Конспект уроку з математики для 3 класу на тему "Вправи та задачі на засвоєння таблиць множення й ділення. Задачі з буквеними даними"

Про матеріал
Конспект уроку з математики для 3 класу з використанням інтерактивних технологій
Перегляд файлу

Тема. Вправи та задачі на засвоєння таблиць множення й ділення. Задачі з буквеними даними

Мета: закріпити знання таблиць множення й ділення, домогтися засвоєння таблиці напам’ять, провести аналіз розв’язання задачі з буквеними даними, вправляти у записі таких задач, повторити геометричні фігури, розвивати логічне мислення, увагу, навички усного рахунку, формувати самоконтроль, виховувати інтерес до предмету, пізнання навколишнього світу.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: смайлики, презентація, плакат «Осінній сад».

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Привітання.

- Добрий день, діти! (добрий день)

- Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав,

Тож і ми часу не гаймо,

Всі трудитись починаймо.

Сідайте тихо, дітвора,

Для математики настала пора.

  • Нумо перевір, дружок,

Чи готовий ти почати урок?

- Посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні дуже потрібні.

2. Вправа «Настрій».

- У кожного на парті є смайлики. Візьміть їх у руки. І покажіть мені який у вас настрій. Я бачу, що у вас все гаразд і у вас чудовий настрій. Я хочу, щоб такий настрій був на протязі всього уроку.

- Кленовий листочок до класу влетів ненароком,

   На план поурочний поклав п’ятірню золоту.

  Це осінь знадвору показує тему уроку.

  Отож про останній осінній листочок сьогодні урок проведу.

- Тож, діти, цій порі року і присвячується наш урок, тому у нас незвичайні урок.

- То хто завітав до нас на урок? (осінь)

- Осінь забула як розв’язувати задачі , таблицю множення, як розв’язувати кругові приклади. Ми повинні допомогти їй це пригадати.

3. Вправа «очікування».

- Що ви очікуєте від уроку? Складемо прогноз уроку.

- Тож протягом уроку вам потрібно:

         Міркувати – швидко!

         Відповідати – правильно!

       Лічити – точно!

        Писати- гарно!

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

- Перевіряємо домашнє завдання. розгорніть свої зошити.

- Як ви знаєте, лісові звірятка восени готуються до зими: їжу запасають, отеплюють домівки. А що білочка запасає? (горішки)

- От і наші білочки підготували горішки на зиму. І ваше завдання з’єднати який горішок котрій білочці належить. Білочка тримає рівняння, а горішок відповідь.

- Яка відповідь до задачі? (9 порцій)

- Про що дізнались першою дією? (скільки яєць взяли для приготування однієї порції омлету)

- Якою дією? (ділення)

- Про що дізнались другою дією? (скільки порцій можна зробити з 18 яєць)

- У всіх так вийшло?

- З якими труднощами ви зустрілись при розв’язування задачі?

- Молодці, ви добре справились з домашнім завданням.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Технологія «Мікрофон».

- Назвіть компоненти множення. (І множник, ІІ множник, добуток)

- Назвіть компоненти ділення. (ділене, дільник, частка)

- Закінчіть речення:

  • Щоб знайти невідомий множник…(потрібно добуток поділити на відомий множник)
  • Щоб знайти ділення…(потрібно частку помножити на дільник)
  • Щоб знайти дільник…(потрібно ділене поділити на частку)
  • При множенні нуля на будь-яке число у добутку…(буде 0)
  1. Технологія «Мозковий штурм»

- Ось наступне завдання вам,

Нашим славним школярам.

Треба рахувати вміло,

Швидко, правильно, сміливо.

(табличні випадки множення на 8)

  1. Усний рахунок біля дошки.

- А осінь пригощає нас яблучками.

     4. Задачі.

- Наша гостя підготувала вам пару задач і прохає аби ми допомогли їй розв’язати їх. Допоможемо?

- Тож слухайте першу задачу.

  • Хлопці зібрали 24 гриби, а дівчата 8. Наскільки більше грибів зібрали хлопці, ніж дівчата?

Дівчата – 8

Хлопці – 24

  • Хто збирав гриби? (дівчата та хлопці)
  • Скільки зібрали хлопці? (24)
  • Скільки зібрали дівчата? (8)
  • Що треба знайти? (на скільки більше грибів зібрали хлопці, ніж дівчата)
  • Якою дією? (віднімання)
  • І на скільки більше грибів зібрали хлопці, ніж дівчата? (16)
  • Хлопці зібрали 24 гриби, а дівчата 8. У скільки разів більше грибів зібрали хлопці, ніж дівчата?

Дівчата – 8

Хлопці- 24

  • Дані тут ті ж самі. Лише що нам потрібно знайти? (у скільки більше грибів зібрали хлопці, ніж дівчата )
  • Якою дією? (ділення)
  • По чому ви дізнались, що потрібно використати дію ділення, що вам підказало? (у скільки разів)
  • І у скільки разів більше хлопці зібрали грибів, ніж дівчата? (3)
  • Як ви зауважили, що коли у задачі запитується «на скільки більше», то використовуємо дію додавання. А якщо запитується «у скільки більше» то – ділення.

ІУ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над таблицею множення та ділення. Будемо розв’язувати задачі, приклади, проаналізуємо задачу з буквеними даними.

У. Узагальнення і систематизація знань.

1. Завдання 289.

- Доберіть числа, щоб нерівність і рівності були правильними. (на основі логічних міркувань)

7   4  6

2. Задача з буквеними даними.

- Послухайте задачу.

  • Зі саду в корзині Оленка принесла k яблук, а груш у два рази більше. Скільки груш принесла Оленка?
  • Якщо в задачі одне числове значення позначена буквою, відповідь ми записуємо виразом.

Яблук – k

Груш  у 2 рази >

- Cкільки яблук зібрала Оленка? (k)

- Що сказано про груші? (у два рази більше)

- Тож який вираз складемо? (k*4)

- Чи можемо знайти значення цього виразу? (ні)

- Яке значення цього виразу, якщо k=5? (8)

3. Задача 292.

А) вивчення умови задачі.

- Прочитайте умову задачі.

- Яка це задача? (з буквеними даними)

- Яка її особливість? (відповідь виразом)

Жінок – k

Чоловіків - ?, у 6 р. >

  • Тож скільки є жінок? (k)
  • Що сказано про чоловіків? (у 6 разів більше)
  • Про що запитується у задачі? (на скільки разів менше було жінок)

Б) пошук плану розвязку.

- Знаючи, що жінок жінок є k, а чоловіків у 6 разів більше, про що можемо дізнатись? (кількість чоловіків)

- Якою дією? (множення)

- Знаючи кількість жінок і чоловіків, що можемо знайти? (на скільки менеше було жінок, ніж чоловіків)

- Якою дією? (віднімання)

- Який вираз складемо? (k*6 -k)

- Чи можемо знайти результат цього виразу? (ні)

- Так, ми б могли знайти, якби у нас було значення k.

- але в нас є значення k, k=8.

       k*6-k, якщо k=8, то

       8*6-8=8*5=40

  1. Задача 291.

А) вивчення умови задачі.

- Прочитайте умову задачі.

Продуктивність праці

Час

Загальна клькість деталей

?

8

48

?

4

8

  • Хто виготовляв деталі? (майстер і учень)
  • Скільки годин працював майстер? (8)
  • Скільки годин працював учень? (4)
  • Скільки деталей виготовив майстер? (48)
  • Скільки деталей виготовив учень? (8)
  • Що потрібно знайти в задачі? (у скільки разів більше деталей виготовляв за одну годину майстер ніж учень)

Б) пошук плану розв’язку.

- Чи можемо відразу дати відповідь на питання до задачі? (ні)

- Що нам для цього потрібно знати? (скільки деталей виготовив майстер і учень)

- Чи можемо це визначити? (Так)

- Якою дією? (ділення)

- Тепер чи можемо дати відповідь на питання до задачі? (так)

- Якою дією? (ділення)

В) пригадування розв’язку задачі.

- Про що дізнаємось першою дією? (скільки деталей виготовив майстер за 1год)

- Про що дізнаємось другою дією? (скільки деталей виготовив учень за 1год)

- Про що дізнаємось третьою дією? (на скільки разів більше деталей виготовив виготовив майстер за 1год, ніж учень)

Г)запис розв’язку задачі.

Д) перевірка розв’язку задачі.

Е) творча робота над задачею.

- Замініть запитання задачі так, щоб останньою дією розв’язання було додавання. (скільки всього деталей виготовляв майстер та учень на 1год)

УІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота з перфокартами.

І                                                             ІІ

24/3+7=15                                   56/7-4=4

48/8+4=10                                  24/8+7=10

3*8+9=23                                   8*6-8=40

5*8-15=25                                 72/8+4= 33

  1. Кругові приклади 293
  • А тепер вже вам пора

Взятися і до пера

Приклади оці записати.

Знання свої записати.

8-8+8=72

72/8+9=18

18/2+39=48

48/8+30=36

36/6+50=56

56/8+1=8

УІІІ. Робота над домашнім завданням.

295-296

ІХ. Підсумок уроку.

Так чому осінь приходила? Чи виконали ми її прохання.

Я зумів…

Я навчився…

  • Що вдалось? Що ні?
  • Дякуємо нашій гості – осені. А вона вам бажає, коли ви будете на природі, бережіть її.
  • Бережіть ріки, бережіть води

Як матусю рідну, бережіть природу.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Морозкіна Ірина Миколаївна
    Дякую за цікавий урок. Де можна знайти презентацію до цього уроку?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Хорт Марія
Додано
31 березня 2019
Переглядів
3026
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку