Урок "Ділення суми на число"

Про матеріал
Тема: Ділення суми на число. Мета: ознайомити учнів із властивістю ділення суми на число; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі двома способами та обчислювальні навички; розвивати мислення, увагу, пам'ять, творчі здібності дітей; виховувати інтерес до предмета, почуття товариства і взаємодопомоги Тип уроку: урок - подорож. Обладнання: підручник з математики для 3 класу, ілюстрації з зображенням транспортних засобів, картки з завданнями, презентація. Хід уроку. І.Організаційний момент. - Перевірка готовності до уроку. - Привітання. - Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашій гості. Давайте привітаємося. - Психологічний настрій. Створення ситуації успіху на уроці. - Урок математики ми починаємо. Сьогодні ми будемо продовжувати відкривати її таємниці. Математика – це одна із самих важливих і стародавніх наук. Вона розвиває логічне мислення, пам'ять, увагу. Недарма її називають гімнастикою розуму. - Діти, а що від вас вимагається, щоб урок пройшов успішно? - Девізом нашого уроку я хочу взяти слова: «Де є бажання, там буде успіх» - Як ви розумієте ці слова? Отож, в подорож! ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів. - Сьогодні на уроці ми маємо пройти наступні станції: • Кмітлива • Пізнайко • Обчислювальна • Задачна • Геометрична - Але ми з вами не знаємо на чому відправимося в подорож 1. Усний рахунок. - Нам треба вибрати транспортний засіб: що це буде: літак, потяг, корабель…? (На зворотній стороні картинки приклади для усного рахунку). - Для цього ми поділимося на групи, право вибрати транспортний засіб буде у тієї групи, яка переможе. 30 • 6 + 20 240 : 8 + 70 50 • 9 + 50 360 : 6 + 40 70 • 8 + 40 420 : 7 + 40 40 • 6 + 100 630 : 9 + 30 60 • 7 + 100 350 : 5 + 30 80 • 8 + 100 720 : 8 + 10 • Отже, в подорож ми відправляємося на……. • Перша станція «Кмітлива» 2. Каліграфічна хвилинка • Із запропонованих цифр (2,4,6) запишіть найбільше число (642), найменше (246). Найдіть і запишіть суму цих чисел (888), «сусідів» цього числа (887, 889.) 3. Математичний диктант (один учень працює біля дошки) • Ділене 0, дільник 2. Знайти частку. • Множник 12, множник 2. Знайти добуток. • Число 10 збільшити в 6 разів. • Ділене 270, дільник 9. Знайти частку. • Знайти добуток чисел 80 і 4. • Знайти частку чисел 120 і 3. • У скільки разів 600 більше, ніж 100? • На скільки 600 більше 100? (0, 24, 60, 30, 320, 40, 6, 500) (Проводиться взаємоперевірка) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку • А зараз ми відправимося на наступну станцію «Пізнайко» - На який закон ми опиралися при множенні двоцифрового числа на одноцифрове? (Розподільний закон (а + в) ∙ с = а ∙ с + в ∙ с) - Як ви вважаєте, чи є в математиці розподільний закон ділення відносно додавання? Перевіримо сьогодні. - Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі способами ділення суми на число. ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу 1. Презентація, слайд - Порахуйте, скільки трикутників? (18) Кругів? (9) Рядів? (3) - А скільки всього фігур? Який вираз складемо? (18 + 9) - Скільки фігур у одному ряді? ( Вираз: (18 + 9) : 3 = 9) Слайд - Скажіть, скільки трикутників ? ( 18) А в одному ряді? (18 : 3) - Скільки кругів? ( 9) А в одному ряді? (9 : 3) - А скільки всього фігур у одному ряду? (9) - Складіть вираз: (18 : 3) + (9 : 3) = 9 Слайд - Отже, знаходити результати ділення суми на число можна по-різному. 2. Знаходження значень виразів (с. 136, завдання 880) Усно — Поділіть суму на число відповідно до порядку виконання дій у виразах із дужками. (16 + 8) : 3 = 24 : 3 = 8 (18 + 30) : 8 = 48 : 8 = 6 (18 + 12) : 3 = 30 : 3 = 10 3. Колективне опрацювання матеріалу (с. 136, завдання 881) Усно 1) Розгляньте, як можна поділити суму на число іншим способом. (18 + 12) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3 = 6 + 4 = 10 Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний доданок і знайдені частки додати. 2) Обчисліть двома способами: (24 + 12) : 4 = 36 : 4 = 24 : 4 + 12 : 4 = 9 3) Обчисліть зручним способом: (36 + 54) : 6 = 36 : 6 + 54 : 6 = 15 3. Ознайомлення з правилом слайд V. Фізкультхвилинка (відео) VІ. Розвиток математичних знань - А зараз ми відправляємося на станцію «Задачна». 1. Колективна робота над задачею (с. 135–136, завдання 879) — Прочитайте задачу. Що в задачі відомо? Що треба дізнатися? Розв’яжіть задачу двома способами відповідно до поданих планів: 1-й спосіб 1) 18 + 12 = 30 (сл.) — усього слив; 2) 30 : 3 = 10 (сл.) Вираз: (12 + 18) : 3 = 10 (сл.) 2-й спосіб 1) 18 : 3 = 6 (сл.) — синіх слив одержав кожний син; 2) 12 : 3 = 4 (сл.) — жовтих слив одержав кожний син; 3) 6 + 4 = 10 (сл.) Вираз: 18 : 3 + 12 : 3 = 10 (сл.) Відповідь: 10 слив усього одержав кожний син. — Порівняйте відповіді, отримані в обох випадках. (Обидва способи рішення дали однакові результати.) Слайд — Чим відрізняється розв’язання? — Чи можна між розв’язаннями поставити знак «дорівнює»? (12 + 18) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3 — Розв’язуючи задачу 1-м способом, ми суму розділили на число. Розв’язуючи задачу 2-м способом, кожне з чисел ділили на число, а результати ділення додали. Відповіді в задачах отримали однакові, отже, розв’язання було правильним. - Далі відправляємося на станцію «Обчислювальна» , де будемо тренуватися розв’язувати приклади Коментоване розв’язування прикладів (с. 136, завдання 883) (24 + 16) : 8 = 5 170 • 2 – 200 = 140 90 + 6 ∙ 13 = 168 24 + 16 : 8 = 26 360 : 4 + 90 = 180 200 – 5 • 16 = 120 • Наступна станція «Геометрична» - Геометричний матеріал (с. 136, завдання 884 *) — Побудуйте пряму і позначте на ній точку О. Від точки О відкладіть на прямій у протилежних напрямках відрізки АО = 45 мм і ОВ = 53 мм. Виміряйте та обчисліть довжину відрізка АВ. (АВ = 98 см) VІІ. Підсумок уроку. - Обчисліть приклади зручним способом та дізнайтеся, що людині допомагає досягти успіху (6+18) : 3 (18+30) : 8 (18+12) : 3 (24+12) : 4 (36+54) : 6 Ключ - Рефлексія • Ось і закінчилася наша подорож по країні Математика. • Що ми робили під час подорожі? • Що нового дізналися? • Продовжить фразу • Мені запам’яталось… • Я спробую… • Було цікаво… • Було важко… • Тепер я можу… • Мене здивувало… • Мені захотілося... Оцінювання учнів. VІІ Домашнє завдання С. 136, завдання 885; 886.
Перегляд файлу

Дата: 27.03. 2019р.

Тема: Ділення суми на число.    (№  879-886)

 Мета: ознайомити учнів із властивістю ділення суми на число; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі двома способами та обчислювальні навички; розвивати мислення, увагу, пам'ять, творчі здібності дітей; виховувати інтерес до предмета,  почуття товариства і взаємодопомоги

Тип уроку: комбінований урок - подорож.

Обладнання: підручник з математики для 3 класу, ілюстрації з зображенням транспортних засобів, картки з завданнями, презентація.

Хід уроку.

І.Організаційний момент.                                                                                          - Перевірка готовності до уроку.                                                                                                                                                       - Привітання.

- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашій гості. Давайте  привітаємося.

-  Психологічний настрій.  Створення ситуації успіху на уроці.

- Урок математики ми починаємо. Сьогодні ми будемо продовжувати відкривати її таємниці. Математика – це одна із самих важливих і стародавніх наук. Вона розвиває логічне мислення, пам'ять, увагу. Недарма її називають гімнастикою розуму.

- Діти, а що від вас вимагається, щоб урок пройшов успішно?

- Девізом нашого уроку я хочу взяти слова: «Де є бажання, там буде успіх»

- Як ви розумієте ці слова?    Отож,  в подорож!

ІІ. Актуалізація та корекція сенсорного досвіду та опорних знань учнів.

- Сьогодні на уроці ми маємо пройти наступні станції:

  • Кмітлива
  • Пізнайко
  • Обчислювальна
  • Задачна
  • Геометрична                                                                                                                            - Але ми з вами не знаємо на чому відправимося  в подорож
    1. Усний рахунок.

- Нам треба вибрати транспортний засіб: що це буде: літак, потяг, корабель? (На зворотній стороні картинки приклади для усного рахунку).

- Для цього ми поділимося на  групи, право вибрати транспортний засіб буде у тієї  групи, яка переможе.

30 · 6 + 20                  240 : 8 + 70                 50 · 9 + 50             360 : 6 + 40               

70 · 8 + 40                  420 : 7 + 40                40 · 6 + 100            630 : 9 + 30               

60 · 7 + 100                350 : 5 + 30                80 · 8 + 100            720 : 8 + 10

  • Отже, в подорож ми відправляємося на…….
  • Перша станція «Кмітлива»
  1. Каліграфічна хвилинка
  • Із запропонованих цифр (2,4,6) запишіть найбільше число (642), найменше (246). Найдіть і запишіть суму цих чисел (888), «сусідів» цього числа (887, 889.)
  1. Математичний диктант    (один учень працює біля дошки)
  • Ділене 0, дільник 2. Знайти частку.
  • Множник 12, множник 2. Знайти добуток.
  • Число 10 збільшити в 6 разів.
  • Ділене 270, дільник 9. Знайти частку.
  • Знайти добуток чисел 80 і 4.
  • Знайти частку чисел 120 і 3.
  • У скільки разів 600 більше, ніж 100?
  • На скільки 600 більше 100?

(0, 24, 60, 30, 320, 40, 6, 500)   (Проводиться взаємоперевірка)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення теми і мети уроку

  • А зараз ми відправимося на наступну станцію «Пізнайко»

- На який закон ми опиралися при множенні двоцифрового числа на одноцифрове?    (Розподільний закон (а + в) ∙ с = а ∙ с + в ∙ с)

- Як ви вважаєте, чи є в математиці розподільний закон ділення відносно додавання?  Перевіримо сьогодні.

- Сьогодні на уроці ми ознайомимося зі способами ділення суми на число.

ІV. Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу

1.  Презентація, слайд

C:\Users\sveta\Desktop\3-3-65-638.jpg  - Порахуйте, скільки трикутників?  (18)     Кругів?   (9)   Рядів?  (3)

- А скільки всього фігур?  Який вираз складемо? (18 + 9)

- Скільки фігур у одному ряді?  ( Вираз: (18 + 9) : 3 =  9)

Слайд                  C:\Users\sveta\Desktop\3-3-72-638.jpg

- Скажіть, скільки трикутників ? ( 18)  А в одному ряді?  (18 : 3)

- Скільки кругів? ( 9)  А в одному ряді?  (9 : 3)

- А скільки всього фігур у одному ряду?  (9)

- Складіть вираз: (18 : 3) + (9 : 3) = 9  

Слайд   C:\Users\sveta\Desktop\3-3-85-638.jpg 

- Отже, знаходити результати ділення суми на число можна по-різному.

 

2. Знаходження значень виразів (с. 136, завдання 880) Усно

— Поділіть суму на число відповідно до порядку виконання дій у виразах із дужками.

(16 + 8) : 3 = 24 : 3 = 8      (18 + 30) : 8 = 48 : 8 = 6       (18 + 12) : 3 = 30 : 3 = 10

 

3. Колективне опрацювання матеріалу (с. 136, завдання 881)  Усно

1) Розгляньте, як можна поділити суму на число іншим способом.

(18 + 12) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3 = 6 + 4 = 10

Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний доданок і знайдені частки додати.

2) Обчисліть двома способами: (24 + 12) : 4 = 36 : 4 = 24 : 4 + 12 : 4 = 9

3) Обчисліть зручним способом: (36 + 54) : 6 = 36 : 6 + 54 : 6 = 15

3. Ознайомлення з правилом слайд  C:\Users\sveta\Desktop\Без названия.png

V. Фізкультхвилинка (відео)

VІ. Розвиток математичних знань

- А зараз ми відправляємося на станцію «Задачна».

1. Колективна робота над задачею (с. 135–136, завдання 879)                                        — Прочитайте задачу. Що в задачі відомо? Що треба дізнатися?                                                                   Розв’яжіть задачу двома способами відповідно до поданих планів:                                1-й спосіб                                                                                                                              1) 18 + 12 = 30 (сл.) — усього слив;                                                                                            2) 30 : 3 = 10 (сл.)                                                                                                           Вираз: (12 + 18) : 3 = 10 (сл.)                                                                                                                  2-й спосіб                                                                                                                                1) 18 : 3 = 6 (сл.) — синіх слив одержав кожний син;                                                             2) 12 : 3 = 4 (сл.) — жовтих слив одержав кожний син;                                                    3) 6 + 4 = 10 (сл.)                                                                                                                     Вираз: 18 : 3 + 12 : 3 = 10 (сл.)                                                                                     Відповідь: 10 слив усього одержав кожний син.

— Порівняйте відповіді, отримані в обох випадках. (Обидва способи рішення дали однакові результати.)  C:\Users\sveta\Desktop\Без названия.jpg  Слайд

— Чим відрізняється розв’язання?

— Чи можна між розв’язаннями поставити знак «дорівнює»?

(12 + 18) : 3 = 18 : 3 + 12 : 3

— Розв’язуючи задачу 1-м способом, ми суму розділили на число.  Розв’язуючи задачу 2-м способом, кожне з чисел ділили на число, а результати ділення додали. Відповіді в задачах отримали однакові, отже, розв’язання було правильним.

- Далі відправляємося на станцію «Обчислювальна» , де будемо тренуватися розв’язувати приклади

 Коментоване розв’язування прикладів (с. 136, завдання 883)

(24 + 16) : 8 = 5            170 • 2 – 200 = 140            90 + 6 ∙ 13 = 168

24 + 16 : 8 = 26            360 : 4 + 90 = 180              200 – 5 • 16 = 120

 Наступна станція «Геометрична»

- Геометричний матеріал (с. 136, завдання 884 *)

— Побудуйте пряму і позначте на ній точку О. Від точки О відкладіть на прямій у протилежних напрямках відрізки АО = 45 мм і ОВ = 53 мм. Виміряйте та обчисліть довжину відрізка АВ. (АВ = 98 см)

VІІ. Підсумок уроку.                                                                                                                

- Обчисліть  приклади зручним способом та дізнайтеся, що людині допомагає досягти успіху

(6+18) : 3

(18+30) : 8

(18+12) : 3

(24+12) : 4

(36+54) : 6

Ключ

- Рефлексія

  • Ось і закінчилася наша подорож по країні Математика.
  • Що ми робили під час подорожі?
  • Що нового дізналися?
  • Продовжить фразу
  • Мені запам’яталось…
  • Я спробую…
  • Було цікаво…
  • Було важко
  • Тепер я можу…
  • Мене здивувало…
  • Мені захотілося...

Оцінювання учнів.

VІІ Домашнє завдання

С. 136, завдання 885; 886.

docx
Додано
31 березня 2019
Переглядів
5193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку