати перестали

        І тепер всі дружно встали,

Будемо відпочивати,

    Нумо вправу починати!

   Руки вгору, руки вниз,

   І легесенько пригнись.

         Покрутились, повертілись,

       На хвилинку зупинились.

       Пострибали, пострибали,

                Раз - присіли, другий – встали,

Всі за парти посідали.

 

2. Робота за підручником (с. 121)

Вправа 766

Мета: Розвинути математичні знання учнів.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.

Діяльність учнів: Виконують завдання усно.

Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність.

Вчитель: Діти, розгорніть свої підручники на с. 121 і погляньте на вправу під номером 766. Всі знайшли вправу?

Діти: Так.

Вчитель: Що потрібно зробити?

Діти: Кожне із чисел замініть добутком за зразком.

30 = 3 ∙ 10    300 = 3 ∙ 100

Вчитель: Будьте уважні. Хто зачитає відповіді?

Діти: 60= 6·10, 90=9·10, 700= 7·100, 500=5·100.

Вчитель: Я дякую за відповіді, ви дуже активні.

Вправа 768

Мета: Розвинути математичні знання учнів.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.

Діяльність учня: Дає відповіді на запитання вчителя, працює з інструктивною карткою.

Діяльність класу: Уважно слухають вчителя, контролює правильність даних відповідей однокласників.

Вчитель: Погляньте на вправу під номером 768 на с.109. У вас на парті є інструктивні картки, які вам допоможуть справитись з цим завданням. Уважно мене слухайте. Що нам потрібно зробити? 

Діти: Пояснити, як знаходили добутки і частки.

Вчитель: Добре. Розгляньте записи ліворуч. Порівняйте добутки. Чим вони схожі?

Діти: В усіх добутках перший множник є круглим числом, а другий множник — одноцифрове число.

Вчитель: Як ми міркуємо для обчислення значень добутків?

Діти: Учні пропонують замінити кругле число 30 більш крупними лічильними одиницями — десятками: 30 = 3 дес.; помножити число десятків на 3:

30 ∙ 3 = 3 дес. ∙ 3 = 9 дес. = 90

Вчитель: Що по кроках слід робити для обчислення значення такого добутку? Діти: Аналогічно: 200 ∙ 4 = 2 сот. ∙ 4 = 8 сот. = 800

Вчитель: Розгляньте записи праворуч.

— Чи можна так само міркувати при діленні розрядного числа на одноцифрове число?

60 : 3 = 6 дес. : 3 = 2 дес. = 20

600 : 3 = 6 сот. : 3 = 2 сот. = 200

Діти: Так.

Вчитель: Порівняйте приклади на множення і ділення. В обох випадках ми множимо або ділимо розрядне число на одноцифрове.

Вчитель: Що є спільного в міркуваннях при множенні і при діленні розрядних чисел на одноцифрове число?

Діти: В обох випадках розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число, в результаті отримуємо число, виражене в розрядних одиницях: десятках або сотнях; відповідь записуємо в одиницях.

Вчитель: Так, правильно. Я дуже задоволена вашою роботою.

3. Робота над задачею (с. 121)

Вправа 771

Мета: Розвинути математичні знання учнів,  вдосконалити творчу роботу над задачею.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учня біля дошки і контролює виконання класом розв’язання задачі в зошитах.

Діяльність учня: Працює біля дошки, думає над умовою задачі.

Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність. Записують розв’язання в зошитах.

Вчитель: Діти, я зараз зверніть увагу на задачу під номером 771 на сторінці 121. Нашим завданням є придумати умову задачі до даного короткого запису. Але давайте домовимося, що ви не будите викрикувати, а підніматимете руку.

Овочі

В одному ящику

Кількість ящиків

 

 

?

Морква

10 кг.

4

Буряки

30 кг.

2

Розв’язання

1) 10 ∙ 4 = 40 (кг) — загальна маса моркви;

2) 30 ∙ 2 = 60 (кг) — загальна маса буряків;

3) 40 + 60 = 100 (кг) — загальна маса овочів.

Вчитель: Хто вже склав умову до задачі? Хто зачитає?

Вчитель: Про що іде мова в задачі?

Діти: Про овочі.

Вчитель: Про які овочі?

Діти:  Про буряки і моркву.

Вчитель: Скільки було кілограмів моркви в одному ящику? (10 кг)

Скільки було кілограмів буряків в одному ящику? (30 кг.)

Скільки було ящиків моркви? (4)

Скільки було ящиків буряків? (2)

Про що запитується в задачі?

Діти: Про загальну масу овочів.

Вчитель: Хто бажає піти до дошки, щоб записати розв’язання до задачі?

Всі інші слідкуйте за дошкою і записуйте розв’язання в своїх зошитах.

Що ми можемо дізнатися першою дією?

Діти: Масу моркви в 4 ящиках.

Вчитель: Що дізнаємось другою дією?

Діти: Масу буряків в 2 ящиках.

Вчитель: Чи можна тепер дізнатися загальну масу моркви і буряків?

Діти: Так.

Вчитель: Якою дією?

Діти: Додавання.

Вчитель: Правильно. Я дякую тобі за роботу. Для тебе додаткове запитання. Як називаються компоненти дії додавання?(Доданок,доданок,сума). Сідай. Вкінці уроку будеш мати хорошу оцінку.

ОЦІНКА

V. Узагальнення і систематизація знань.(9.00-9.06)

1. Робота з підручником (770 с.121).

Мета: Закріпити знання множення і ділення розрядних чисел на одноцифрове число.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учнів, контролює діяльність учнів.

 Діяльність учня: Каже відповідь на приклад, записує на дошці.

Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність.

Вчитель: Діти, подивіться на вправу 770. Давайте усно розв’яжемо приклади. Я буду викликати вас по одному, ви називаєте відповідь і записуєте її на дошці. Всі інші слідкують за правильністю виконання і піднімають картки відповідного кольору. Всі зрозуміли, що будемо робити? Які картки ми піднімаємо, коли погоджуємось? А які, коли не погоджуємось?

Діти: Так.

2·4= 8                9:3=3                  10:2=5                             5·2=10

20·4= 80            90:3=30              100:2=50                         50·2=100

200·4= 800        900:3=300          1000:2=500                     500·2=1000

2. Розвязування логічних завдань.

Мета: Розвинути логічне мислення учнів.

Форма організації: Фронтальна(усно).

Діяльність вчителя: Зачитує завдання.

Діяльність учня: Логічно думає та називає відповідь.

Діяльність класу: Учні усно розв’язують завдання, якщо відповідь вірна, то клас піднімає зелені картки, а якщо ні – зелені.

Вчитель: А зараз ви з вами помислимо логічно. Я зачитаю вам завдання, а ви швиденько подумайте і підніміть руку, хто знає відповідь. Домовились?

1). Ремонт половини даху коштує 280 грн. Скільки коштує ремонт цілого даху?

Вчитель: Хто погоджується підніміть зелену картку, а хто ні – червону.

Слухаємо друге завдання.

2). Коли чапля стоїть на одній нозі, вона важить 3 кг. Скільки буде важити чапля, якщо вона стане на дві ноги? (3 кг)

Вчитель: Хто знає відповідь?

Хто погоджується?

3. Робота над задачею (с.122)

Вправа 772

Мета: Розвинути математичні знання учнів, творча робота над задачею.

Форма організації: Колективна.

Діяльність вчителя: Організовує роботу учня біля дошки і контролює виконання класом розв’язання задачі в зошитах.

Діяльність учня: Працює біля дошки, перероблює запитання до задачі.

Діяльність класу: Уважно слухають відповідь учня, контролюють правильність. Записують розв’язання в зошитах.

Розв’язання.

1). 70 – 30 = 40 (м.) – довжина двох прогонів

2). 40:2 = 20 (м.) – довжина кожного крайнього прогону.

(Після зміни запитання 30-20=10(м).)

Вчитель: Діти, зверніть увагу на вправу 772 на сторінці 122.

Вчитель: Хто бажає прочитати умову задачі?

Я вам прочитаю задачу ще один раз, а ви уважно слухайте. Чи знайоме вам слово «прогін»? Хто скаже, що це таке?

Вчитель: Прогін в архітектурі – це головна балка в тримальних конструкціях будівель. В нашому випадку моста.

Подивіться на схему, яка зображена до цієї задачі.

Вчитель: Чи відомо нам довжину мосту? (Так.)

Вчитель: Яка його довжина? (70 м.)

Чи відомо скільки прогонів має міст? (3)

Яка довжина середнього прогону? (30 м.)

Вчитель: Що ще вказано в задачі? (Вказано, що крайні прогони рівні між собою.)

Вчитель: Що потрібно знайти? (Довжину крайніх прогонів.)

Вчитель: Що будемо шукати спочатку? Якою дією?

Діти: Віднімання.

Вчитель: Чи можна, знаючи довжину двох прогонів, обчислити довжину кожного крайнього прогону? Якою дією?

Діти: Дією ділення.

Вчитель: Хто бажає піти до дошки, щоб записати розв’язок до задачі?

Всі інші записуйте в зошит, і слідкуйте за своїм однокласником, якщо побачите помилку, то підніміть руку.

Вчитель: Ти справився з завданням, а зараз я тобі задам запитання. Щоб поставити тобі оцінку. Добре?

Як називаються компоненти дії ділення? (Ділене,дільник,частка)

Я думаю, що ти заслуговуєш на оцінку ????? Ти згоден?

Вчитель: Чи важко вам було виконувати задачу? Які виникали труднощі?

Зверніть увагу на завдання після задачі. Хто нам зачитає його?

Діти: Зміни запитання, щоб у розв’язанні додалась ще одна дія.

Вчитель: Об’єднайтесь в групи по четверо, подумайте і скажіть, як можна змінити запитання, щоб додалась ще одна дія?

Діти: На скільки більша довжина середнього прогону ніж одного з крайніх, якщо крайні прогони рівні між собою?

Вчитель: Якою дією ми можемо це дізнатись?

Діти: Дією віднімання. (30 – 20 = 10(м).)

Вчитель: В когось є інший варіант?

Вчитель: Ви всі добре справились із цим завданям.  Я думаю, що наш мудрий Пізнайко дуже задоволений вашою роботою.

VI. Підсумки уроку.(9.07-9.10)

Мета: Перевірити чи зрозуміли діти новий матеріал на уроці.

Форма організації: фронтальна.

Діяльність вчителя: Задає учням запитання, роздає смайлики.

Діяльність учня: Відповідає на запитання вчителя.

Діяльність класу: Слухають відповіді однокласника, виправляють помилки.

Вчитель: Що нового ви дізнались на уроці?

Діти: Як множити розрядне число на одноцифрове..

Вчитель: Хто скаже, як ми міркуємо при множенні розрядного числа на одноцифрове?

Діти: Ми розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число.

Вчитель: Так, правильно!

Вчитель: Молодці діти, ви всі були старанними на уроці! І за те, що ви так гарно працювали Пізнайко вам передав подаруночки, які я вам зараз роздам.

ОЦІНЮВАННЯ.

1. Домашнє завдання

Діяльність вчителя: Задає учням домашнє завдання та пояснює як його виконувати.

Діяльність учнів: Записують у свої щоденники домашнє завдання.

Вчитель: А щоб краще засвоїти вивчений матеріал на уроці, відкрийте свої щоденники та запишіть вправи, які ви повинні виконати вдома.  Вправи на с.122 під номером 775 та 776. У вправі під номером  775 розв’язати задачу. А у вправі під номером 776 вам потрібно розв’язати приклади. Як ви будете міркувати при виконанні цього завдання? Скористайтесь пам’яткою, яку я вам залишаю.

Діти: Ми розрядне число замінюємо більш крупними розрядними одиницями: десятками або сотнями, а потім множимо або ділимо число розрядних одиниць на одноцифрове число. Тоді виконуємо додавання чи віднімання.

Вчитель: Так правильно! Всім все зрозуміло?

Діти: Так!

Вчитель: На цьому наш урок закінчено, до побачення!

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 березня 2018
Переглядів
4493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку