Конспект уроку з математики для 4 класу на тему "Додавання дробів з однаковими знаменниками" (Технологія "Росток")

Про матеріал
Урок математики для 4 класу НУШ на тему "Додавання дробів з однаковими знаменниками" розроблено за освітньою програмою "Росток". Засвоєння учнями нових знань відбувається шляхом використання технології діяльнісного методу навчання.
Перегляд файлу

 

C:\Users\VITALIK\Desktop\2913.001.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          

 

                        

                       

 

                           Вчитель початкових класів:   Рожкова Н.О.

 

 

 

Математика     4 клас

Тема: Додавання дробів з однаковими знаменниками

Мета:  а) сформувати вміння додавати дроби з однаковими знаменниками;

             повторити поняття дроби, закріпити вміння читати та порівнювати дроби;

             тренувати вміння розв’язувати задачі на знаходження числа за його частиною,

             вираженою дробом;

             б)  розвивати розумову активність, пам'ять, увагу, логічне   мислення;

             в)  виховувати уважність, самостійність, загальну культуру, інтерес до

             навчання, до математики зокрема.

Обладнання:  еталон додавання дробів з однаковими знаменниками, графічні моделі,

роздатковий матеріал для роботи в групах, Чарівний будиночок дробів,

знаки для перевірки домашньої роботи, задача для перевірки знань,

формула відстані, картки для самооцінювання на етапі рефлексії.

                                                          Хід уроку:

І. Мотивація до навчальної діяльності.

Сьогодні у нас на уроці присутні гості!

           Поверніться, діти, привітайтесь.

Розпочнемо ми урок математики з девізу:

Знання, старання, логіку

Візьмемо на урок.

До невідомого, нового

Йдемо за кроком крок!

                - Що означають останні слова нашого девізу? (Що ми поступово дізнаємося все більше і більше нового, самостійно здобуваємо нові знання) Вирушаємо у Чудову країну математики!!!

Запишіть число , класна робота.

 

Математична розминка.

Створити ланцюжок слів, пов’язаних з математикою, що починаються на певну букву.

Р ( розв’язувати, рівняння, різниця, рахувати, рівність...)

Ч (число, частина, частка, чотирикутник, чисельник…)

Д (дроби, додавати, добуток, доданки, дециметр, десять, дев’ять, доповнити, ділити…)

 

- Подумайте, у словах останнього ланцюжка заховалося слово, що підказує нам тему, над якою ми працюємо на останніх уроках математики. (Дроби)

 

- І знову перед нами Чарівний будиночок дробів, який ми заселяли в процесі вивчення цієї теми. Вивчаючи дроби, ми піднімалися все вище і вище  на поверхи. Давайте пригадаємо, що ми уміємо робити з дробами.

(Зображувати дроби на моделях, порівнювати їх, знаходити частки числа та число за його часткою, розв’язувати задачі на знаходження частини числа та числа за його частиною, записувати частки у вигляді дробів)

- Чи всі віконечка відкриті? Що це означає? Чи хочете піднятися на наступний поверх і дізнатися щось нове? Тоді, в дорогу!

 

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднення.

 - З чого розпочнемо? (З повторення і закріплення того, що вже знаємо)

 

1.  - Перевіримо домашнє завдання «мовчки».

     - Нагадаємо, що означають наші знаки (вивішую на дошку).

- Подивіться на  правильне розв’язання домашнього завдання. Перевірте самостійно у себе в зошитах… . Результат перевірки продемонструйте знаками... .

 

2. – На шляху до нових знань у нас ще одне завдання, розв’язати задачу. Перевіряє учень, який сьогодні виступає у ролі експерта.

- Наш експерт уже закінчив перевіряти. Давайте подивимося як попрацювали наші учні сьогодні біля дошки. І я бачу що немає помилок, експерт поставив знак бездоганно.

 

    Задача. Урок триває 40 хвилин. 4/8 уроку учні писали самостійну роботу. Скільки хвилин

                  залишилося до кінця уроку?

 

3. - А у нас з вами каліграфічна хвилинка та усний рахунок

- Запишіть  за допомогою дроба яка частина фігури  зафарбована.

3/5          2/5           2/ 7           6/100

- Назви чисельник та знаменник. Поясни що вони означають. Як по іншому записати останній дріб? ( 6 %)

- Порівняй сусідні дроби. Правила.

- Як знайти частину числа?

                                                   Знайдіть 3/5 від числа…(15, 50, 49, 400)

-Як знайти число за його частиною?

                                                 Знайдіть число, 3/5 якого = ….(30, 16, 12, 36)

4. Завдання для пробної дії.

 Послухайте, яка пригода трапилася з Вінні-Пухом. Пішов він у гості до віслючка Іа-Іа. За першу годину він пройшов 1/6 усього шляху, а за другу – 3/6 усього шляху. Яку частину шляху до Іа-Іа пройшов Вінні Пух за дві години разом?

- Що нам потрібно знайти?

- За допомогою якої дії ми можемо об’єднати частини? Що означає дія додавання?

- Чому ж виникли різні результати?

 

ІІІ. Виявлення причин утруднення. Постановка мети діяльності.

-  Що особливого в наших дробах? (У них однакові знаменники)

- Яку мету ми поставимо перед собою? (Навчитися додавати дроби з однаковими знаменниками)

- Сформулюйте тему уроку.

 

ІV. Побудова|шикування| проекту виходу з|із| утруднення. 

- Що допоможе нам розв’язати задачу і знайти значення суми? (Геометричні

фігури, відрізок, схема)

Робота в групах

- Кожна група за допомогою моделі покаже шлях, який пройшов Вінні-Пух.

- Скільки пройшов за першу годину?   Розфарбуйте 1/6 частину.   Скільки за другу годину? Обговоріть і визначте скільки він пройшов за 2 години. Запишіть результат. Даю на цю роботу 1 хв.

- Представники від груп продемонструйте нам роботу своєї групи та озвучте результат. Можливо є інша відповідь?

  Робимо висновок.

- Повертайтеся до своїх груп, бо у вас є ще одне важливе завдання. Запишіть у буквеному вигляді  додавання, створіть еталон додавання дробів.

Робимо висновок.

Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, треба додати їх чисельники, а знаменник залишити той самий.

 

- Повертайтеся до своїх груп, бо у вас є ще одне важливе завдання. Запишіть у буквеному вигляді  додавання, створіть еталон додавання дробів.

- Представники від груп прикріпіть свої еталони на дошці. Погляньте чи є щось спільне? А відмінне? Для зручності я пропоную вибрати один узагальнений варіант.

- Як пам’ятку я повішаю його на дошку. А ви у себе запишіть у зошити.

 

Виховна робота: книга Алана Мілна «Вінні-Пух і всі, всі, всі.»

                                         Час прийшов для відпочинку,         

                                         розпочнем фізкультхвилинку! (Скачки)

 

V.  Первинне закріплення в зовнішній мові.

 

1.  – Перевіримо отримане правило по підручнику С.48 (Читаємо разом)

Чи вірно ми побудували правило?

   № 2, 3, с.48. (Виконуємо з коментуванням біля дошки).

 

2.Робота в парах. Вправа «Антивірус»

На картках записані приклади, відповіді яких уражені вірусом деякі повністю, деякі частково. Завдання: відновити правильні відповіді.

 

VІ. Самостійна робота.

                    № 8 С. 49 (1таблиця). Самоперевірка по зразку.

 - Хто справився із завданням без помилок, поставте собі стрілочку вгору, у кого 1-2 помилки – в сторону, у кого більше, ніж дві помилки – вниз.

 

VІІ. Включення в систему знань і повторення.

1. – На повторення у нас задача № 11, С. 49.

 Аналізуємо хід розв’язання. Запис коментуємо.

 

        2. Хвилинка Логіки.

            № 12,  С.49

VІІІ. Рефлексія навчальної діяльності

-         Яку мету ми ставили перед собою?

-         Чи досягли її? Яке правило засвоїли?

-         Оцініть свою роботу на уроці за допомогою драбинки успіху.

-         Чи відкрилось перед нами ще одне віконце будиночка дробів?  А закриті є? Чому?

-         Над ними ми будемо працювати на наступних уроках. Але щоб добре це робити потрібно новий матеріал закріпити у дом. роботі

 

Д/з :1.Розвязати приклади С. 48, № 4, с. 49 № 9

            2. Творче С.50, № 15 (за бажанням)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 грудня 2023
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку